Store familie fest 2 uger før termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.652 visninger
11 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2018

Anonym trådstarter

kam man bruge undskyldningen jeg er for gravid at komme til en fest?

Vi er inviteret til fest hos svigerfamilie store rund fødseladag - det er 2 ugers før min termin.

jeg gider ikke afsted, jeg hader at være gravid, kan ikke rigtigt lide familie tam tam i forvejen ....

kan jeg ikke melde afbud så kan manden tage afsted og vores søn? 

Kun i tvivl da manden rigtigt rigtigt gerne vil ha mig med, men er oprigtigt bange for at tisse i bukserne oveni da baby nu synes det er vildt underholdting at sparke mig i blæren, når blæren er fyld - samt at gå og tisse hele tiden og bare være totalt ubekvemt 

Samt worse nigthmare vandet gik mens jeg var der  de er en utrolig kold familie - de havde nok snakke om i lang tid hvor træls det var at tørre vandet op efter jeg gik eller sådan noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2018

EmilieSarah

sagtens. det er fair play hvis du ikke har lyst. Og specielt hvis du ikke føler dig tilpas som gravid.

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

Det kommer an på din grund. 

Vil du gerne melde afbud fordi du har det skidt som gravid og ikke vil føle det behageligt?

eller bruger du din graviditet som undskyldning fordi du reelt ikke gider med da du ikke kan li familie ting samt selve svigerfamilien? 

For mig lyder det som om det primært er det sidste der sker og så syntes jeg helt ærligt det er tarveligt af dig at misbruge din graviditet. Ikke overfor svigerfamilien pyt med dem men pga din partner. Han ønsker dig med og vil gerne afsted. Så syntes jeg du skylder ham at være ærlig og forklare ham du ikke gider. Han tager sikkert også med dig til ting du gerne vil som han nok ikke lige gider, så syntes du burde tage med. 

Hvis vandet går kan du jo være ligeglad med om de er sure over at tørre op efter dig.

Du kan du aftale med din partner at I ikke bliver der så længe. At det er vigtigt han støtter dig overfor dem osv. 

Jwg har selv en svigerfamilie som absolute ikke er særlige søde. Bare det at jeg er blevet gravid og fået børn med deres søn har gjort de hader mig. Nu er jeg gravid med nr. 3 så det er bestemt ikke sjovt. Men jeg traver da med til div. Ting hvis jeg ikke har en god grund til at lade være. Og gide er ikke god nok. Han er heller ikke altid glad for at skulle med mig til ting men gan gør det og det gør jeg så også. Men vi har klare aftaler om hvor længe, hvordan, støtte mm. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi er inviteret til fest hos svigerfamilie store rund fødseladag - det er 2 ugers før min termin.

jeg gider ikke afsted, jeg hader at være gravid, kan ikke rigtigt lide familie tam tam i forvejen ....

Kun i tvivl da manden rigtigt rigtigt gerne vil ha mig med, men er oprigtigt bange for at tisse i bukserne oveni da baby nu synes det er vildt underholdting at sparke mig i blæren, når blæren er fyld - samt at gå og tisse hele tiden og bare være totalt ubekvemt 

Samt worse nigthmare vandet gik mens jeg var der  de er en utrolig kold familie - de havde nok snakke om i lang tid hvor træls det var at tørre vandet op efter jeg gik eller sådan noget 

Nej - selvfølgelig kan du ikke bruge din graviditet som undskyldning for at komme til en familiefest.  Til gengæld kan du til hver en tid - som det voksne menneske jeg går ud fra at du er som "snart" mor til to - aktivt takke nej til en indbydelse forudsat naturligvis, at du har en god grund!

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Jo det synes jeg egentlig godt du kan. En invitation er ikke en lov du retmæssigt skal takke ja til med mindre du har det godt med det. Det fair nok at sige du ikke føler dig tilpas og ikke ønsker eventuelt fødsel skal starte på den måde. Og så sig ærligt, at du faktisk heller ikke har vildt meget lyst pga omstændighederne: træt, gravid osv. Specielt hvis det er en reel grund til det. Sådan må man gerne have det når man er højgravid. Jeg havde heller ikke gjort det, men jeg kunne heller ikke gå to uger før termin sidst.

Anmeld Citér

31. juli 2018

lineog4

Vær ærlig - du har ikke lyst til at tage afsted, men en "almindelig" graviditet er ikke en undskyldning for ikke at deltage og frygten for vand der går - hvis jeg hørte den ville jeg tænke: vær dog ærlig og sig du ikke har overskuddet og lysten. For det er da vel værre du står der hjemme alene og vandet går.... 

