Svangerskabsforgiftning 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

263 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. juli 2018

NosaNosa

I første graviditet udviklede jeg svangerskabsforgiftning, men det blev først opdaget på den dag hvor jeg fødte, 39+0

Spørgsmålet går på: Er der nogen der har prøvet at blive sat I gang tidligt 2. gang eller pks, for at forebygge svangerskabsforgiftning? Og i hvilken uge?

Jeg har ikke lyst til at skulle igennem det mareridt igen og slet ikke med en tumling. Ugen op til fødslen og ugerne efter var alt for hårde ved mig. Jeg aner intet om hvilke "aftaler" man kan lave med fødestedet - og det er jo også individuelt fra sygehus til sygehus. 

Og det er selvfølgelig noget jeg vil snakke med jdm om, men indtil da... kan nogen hjælpe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man forløser ikke ved KS for at forbygge svangerskabsforgiftning.

Man kan igangsætte som normalt,men normalt gør man det kun,hvis symptomer og blodprøver indikerer svangerskabsforgiftning.

Alt efter hvor slemt det har været,får man ikke lov til at gå over tid,og sjældent mere end til 41+0.

De fleste steder skal du til en læge samtale,du får hjertemagnyl fra uge 12,og imellem uge 12-24 ,får du en særlig flowscanning,og de fleste steder kommer man til kontrol scanning - blodtryks måling og urinstick hver 4.uge fra uge 24 og frem til termin.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.