Camillos skriver:
Hun skriger imellem 6-8 timer i døgnet og vil kun ligge hos mig. Sp siger at for hyppige amninger kan give mavekneb.. Men hun vil kun falde i søvn med brystet i munden det lille pus.. Har prøvet 1 dag at supplere med mme efter amning.. Der tog hun 80 ml fra flasken men gylpede så rimelig meget bagefter.. Så det er ikke sult... Og smerter havde hun stadigvæk..
årh altså
Du skal endelig ikke begynde på supplering. Egentlig heldigt, at hun gylpede det op igen, så du ikke tror, det er fordi hun var mere sulten - Der står faktisk direkte i den vejledning i amning, som Sundhedsstyrelsen laver til sundhedspersonale, at det at barnet spiser af flaske efter amning, ikke siger noget om, om der er mælk nok i brysterne.
Jeg synes ikke, amning hver 1,5 time lyder af meget. Slet ikke, når man kun er 6 uger. Babyer har en lillebitte mavesæk, og ny forskning har faktisk fået nogle eksperter til at sige, at det naturlige spisemønster for nogle spædbørn er små måltider hver 1-2 timer.
Jeg ville dog sikre mig, at hun får tømt brystet ordentligt ved at lægge hende til det bryst, der sidst blev ammet fra, når hun melder sig igen efter kort tid. Hyppige amninger kan give overproduktion - prøv at kigge på Ammenet.dk, om du kan genkende nogle af tegnene.
Og så er der altså rigtig mange børn, som viser tegn på mavekneb. Zoneterapi er der mange, som har gode erfaringer med i den forbindelse, så det var måske værd at prøve, hvis I kan finde en med forstand på babyer i nærheden.
Anmeld
Citér