Jeg synes det er fair ikke at have lyst til en komsammen (ville dog selv gøre det for min mands skyld, hvis det var hans ønske).

Jeg melder afbud til de fleste festivitas omkring min døde datters fødselsdag, men er altid er ærlig - Jeg kan ikke rumme at fejre jeres datter lige nu - hvis man vil have et godt forhold til fx svigerfamilie så er det vigtigt at turde ærligheden.

Anmeld Citér

31. juli 2018

san

Selvfølgelig har du frit valg til at vælge om du deltager eller ej  

jeg syntes så bare at det også skal gælde din egen familie, at du ikke kan lide de her familie fester. For hvis det kun er når det er din mands familie, så syntes jeg ikke det holder. Så ville jeg selv blive ked af det, hvis min partner fravalgte min familie.... 

Jeg har selv termin på torsdag, og på lørdag skal vi til bryllup, hvis vandet går, så er det bare helt okay, alle ved jeg er gravid og det er det meste naturlige  så bliver det nok en dag min mand og jeg kan huske.... 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Sprit25

Jeg meldte til en fødselsdag at jeg ikke kom, da det var to dage før termin. Eller sagde måske kom lige an på hvordan jeg havde det. 

Synes godt du kan melde fra men tænk over det signal det sender

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer an på din grund. 

Vil du gerne melde afbud fordi du har det skidt som gravid og ikke vil føle det behageligt?

eller bruger du din graviditet som undskyldning fordi du reelt ikke gider med da du ikke kan li familie ting samt selve svigerfamilien? 

For mig lyder det som om det primært er det sidste der sker og så syntes jeg helt ærligt det er tarveligt af dig at misbruge din graviditet. Ikke overfor svigerfamilien pyt med dem men pga din partner. Han ønsker dig med og vil gerne afsted. Så syntes jeg du skylder ham at være ærlig og forklare ham du ikke gider. Han tager sikkert også med dig til ting du gerne vil som han nok ikke lige gider, så syntes du burde tage med. 

Hvis vandet går kan du jo være ligeglad med om de er sure over at tørre op efter dig.

Du kan du aftale med din partner at I ikke bliver der så længe. At det er vigtigt han støtter dig overfor dem osv. 

Jwg har selv en svigerfamilie som absolute ikke er særlige søde. Bare det at jeg er blevet gravid og fået børn med deres søn har gjort de hader mig. Nu er jeg gravid med nr. 3 så det er bestemt ikke sjovt. Men jeg traver da med til div. Ting hvis jeg ikke har en god grund til at lade være. Og gide er ikke god nok. Han er heller ikke altid glad for at skulle med mig til ting men gan gør det og det gør jeg så også. Men vi har klare aftaler om hvor længe, hvordan, støtte mm. 

Wow  ....

øv nej jeg hader at være gravid og mine egne venner spurgte om vi vild med i sommerhus 1 måned før min termin og jeg sagde Hell No - 

jeg gider intet den sidste tid hverken med min familie eller svigerfamilie.

tanken om at sidde der som en hvale, være utroligt ubekvemt, trælse stole, og gå og tisse 1000 gange og prøve interessere sig for ligegyldig snak, når det eneste man vil er at ligge nede.

Jeg må ærlig indrømme nogle gang da vi er afsted og der er en højgravid synes jeg aldrig hun nyder det ligner mens en der hader sig liv - og vild ligge ned

jeg højgravid 2 måneder af mit liv ( har et barn i forvejen) 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Min far har 60 års fødselsdag 3 dage før min termin om 14 dage. 

Jeg er meget lidt glad for at være højgravid! Og slet ikke i det her vejr! Jeg har bækkenløsning og plukveer i store mængder og fødder fyldt med vand. Jeg har aftalt med min familie at jeg kommer det jeg kan holde til. Hvis det er en time, så er det det. Jeg ved min far rigtig gerne vil at jeg er der hele dagen, så det bestræber jeg mig på. Fødselsdagen er et heldags arrangement og Han har endda planlagt at medbringe en campingvogn, så jeg kan komme ud og hvile mig lidt, hvis jeg har brug for det. Så jeg gør en indsats for hans skyld - selv om hvis det stod til mig, ville jeg nok sidde hjemme med fødderne i koldt vand og spise Sun lolly og stønne over hvor hårdt jeg har det!

Hvis det var en fest hvor det var ligemeget om jeg var der, var jeg helt sikkert blevet hjemme! Men det lyder som om det er vigtigt for din mand? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.