Traumatisk fødsel = ufrivillig barnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg tænker på om en traumatisk fødsel (altså med fysiske komplikationer) kan give udslag i efterfølgende ufrivillig barnløshed. Siden jeg fik mit barn for 10 år siden har jeg ikke fået flere. Blev gravid for tre år siden, men aborterede så tidligt som uge 5-6 kom aldrig til scanning så aner ikke hvor langt jeg var henne, men egen læge havde bekræftet graviditeten. I januar havde jeg det jeg mener kaldes en biokemisk graviditet, altså jeg testede positiv omkring 3+5 og fik en rettidigt men noget kraftigere menstruation. Og jeg har siden tænkt på om det kan have noget med den fødsel at gøre, at min krop ikke fuldføre graviditeten nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det er ikke sammenhængen, jeg nogensinde har hørt omtalt før. Til gengæld ændrer fertiliteten sig jo generelt hele livet igennem, så der kan ske meget på et helt årti.

At to så tidlige og biokemiske graviditeter går til grunde er jo desværre ikke unormalt, så afhængig af hvor længe du har forsøgt at blive gravid, er det ikke nødvendigvis tegn på at noget er i vejen. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved det kan blive sværere med alderen, men er kun 34, så det er lidt vildt hvis det er for sent.

Anmeld Citér

25. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Der er da formentlig på ingen måder for sent - og ja, bevares spiller alderen ind (selvom dens betydning nu og da overdrives dramatisk), men det gør mange, mange andre faktorer også. Hvor længe har du forsøgt at blive gravid?

Anmeld Citér

25. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Der er da formentlig på ingen måder for sent - og ja, bevares spiller alderen ind (selvom dens betydning nu og da overdrives dramatisk), men det gør mange, mange andre faktorer også. Hvor længe har du forsøgt at blive gravid?

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mops7

Jeg har mistet to gange. Før mit første barn og før denne graviditet. Er i uge 9 nu. 

Jeg har en veninde der endte på hospitalsbordet, hun fik ikke mens i 21 måneder, de havde lukket til for livmoderen, hvilket førte til nye operationer og fertilitetsbehandling i to år yderligere, på trods af første graviditet kom i samme måned de startede. 

Jeg endte på hospitalsbordet og var ved at dø og blev opereret akut efter fødslen. Jeg blev gravid i første forsøg, alle mine 4 graviditeter. Så det samme skete ikke for mig. Men jeg har jo endnu kun et barn og forhåbentlig hænger denne graviditet ved. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

ChesireKitty

Jeg har 2 børn. Den første kom ved et uheld, mens jeg p å p-piller som var taget efter anvisningerne.

Den anden kom efter over et år med direkte forsøg (inklusiv ægløsningstest og lignende), flere spontane aborter, og adskillige positive test inden menstruation (s åkaldt "bio"), men endte i en ekstremt traumatiserende fødsel, hvor vi ikke vidste om vi ville f å vores søn med hjem i de første 2 m åneder af hans liv og derefter kom bekymringerne om om han ville være rask/fejle noget.

Derefter blev jeg gravid - ved et uheld igen, men vi brugte ikke beskyttelse, s å det var s ådan set selvforskyldt - allerede da min søn var knapt 10 m åneder, hvor jeg endte med at f å en provokeret abort i uge 11, efter faktisk at have h åbet p å at min krop selv ville tage sig af det, ligesom den havde gjort s å mange gange før.

S å nej, jeg tror ikke at en traumatisk fødsel har indvirkning p å om man kan blive gravid igen eller ej.

Men man kan aldrig sige aldrig.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Carina:-)

Jeg tror din psyke kan spille ind.

Man hører jo jævnligt om kvinder der har prøvet i mange år og så dropper de at forsøge og bum så er de gravide.

Kender selv en der var 15 år i gang med selv at forsøge og fertilitetsbehandling osv inden de endelig adopterede.

2 mdr efter de havde fået deres tvillinger via adoption blev hun gravid naturligt. 

Jeg har altid del  blevet gravid ved at kigge på en mand .

Mister min datter som er 4 barn .

Og der gik så 2 år hvor det ikke ville lykkes . Og en læge sagde til mig .

Det er dig selv der blokerer fordi du ikke har fået fødslen med din datter ordentligt bearbejdet.

Efter psykolog  blev jeg så gravid ( da var der jo så gået 2 år efter min datters fødsel)

Det gav mit 5 barn og efterfølgende er jeg blevet gravid flere gange endda uden st ville det på prævention osv .

Så jo tror godt det kan være dig selv der ubevist er så bange for en gentagelse at din krop modarbejder.

Anmeld Citér

26. juli 2018

esioul

Anonym skriver:

Jeg ved det kan blive sværere med alderen, men er kun 34, så det er lidt vildt hvis det er for sent.

Det er ikke altid noget med alder at gøre.

Da jeg var 25år viste flere prøver og scanninger, at jeg så småt var på vej i overgangsalderen. 

Jeg har oplevet adskillige aborter og forklaringen er, at kvaliteten på de resterende er dårlig. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Jeg tænker på om en traumatisk fødsel (altså med fysiske komplikationer) kan give udslag i efterfølgende ufrivillig barnløshed. Siden jeg fik mit barn for 10 år siden har jeg ikke fået flere. Blev gravid for tre år siden, men aborterede så tidligt som uge 5-6 kom aldrig til scanning så aner ikke hvor langt jeg var henne, men egen læge havde bekræftet graviditeten. I januar havde jeg det jeg mener kaldes en biokemisk graviditet, altså jeg testede positiv omkring 3+5 og fik en rettidigt men noget kraftigere menstruation. Og jeg har siden tænkt på om det kan have noget med den fødsel at gøre, at min krop ikke fuldføre graviditeten nu? 

Hvor voldsom var den første fødsel?

fordi kroppen gøre alt for at vi skal føde igen fra naturens hånd der er ofte derfor vi ikke husker smerterne og glemmer faktisk en masse om fødselen.

havde også en traumatisk fødsel, og første efter jeg blev gravid igen blussende det hel op igen og frygten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.