Bøger, børnetime - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2018

Astrid&alex

Hej, er der nogle der kan hjælpe med at anbefale nogle bøger til børn på 2 og frem til ca. 3 års alderen.

Jeg bor ikke i danmark - og vil rigtig gerne læse på dansk for for min søn. Nu kommer vi til danmark, og har allerede planlagt at jeg skal have tasken fuld. Men dem jeg kender i DK der har store børn, så jeg ved ikke hvad jeg skal købe. er der nogen der kan anbefale noget. Klassikere er helt fint - for jeg aner ikke hvad der er klassikere for børn. Og hvis nogen kan albefale et antikvariat i københavn men mange børnebøger må i gerne sige til 

Derudover, er der nogen der kan anbefale noget kvalitetsbørnetv for aldersgruppen 2 til 3. Som man måske kunne købe på en DVD. Jeg ved der findes en app med Ramasjang, men da min søn ikke må bruge ipadden og vi ikke har smartTV er det ikke lige en mulighed. Igen jeg er helt på bar bund. Jeg har ikke boet i DK i +20 år, så mine referencer er noget med Kaj og Andrea fra 70erne .... 

Håber meget nogen vil hjælpe - for min søn hører kun det danske jeg taler med ham.... og jeg vil gerne støtte ham i det danske.   

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Herhjemme hitter totte og Lotte stadig. Desuden Willi bøger og Cirkeline.

Ved ikke hvad man kan få på DVD, men Rasmus klump og sikkert de klassiske Kaj og Andrea. Det er også en mulighed måske at få chromecast og så bruge ramasjang appel på fjernsynet.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Babilooo

Hvad med at købe lydbøger. Altså hvor man hører historier oplæst og så bladre og kigger billeder. Sigurds Danmarks historie er ret god... men for lidt ældre børn. 

Hvad er problemet i ipaden - du kan jo beskytte den med et cover. Eller anskaffe dig en børnetablet. Mine børn har ramasjang på ipaden og ser masser af både dansk og engelsk på ipaden. Det har givet min søn mere end at jeg har læst med ham. Det er sjove opgaver osv man skal læse på dansk. 

Ellers ville jeg faktisk prøve at kigge på den blå avis i det område i Danmark du skal til. Her kan du ofte købe en hel sæk med bøger for 500-600 kr. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Babilooo

Hvad med dansk radio..?

danske film streamet. Olsen banden, Pippi Langstrømpe, Emil fra Lønneberg. Herudover kan du jo købe tegnefilm med dansk tale: Pixar, Disney osv.. cars, Modig, Toy story, osv

der er masser af muligheder...

Anmeld Citér

25. juli 2018

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg kom lige til at tænke på denne artikel, der var på DR for ikke så længe siden:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/jonas-tog-til-usa-vaere-far-nu-snakker-hans-soen-flydende-dansk#!/

Han har da i hvert fald Halfdans ABC, som må være en absolut klassiker!

Jeg kender ikke noget til antikvariater med brugte bøger i Kbh, men når du er i Danmark, kan du evt hente appen "Reshopper", hvor private sælger brugte ting. Der kan man i hvert fald finde forskellige fine bøger til gode priser.

Ellers kan enhver boghandel nok hjælpe dig på vej til de gode danske bøger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.