Ammer meget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
10 svar
3 synes godt om
22. juli 2018

Camillos

Er det kun min datter der ammer hver 1,5 time og slet ikke vil sove i dagtimerne i øjeblikket? Hun er 6 uger..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tror du ikke hub reagere på den her varme? Det er jo hendes eneste måde, at opretholde en nogenlunde væskebalancd??  Eller måske er hub igang med, At øge produktionen? 

Anmeld Citér

22. juli 2018

Camillos

CKJ skriver:

Tror du ikke hub reagere på den her varme? Det er jo hendes eneste måde, at opretholde en nogenlunde væskebalancd??  Eller måske er hub igang med, At øge produktionen? 

Det er også min tanken... Hun døjer dog med mega mavekneb  det gør ikke situationen bedre..

Anmeld Citér

22. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camillos skriver:

Det er også min tanken... Hun døjer dog med mega mavekneb  det gør ikke situationen bedre..

Min søn havde også mavekneb og det eneste som hjalp var amning og så faldt han i søvn i mine arme. Så sov han bare hos mig og fik søvn på den måde. 

Det gik over omkring da han var omkring tre måneder. Han har sovet godt lige siden hvor han kun vågner en gang om natten for at spise. Det ændrer sig sikkert om en måneds tid for dig også 

Nå ja - han sov okay i barnevognen. Men det var vinter og han lå tæt pakket i en voksipose. Så ved ikke om barnevognen vil virke i den her varme hvor man ikke kan bruge dyne eller voksi. 

Anmeld Citér

22. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Camillos skriver:

Åh hvor synd  jeg håber det går over inden længe med hende 

Anmeld Citér

22. juli 2018

Stivdie

Camillos skriver:

Er det kun min datter der ammer hver 1,5 time og slet ikke vil sove i dagtimerne i øjeblikket? Hun er 6 uger..  

Sådan har begge mine piger også været de første 3-4 måneder. Det skal nok blive bedre, bare hæng i og slut fred med, at det er det eneste man laver de første måneder med et spædbarn...  

Anmeld Citér

23. juli 2018

Camillos

Stivdie skriver:

Sådan har begge mine piger også været de første 3-4 måneder. Det skal nok blive bedre, bare hæng i og slut fred med, at det er det eneste man laver de første måneder med et spædbarn...  

Hun skriger imellem 6-8 timer i døgnet og vil kun ligge hos mig. Sp siger at for hyppige amninger kan give mavekneb.. Men hun vil kun falde i søvn med brystet i munden det lille pus.. Har prøvet 1 dag at supplere med mme efter amning.. Der tog hun 80 ml fra flasken men gylpede så rimelig meget bagefter.. Så det er ikke sult... Og smerter havde hun stadigvæk..  årh altså 

Anmeld Citér

23. juli 2018

Molka

Camillos skriver:

Hun skriger imellem 6-8 timer i døgnet og vil kun ligge hos mig. Sp siger at for hyppige amninger kan give mavekneb.. Men hun vil kun falde i søvn med brystet i munden det lille pus.. Har prøvet 1 dag at supplere med mme efter amning.. Der tog hun 80 ml fra flasken men gylpede så rimelig meget bagefter.. Så det er ikke sult... Og smerter havde hun stadigvæk..  årh altså 

Du skal endelig ikke begynde på supplering. Egentlig heldigt, at hun gylpede det op igen, så du ikke tror, det er fordi hun var mere sulten - Der står faktisk direkte i den vejledning i amning, som Sundhedsstyrelsen laver til sundhedspersonale, at det at barnet spiser af flaske efter amning, ikke siger noget om, om der er mælk nok i brysterne.

Jeg synes ikke, amning hver 1,5 time lyder af meget. Slet ikke, når man kun er 6 uger. Babyer har en lillebitte mavesæk, og ny forskning har faktisk fået nogle eksperter til at sige, at det naturlige spisemønster for nogle spædbørn er små måltider hver 1-2 timer.

Jeg ville dog sikre mig, at hun får tømt brystet ordentligt ved at lægge hende til det bryst, der sidst blev ammet fra, når hun melder sig igen efter kort tid. Hyppige amninger kan give overproduktion - prøv at kigge på Ammenet.dk, om du kan genkende nogle af tegnene.

Og så er der altså rigtig mange børn, som viser tegn på mavekneb. Zoneterapi er der mange, som har gode erfaringer med i den forbindelse, så det var måske værd at prøve, hvis I kan finde en med forstand på babyer i nærheden.

Anmeld Citér

23. juli 2018

Camillos

Molka skriver:

Du skal endelig ikke begynde på supplering. Egentlig heldigt, at hun gylpede det op igen, så du ikke tror, det er fordi hun var mere sulten - Der står faktisk direkte i den vejledning i amning, som Sundhedsstyrelsen laver til sundhedspersonale, at det at barnet spiser af flaske efter amning, ikke siger noget om, om der er mælk nok i brysterne.

Jeg synes ikke, amning hver 1,5 time lyder af meget. Slet ikke, når man kun er 6 uger. Babyer har en lillebitte mavesæk, og ny forskning har faktisk fået nogle eksperter til at sige, at det naturlige spisemønster for nogle spædbørn er små måltider hver 1-2 timer.

Jeg ville dog sikre mig, at hun får tømt brystet ordentligt ved at lægge hende til det bryst, der sidst blev ammet fra, når hun melder sig igen efter kort tid. Hyppige amninger kan give overproduktion - prøv at kigge på Ammenet.dk, om du kan genkende nogle af tegnene.

Og så er der altså rigtig mange børn, som viser tegn på mavekneb. Zoneterapi er der mange, som har gode erfaringer med i den forbindelse, så det var måske værd at prøve, hvis I kan finde en med forstand på babyer i nærheden.

Tak for dit lange svar . Jeg var nødt til at prøve da jeg synes at hun engang imellem vil ligge der bare efter et kvarter og sut tager hun desværre ikke. Men nej det er sidste gang med mme... Vi har vært for til kiropraktor 2 gange nu.. Og set har kun virket på dagen vi har været der desværre. Er slet ikke sikker på hun kan ligge selv imens hun får zoneterapi  hun er så mor syg... Jeg tror også jeg har overproduktion af mælk... Forsøger så vildt muligt at blok amme for at reducere.. Men det virker bare ikke rigtig. Skal til lægen med hende på tirsdag.. Så må vi se om hun stiller diagnosen kolik . 

Anmeld Citér

23. juli 2018

migxher

har i fået tjekket tungebåndet?? (: Det kan godt give mavekneb hvis hun sutter forkert og sluger luft.
Det anbefales ikke længere at blokamme, da det blandt andet kan give brystbetændelse eller lave ged i produktionen.
Har du voldsom nedløb?? Det kan godt give luft i maven og mavekneb.
Jeg havde selv overproduktion og kraftig nedløb i starten(mælken stod ud i tykke stråler og min søn kløjes i det). Det gik over da min søn var omkring 3 måneder. I forhold til nedløbet så lod jeg det værste løbe ud i en stofble, og lagde så baby til igen. 
Amning hver 1,5 time lyder forresten fint (: Ikke unormalt i hvertfald. Prøv evt. at snakke med en ammevejleder om det. Forældre og fødsel har gratis telefonisk vejledning. og ellers er der ammenet på facebook. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.