Kom med din bedste smertelindrende råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2018

Anonym trådstarter

mod blister. 

Efter jeg er stoppet med at ryge for godt 14 dage siden er jeg voldsomt ramt af blister på venstre side af tungen. De gør afsindig ondt og kan nærmest ikke tygge eller drikke grundet smerter. 

Min tunge er voldsomt hævet hvilket også resulterer i besværet tale. 

Så håber i kan komme med nogle gode smertelindrende råd. Har indtil videre forsøgt mig med listerine for at rengøre (håb om hurtigere heling) og gum gele fra apoteket. Gelen er direkte klam at få i munden så det vil jeg ikke mere ig synes heller ikke det virker. 

Listerinen er smertefuld at få i munden men giver da i det mindste frisk ånde og smag i stedet for den her betændelses smag :/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2018

HBV

Klorhexidin mundskyl. Følg anvisningen med at børste tænder uden tandpasta, skylle godt ved vand.  Gurgle det i 1 minut (mener jeg) og herefter Ingen mad og drikke den næste times tid,  gerne lidt længere. Gør dette morgen og aften, jeg gør det nogle gange 3 gange om dagen hvis det er rigtig slemt 

Anmeld Citér

27. juli 2018

Mor_D

Aftamed mundskyl. Kan købes på apoteket og online. 

Det virker i løbet af meget kort tid. 

Og lad være med at bruge Colgate-tandpasta, hvis du gør det. Det indeholder et stof, der fremprovokerer blænerne. 

Efter at jeg skiftede til Zendium er det yderst sjældent, at jeg har blæner. 

Anmeld Citér

27. juli 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Klorhexidin mundskyl. Følg anvisningen med at børste tænder uden tandpasta, skylle godt ved vand.  Gurgle det i 1 minut (mener jeg) og herefter Ingen mad og drikke den næste times tid,  gerne lidt længere. Gør dette morgen og aften, jeg gør det nogle gange 3 gange om dagen hvis det er rigtig slemt 

Jeg har fået at vide at der kun renser men ikke smertelindres?

Anmeld Citér

27. juli 2018

Anonym trådstarter

Mor_D skriver:

Aftamed mundskyl. Kan købes på apoteket og online. 

Det virker i løbet af meget kort tid. 

Og lad være med at bruge Colgate-tandpasta, hvis du gør det. Det indeholder et stof, der fremprovokerer blænerne. 

Efter at jeg skiftede til Zendium er det yderst sjældent, at jeg har blæner. 

Jeg har lige købt det på apoteket det der aftermed mundskyl og har skyllet grundigt. Desværre gør det stadig sindsyg ondt 30 min efter skylning  

bruger aldrig Colgate. Altid Zendium af samme årsag.

Anmeld Citér

27. juli 2018

HBV

Det har du ret i... men når det er så slemt som du beskriver, så går det ikke væk af sig selv... du vil kunne mærke en klar bedring - også mht smerter - typisk dagen efter ..

Anmeld Citér

27. juli 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Det har du ret i... men når det er så slemt som du beskriver, så går det ikke væk af sig selv... du vil kunne mærke en klar bedring - også mht smerter - typisk dagen efter ..

Okay. Har lige fået det der aftermed mundskyl på apoteket Idag. Det begynder at lette på smerterne. Men hvis det ikke bliver bedre end dette weekenden over så køber jeg det andet. 

Anmeld Citér

27. juli 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

mod blister. 

Efter jeg er stoppet med at ryge for godt 14 dage siden er jeg voldsomt ramt af blister på venstre side af tungen. De gør afsindig ondt og kan nærmest ikke tygge eller drikke grundet smerter. 

Min tunge er voldsomt hævet hvilket også resulterer i besværet tale. 

Så håber i kan komme med nogle gode smertelindrende råd. Har indtil videre forsøgt mig med listerine for at rengøre (håb om hurtigere heling) og gum gele fra apoteket. Gelen er direkte klam at få i munden så det vil jeg ikke mere ig synes heller ikke det virker. 

Listerinen er smertefuld at få i munden men giver da i det mindste frisk ånde og smag i stedet for den her betændelses smag :/ 

Det her lyder helt sindsygt...

men skyl munden i saltvandsopløsning (lunt vand og groft salt i en god mængde)

det gør helvedes ondt, når man skyller, men det renser og lukker blisterne

ellers ville jeg nok kontakte lægen for at sikre at det ikke er svamp...

Anmeld Citér

27. juli 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det her lyder helt sindsygt...

men skyl munden i saltvandsopløsning (lunt vand og groft salt i en god mængde)

det gør helvedes ondt, når man skyller, men det renser og lukker blisterne

ellers ville jeg nok kontakte lægen for at sikre at det ikke er svamp...

Sad faktisk selv lige og tænkte svamp fordi jrg så min tunge er meget hvid i tykke belægninger hvilket den aldrig er. 

Har haft svamp i munden før men der gjorde det ikke ondt. Har stadig geléen mod det. Så prøver da lige en sådan kur. 

Anmeld Citér

27. juli 2018

HBV

Anonym skriver:

Sad faktisk selv lige og tænkte svamp fordi jrg så min tunge er meget hvid i tykke belægninger hvilket den aldrig er. 

Har haft svamp i munden før men der gjorde det ikke ondt. Har stadig geléen mod det. Så prøver da lige en sådan kur. 

Ja ok det lyder klart som om der også er svamp. .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.