Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
Jer der har haft meget forskellige graviditeter, har i samme køn eller forskellige køn? Hvad var forskellen?
Jer med begge køn, hvilke symptomer havde i hhv ved dreng og pige?
der har været mange forskelle selvom de begge er drenge :)
første gang fulgte jeg nærmest "bogen" trin for trin med hvornår jeg fik kvalme, mavesyre, var træt osv osv...
anden gang vidste jeg først ikke jeg var gravid men troede bare det var pga stress over nyt arbejde og så min PCO der drillede...
anden gang har jeg haft så mange plukveer at jeg blev sygemeldt fra uge 22 fuldtid da jeg ikke kunne klare at stå og gå i de 2 timer jeg var på arbejde.. jeg havde ikke kvalme, men rigtig meget madlede og mavesyre fra uge 10 af...
også fødsel er meget anderledes de 2 gange...
første gang anede jeg ikke at jeg var i fødsel men var ude og handle 1 time inden jeg tog på hospitalet fordi baby var stille i maven.. fik af vide jeg var 6 cm åben og veerne var på max styrke og regelmæssige så skulle blive der og 4 timer senere kom han ud til os efter kun 10 presseveer.. og presseveerne kom ca 20 minutter efter vandet blev taget..
anden gang var vi på hospitalet først omkring kl. 14 hvor jeg havde begyndende veer, de nev godt og var næsten regelmæssige men jeg kom op og fik kørt en strimmel da jeg blødte.. dernæst blev vi sendt hjem med at det var meget tidligt i opstarten af fødsel... kl. 23 var vi afsted igen da det var taget til i styrke og jeg havde fået strenge ordrer om at reagere hurtigt pga min hurtige fødsel første gang.. jeg blev undersøgt og var på kanten af aktiv fødsel.. fik lavament og fik valget mellem at tage hjem og prøve at sove eller blive der og vente.. vi valgt at tage hjem så vi måske kunne få sovet inden det gik rigtigt i gang.. der gik 2 timer så måtte jeg grædende vække kæresten at nu gjorde det altså for ondt.. jeg havde ikke sovet og intet hjalp på smerterne.. vi kom hurtigt afsted og så var jeg i fødsel.. der gik næsten 12 timer med veer der bare gjorde mere og mere ondt.. til sidst fik jeg nok og ville på toilettet.. fik af vide at hvis vandet gik skulle jeg bare ind i seng med det samme.. vandet gik som en kæmpe ballon der bare sprang i toilettet.. jeg blev "kastet" ind i sengen af kæresten og 4 presseveer (som kom med det samme jeg var i sengen) var han ude...
Anmeld
Citér