forliggende moderkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

mama10

Hej alle,

Har nogle af jer oplevet forliggende moderkage? og hvornår gik det væk igen (hvis det gjorde).. Jeg fandt ud af jeg havde det i min 10. uge og lægen sagde at det måske vil ændre sig i 20 uge, men har ikke været til lægen endnu.. Nogen der har oplevet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Munder

Jeg havde også forliggende moderkage. Den rykkede sig omkring uge 36

Anmeld

16. oktober 2009

Misjelle

Min var foranliggende gennem hele graviditeten.

Anmeld

16. oktober 2009

mariamiss6

Jeg havde også foranliggende moderkage da jeg ventede den første, men den sad lige midt for, så det havde ingen betydning for fødsel og den slags ting.

Hvis den nu ligger lavt, fortil, så kan det betyde at man ikke må føde selv, jeg mener det har noget at gøre med blodtab.

Det med at den kan flytte sig, er at i takt med at du vokser, så vil moderkagen måske strække sig opad kun, og på den måde kan din moderkage flytte sig til toppen af maven, i stedet for lige foran.

For mig betød den kun at der gik lidt længere tid før jeg mærkede nogle ordentlige spark fra baby, og endnu længere tid før min kæreste kunne mærke det.

Anmeld

16. oktober 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg havde også forliggende moderkage,og den flyttede sig ikke.Lidt held i uheld,kan man sige,for jeg ville have kejsersnit på moders ønske.Det fik jeg nu alligevel,men i slutningen af graviditeten havde den ikke flyttet sig endnu,så jeg skulle have kejsersnit uanset hvad.

Jeg fik at vide,at havde jeg ikke boet så tæt på hospitalet ville de indlægge mig,da jeg kunne begynde at bløde,og det gjorde jeg i uge 36.Jeg blev hentet i ambulance og fik akut kejsersnit.

Det er vist også et af de mere dramatiske tilfælde,jeg har i hvert fald hørt om rigtig,rigtig mange hvor den flytter sig,og det sagde de også til mig lige indtil slutningen,at det gjorde den sikkert.

Og uanset hvor dramatisk det lyder,så gik det rigtig fint.Jeg så moderkagen bagefter og så en lille snip der havde siddet i vejen.Det var lidt sjovt.

Rigtig meget held og lykke med det hele

Anmeld

16. oktober 2009

Mira0911

Min var også foranliggende... det ændrede sig med tiden..

Det gør det for de fleste...

Anmeld

16. oktober 2009

H+S Skjolgborg.

lucia skriver:

Hej alle,

Har nogle af jer oplevet forliggende moderkage? og hvornår gik det væk igen (hvis det gjorde).. Jeg fandt ud af jeg havde det i min 10. uge og lægen sagde at det måske vil ændre sig i 20 uge, men har ikke været til lægen endnu.. Nogen der har oplevet det??

Jeg har stadig.

Jeg bleve scanne hved 3-4 d i tirsdags den lligger stadig forand liggen moderkage.

Have jeg også til nf og md.

så længen den ikke ligger forand føde udgangen så kan man være ret roligt.Som de siger det enste i det man ikke mærker sparken og pufen ligeså hårdt som hvis den ikke lå sådan.

Have det også med min søn hele vejer min datte ikke mærke liv allerede da jeg var 17+2.min første i uge 20+? og den her gang 19+2.

Mvh Henriette

Anmeld

17. oktober 2009

mama10

Tak for alle jeres svar. Jeg fik afvide af min læge at jeg IKKE må have samleje indtil de kan se at den har flyttet sig. Min ligger også ved føde udgangen, så man skal passe mere på. Men jeg mærker barnet sparke, kraftigt nogle gange  Måtte I andre godt have samleje ??

19+5

Anmeld

17. oktober 2009

Misjelle

lucia skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg fik afvide af min læge at jeg IKKE må have samleje indtil de kan se at den har flyttet sig. Min ligger også ved føde udgangen, så man skal passe mere på. Men jeg mærker barnet sparke, kraftigt nogle gange  Måtte I andre godt have samleje ??

19+5

Der er i alt fald ingen der fortalte mig at vi ikke måtte have samleje .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.