Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej, må baby på 2 måneder få vand i denne varme? Tænker vand i en flaske
Hun bliver kun ammet.
Og hun får selvfølgelig bryst ofte.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hej, må baby på 2 måneder få vand i denne varme? Tænker vand i en flaske Hun bliver kun ammet. Og hun får selvfølgelig bryst ofte.
Nej der må hun ikke. Hun har heller ikke behov for det. Amningen dækker væskebehovet
Der er ikke noget farligt inat små babyer får mindre mængder af kogt afkølet vand. Faktisk kan det være en god ide med flaskebørn fordi mme ikke på samme måde varierer i”tykhed”.
Når et barn ammer er den første del af mælken tynd. Dvs et ammebarn ammer oftere og kortere tid for ar slukke tørst ved varme temperaturer.
Men som sagt hvis du kun ammer skal du blot tilbyde bryst ofte og ikke studse over at nogle af amningerne er korte.
Så længe det er kogt først og så ikke for koldt, må hun godt. Det sagde min sp da min sønner var baby i 16 og 17, og fik at vide at den var en god ide når det var rigtig varmt
Det er der i hvert fald ingen grund til, selvom det er varmt.
Selvfølgelig må baby få lidt ekstra væske i den her varme, det er endda ofte anbefalet, især hvis man selv døjer med at kunne følge lidt med. Vandet skal jo blot være kogt og ikke for koldt, da det kan drille maven lidt. Vandet skal ikke erstatte et måltid, men kun være lidt supplerende slurke.
Ja, det må hun gerne jeg har selv en datter på 2 måneder, som kun bliver ammet, og stort set lige siden hun blev født sagde min sundhedsplejerske, at det vil være fint at supplere med lidt afkølet kogt vand, når der er så varmt I starten måtte hun få 2x10 ml om dagen, nu må hun få 2x20 ml. Min pige drikker det af flaske, og det ryger hurtigt ned! Det er nemlig ikke altid rigeligt væske de får fra amningen i den her varme. Jeg har endda oplevet at min datter kastede op af at blive ammet for ofte, da hun ikke kun tog det tynde mælk - men efter jeg fik lov til at give lidt vand, så er det ikke sket
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128