Begyndt at gå + sko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. juli 2018

Baby2017

Hej! Min pige tog de første skridt for 3 uger siden og gik sådan rigtig for en uge siden. 

Hun er dog ikke særlig glad for sko. Det kan lige gå an med ballarina hjemmesko, men rigtige sandaler tør hun ikke gå i og så kravler hun istedet. Skal vi vente eller prøve at øve lidt med dem hver dag. Hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

HvidSne

Vi øvede stille og roligt med sandaler derhjemme. Hun blev ked af det, hvis hun fik dem på ude eller i længere tid ad gangen. Så først et par minutter, så måske fem, derefter ti, osv. Først da hun virkede ret selvsikker herhjemme, fik hun dem på ude. 

Efter et par uger gik hun ligeså godt med sko på som uden, så tilvænningen virkede her.

Anmeld Citér

24. juli 2018

Baby2017

HvidSne skriver:

Vi øvede stille og roligt med sandaler derhjemme. Hun blev ked af det, hvis hun fik dem på ude eller i længere tid ad gangen. Så først et par minutter, så måske fem, derefter ti, osv. Først da hun virkede ret selvsikker herhjemme, fik hun dem på ude. 

Efter et par uger gik hun ligeså godt med sko på som uden, så tilvænningen virkede her.

Min pige er også meget usikker ude både med og uden sko, så det kunne godt lyde som vejen frem

Anmeld Citér

24. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nu er det her jo en fantastisk årstid at lære at gå i.. 

Af med skoene og bare fusser over det hele - det er den bedste måde at lære at gå på. 

Og når hun er ved at være klar til at skulle gå ude i den store verden så gå ind i en skobutik og få vejledning ang de første par sko. Skoringen kan jeg klart anbefale, de ved hvad de taler om når det handler om nybegyndere. 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

De kloge siger jo, at man skal vente med sko så længe man kan - og i hvert fald til de kan gå minimum 10 skridt helt stabilt. 

Måske skal I udnytte, at det er sommer pg lade hende gå lidt mere med bare tæer eller sokker, før I giver sko på. 

Min datter ville heller ikke have sandaler på det første stykke tid. Hun havde dem på kortvarigt i en perioden, og så snart hun bad om det, tog vi dem af. Så hub ikke forbandt dem med noget negativt. Her hjalp det også, at hun så, at vi også havde sandaler på, så ville hun jo også gerne prøve.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Soonmom

Når hun først lige er startet med at gå, skal hun beatet ikke hare balarinaer og sandaler på. 

Hvis hun skal have noget på skal hun have et par gode prewalkers, men jeg ville bare give hende bare tæer og hvis fliserne er for varme strømper på

Anmeld Citér

25. juli 2018

Baby2017

Morogbarn skriver:

De kloge siger jo, at man skal vente med sko så længe man kan - og i hvert fald til de kan gå minimum 10 skridt helt stabilt. 

Måske skal I udnytte, at det er sommer pg lade hende gå lidt mere med bare tæer eller sokker, før I giver sko på. 

Min datter ville heller ikke have sandaler på det første stykke tid. Hun havde dem på kortvarigt i en perioden, og så snart hun bad om det, tog vi dem af. Så hub ikke forbandt dem med noget negativt. Her hjalp det også, at hun så, at vi også havde sandaler på, så ville hun jo også gerne prøve.

Hun går skam helt stabilt og går langt mere end 10 skridt. Vi har lige haft sandaler på i 10 minutter og så bad hun om at få dem af, så det gjorde vi. Det er bare rart at kunne give en sandal på når man er ude, så tror vi går stille frem

Anmeld Citér

25. juli 2018

Baby2017

Soonmom skriver:

Når hun først lige er startet med at gå, skal hun beatet ikke hare balarinaer og sandaler på. 

Hvis hun skal have noget på skal hun have et par gode prewalkers, men jeg ville bare give hende bare tæer og hvis fliserne er for varme strømper på

Det er en slags prewalker. Vi har måtte købe dem langt før hun kunne gå selv da hun ikke ville gå udenfor i bare tær eller strømper, men med dem vraltede hun rundt med gåvogne og diverse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.