Vi har er barn med en kromosomfejl, som gør, hun er ekstrem sensetiv og har haft det meget svært motorisk. Hun har gået i en basisdagpleje. Det vil sige en dagpleje med max 3 børn i alt og i perioder kun hende og en anden.
Så jeg var meget bange - for det her er en “helt” normal børnehave. Med er ekstremt god renomme vores kommune. En fantastisk leder som er god til at få virksomhedspraktikanter ind, så der er flere hænder i perioderne med indkøring.
Det er gået over alt forventning
men jeg vil sige - tag det roligt! Vi har sat 2 måneder af til en meget stille og rolig indkøring. Så det hele tiden KUN var i hendes tempo. Efter 4 uger kunne hun være der fuld tid
og hun er glad - hun er selvfølgelig træt - men de tager hensyn til hende osv. Vi sætter hende altid i gang med en leg - og jeg nægter at afleverer et barn der græder. Jeg gør det ikke - og det er ikke sket mere end 5 gange i hele hendes liv - heller ikke i dagplejen. Jeg tager tidligere afsted og bruger den tid der skal til på at vise hende, at jeg kan lide stedet hun er. Og at jeg aldrig går fra hende ked af det.
det skal nok gå - du kan altid vælge noget andet? Hvis det ikke går - der er altid en udvej
tro på at det her kan lykkes med tålmodighed. Så du også udstråler ro til din søn og at det her klarer i sammen 
Anmeld
Citér