Fødselsstillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.161 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. juli 2018

HBV

Hej i varmen 

Fødslen af min datter nærmer sig og tanker om fødslen trænger sig helt naturligt på. 

Ville høre hvordan I fødte ? Hvilke stillinger var særligt gunstige for jer? Har hørt om nogle der har født stående/siddende på en fødestol, er det noget der kan anbefales? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min bedste fødselsstilling var helt sikker på siden. Hvis min datter ikke var født med armen over hovedet, havde jeg ikke fået et eneste sting. Desuden synes jeg at jeg havde mere kontrol, og det føltes mere behageligt. Har født to gange på ryggen. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

naj88

Ikke så meget en fødselsstilling, fordi begge mine piger er født, mens jeg har ligget på ryggen, hvilket virkede fint for mig. Men under mine veer stod jeg op og tolkede hofterne fra side til side, mens jeg fokuserede på at slappe af i kæbe hænder. Det var så lindrende og jeg kunne nærmest mærke min datter bevæge sig mod udgangen som jeg stod og rokkede.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Black Rose

HBV skriver:

Hej i varmen 

Fødslen af min datter nærmer sig og tanker om fødslen trænger sig helt naturligt på. 

Ville høre hvordan I fødte ? Hvilke stillinger var særligt gunstige for jer? Har hørt om nogle der har født stående/siddende på en fødestol, er det noget der kan anbefales? 

Jeg fødte for en uge siden. Lidt af en lynfødsel, så jeg gjorde mig absolut INGEN tanker om stilling i situationen, men gjorde bare hvad min krop (og jordemoder) følte var rigtigt - jeg var i aktiv fødsel i mindre end to timer og gik fra 1 til 7 cm på mindre end tre kvarter (ouch!)   Men altså under de første veer stod jeg så meget op som muligt, lænet ind over et bord og prinsen er født med mig halvt siddende på fødebriksen / holdt mig selv oppe ved at have fat under knæene. Jeg er fødstegangs og slap med to overfladiske bristninger, som jeg overhovedet ikke har mærket til efterfølgende 

Anmeld Citér

25. juli 2018

HBV

naj88 skriver:

Ikke så meget en fødselsstilling, fordi begge mine piger er født, mens jeg har ligget på ryggen, hvilket virkede fint for mig. Men under mine veer stod jeg op og tolkede hofterne fra side til side, mens jeg fokuserede på at slappe af i kæbe hænder. Det var så lindrende og jeg kunne nærmest mærke min datter bevæge sig mod udgangen som jeg stod og rokkede.

Det med at stå op og rokke og lade tyngdekraften gøre en del af arbejdet tiltaler mig meget.. må ærligt sige at jeg ikke husker fødslen af min søn for en del år siden.. ikke stillingerne ihvertfald  men det var også en lynfødsel så jeg fik at vide at hvis jeg blev gravid igen,  skulle jeg henvende mig ved første ve.. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Første gang fødte jeg på sygehus, liggende på ryggen, mens jm og min mand holdt mine ben. Jeg havde et spejl og kunne selv se min datter bevæge sig ud. Anden gang, i stuen herhjemme, stod jeg nærmest ret op og ned på gulvet med hænderne på sofaryggen. Tredje gang, også i stuen, sad jeg nærmest på alle fire på en lav seng med ryggen vendt mod jm m.fl. 

Lette fødsler alle tre, men jeg følte afgjort tyngdekraften hjælpe anden og tredje gang, hvilket særligt var tiltrængt ved nr. to, som vejede næsten 5 kg og havde et gigantisk hoved 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Første gang lå jeg på ryggen. Jeg kunne ikke andet, men måtte op og stå på et tidspunkt, for at tyngdekraften kunne hjælpe. 

Anden gang der stod jeg op. Kunne ikke andet, men det var fantastisk men også hårdt for benene

Anmeld Citér

25. juli 2018

Lisette W

Jeg stod op flere gange og en overgang ville jm have mig til at stå på alle fire fordi han stod i bæknet så jeg nemmest ville kunne trykke ham ud i den stilling. Jeg brød mig bestemt ikke om den stilling da det virkede grænseoverskridende men det var der den første prasseve kom og med den gik vandet, jeg sprak i aret fra første fødsel og hovet kom delvist ud og svuppede ikke ind igen. Alt på en ve! Så det var effektivt. Og så ville jeg om på ryggen med benene oppe i nogle bøjler. To skub mere og så fik jeg ham op på brystet.

Anmeld Citér

25. juli 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fødte på ryggen og forstuvede halebenet.. AV! Det gør jeg aldrig igen. 

Næste gang bliver det på alle 4 eller siden.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Baby.mamma

1. På siden

2. I fødekar 

3. Ryggen eller siden, kan ikke helt huske det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.