Vi får heller ikke dyr. Her vil manden og børnene så gerne have en hund, men jeg vil ikke. Jeg havde selv hund, da jeg var lille, og jeg kan huske, at jeg HADEDE at skulle ud og gå med den hver dag efter skole. Nogle gange så lod jeg være, og så løj jeg om det. Det gik jo så ud over hunden, som jo tissede på gulvet, da den ikke kunne holde sig, og så fik den skæld ud.
Jeg var slet ikke gammel nok til at forstå, at hunden var mit ansvar. Hunden var super sød i starten, da den var en nuttet lille hvalp, men det sjove gik ret hurtigt af. Så du skal i hvert fald ikke forvente noget fra dine børn. Det er og bliver et voksenprojekt.
Desuden skal du også overveje hvad I gør med ferie. Vil I betale yderligere 10.000 for at få hunden passet på en hundepension, mens I tager til udlandet, eller vil I vælge ferie, hvor hunden kan komme med? Har I noget familie, som vil passe den gratis?
Har I en økonomi, hvor I lige kan smide flere tusinde ud til dyrlægeregninger uden at blinke med øjnene? Og uden at det går ud over andre projekter, I ellers skulle have lavet?
Helt personligt synes jeg, at man skal tænke sig virkelig godt om, og hvis man vælger at få hund, så er det de voksnes ansvar.
Anmeld
Citér