Snarlig fødsel og er i vildrede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med termin i går, så fødslen er altså lige oppe over. Min kæreste og jeg har været sammen lidt on/off men er desværre blevet rigtig uvenner i dag, og jeg tvivler på vi kommer på talefod igen lige foreløbig. 

Han siger han stadig gerne vil med til fødslen og at han aldrig vil tilgive mig hvis jeg ikke tager ham med. Men jeg er så meget i tvivl  Har på ingen måde lyst til at føde uden ham, men på den anden side er jeg bange for det vil gå ud over fødslen og vores barn hvis han er med og jeg er utryg ved situationen. Tror sagtens vi kan enes i sådan en situation, men jeg er bange for det vil hæmme mig når jeg synes han har behandlet mig dårligt og at jeg ikke er tryg ved ham lige nu. 

Hvad ville I gøre i sådan en situation? Alle tanker og gode råd modtages med kyshånd, da jeg har det elendigt og er så bange for fødslen pludselig går i gang og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Helloo

Jeg ville uden tvivl tage min baby far med.

Den lille baby er skabt af jer to. Sammen. 

Det er et øjeblik i aldrig får igen 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Miss A

Anonym skriver:

Jeg er gravid med termin i går, så fødslen er altså lige oppe over. Min kæreste og jeg har været sammen lidt on/off men er desværre blevet rigtig uvenner i dag, og jeg tvivler på vi kommer på talefod igen lige foreløbig. 

Han siger han stadig gerne vil med til fødslen og at han aldrig vil tilgive mig hvis jeg ikke tager ham med. Men jeg er så meget i tvivl  Har på ingen måde lyst til at føde uden ham, men på den anden side er jeg bange for det vil gå ud over fødslen og vores barn hvis han er med og jeg er utryg ved situationen. Tror sagtens vi kan enes i sådan en situation, men jeg er bange for det vil hæmme mig når jeg synes han har behandlet mig dårligt og at jeg ikke er tryg ved ham lige nu. 

Hvad ville I gøre i sådan en situation? Alle tanker og gode råd modtages med kyshånd, da jeg har det elendigt og er så bange for fødslen pludselig går i gang og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre 

Jeg synes, det kommer helt an på, hvad det er, der gør, at du ikke er tryg ved ham lige nu? Mangler lidt mere indo om jeres “historie”.

Jeg vil også mene, det er et stort øjeblik som faren har godt af at opleve, men din tryghed er vigtigst.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Hvis du mener I godt kan være der for hinanden ville jeg tage ham med. DOG ville jeg have 2 personer med således at der er en du har det 100% godt med. Din mor, en veninde eller ligne. Jeg ville sørge for at denne anden person vidste hvad der foregik og ville være stærk nok til at smide barnets far ud af fødestuen hvis han ikke opførte sig pænt.

derudover ville jeg så hurtigt som muligt tage en snak med faren og gøre det klart hvad reglerne er for at være med til fødslen. 1. Ingen nedladende kommentare. 2. Støtte til mor. 3. Ingen skænderier og tålmodighed hvis mor bander en del.

Så må han jo tage stilling til om han vil være i stand til at efterleve kravene eller ej. Og svare gan så ja og siger nej så må han ud på gangen. 

Derudover ville jeg kraftigt overveje om jeg ville mere med sådan en kæreste. Jeres barn vil ikke kunne tåle at vokse op i et højt konflikt niveau. Det skader og skaber utryghed. Hvis I går fra hinanden hele tiden vil jeres barn jo ikke føle sig sikker i sin base. “ når jeg kommer hjem, bor far her så?” Osv. I skal på en eller anden måde skabe stabilitet. Enten ved at I får noget hjælp til at blive sammen og blive sammen eller ved at I ikke er sammen mere og koncentrerer jer om jeres barn og kommende samarbejde 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Desværre har situationen nu ændret sig til det værre, da min ex virkelig har været grov overfor mig, altså kun verbalt, men han kræver stadig at være med til fødslen. Er i dag blevet ringet op af hans mor også, der har skældt mig ud, beskyldt min søn (fra et tidligere forhold) for at være forkælet og mig for at være en dårlig mor og at behandle min ex grimt. Jeg er fuldstændig rystet, hun ringede til mig fordi min ex havde bedt hende om det. 

Jeg er helt ødelagt lige nu, føler mig alene og er så bange for at fødslen pludselig skal gå i gang, fordi min ex og mig er så uvenner  Ville ikke bryde mig om at have min ex med hvis min fødsel går i gang lige nu, da jeg er meget utryg ved ham. 

Har han krav på at vide at fødslen er i gang? Eller kan jeg kontakte ham bagefter? 

Kan jeg nægte hans mor at komme op på sygehuset til mig, efter den måde hun har opført sig på? Vil gerne have ro omkring min nyfødte, og ikke være utryg og ked af det over at se hende.

Hvornår har han krav på samvær første gang? Vi skal være indlagt 2 dage på hotellet, må jeg sige at han ikke skal sove der sammen med os? 

Er bange og ked af det, men vil heller ikke gøre noget der kommer til at skade min sag på sigt, hvis jeg nægter noget faren egentlig har krav på. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Desværre har situationen nu ændret sig til det værre, da min ex virkelig har været grov overfor mig, altså kun verbalt, men han kræver stadig at være med til fødslen. Er i dag blevet ringet op af hans mor også, der har skældt mig ud, beskyldt min søn (fra et tidligere forhold) for at være forkælet og mig for at være en dårlig mor og at behandle min ex grimt. Jeg er fuldstændig rystet, hun ringede til mig fordi min ex havde bedt hende om det. 

Jeg er helt ødelagt lige nu, føler mig alene og er så bange for at fødslen pludselig skal gå i gang, fordi min ex og mig er så uvenner  Ville ikke bryde mig om at have min ex med hvis min fødsel går i gang lige nu, da jeg er meget utryg ved ham. 

Har han krav på at vide at fødslen er i gang? Eller kan jeg kontakte ham bagefter? 

Kan jeg nægte hans mor at komme op på sygehuset til mig, efter den måde hun har opført sig på? Vil gerne have ro omkring min nyfødte, og ikke være utryg og ked af det over at se hende.

Hvornår har han krav på samvær første gang? Vi skal være indlagt 2 dage på hotellet, må jeg sige at han ikke skal sove der sammen med os? 

Er bange og ked af det, men vil heller ikke gøre noget der kommer til at skade min sag på sigt, hvis jeg nægter noget faren egentlig har krav på. 

Ro på  

Han har IkKE krav på at vide noget! Ingenting! 

Det er DIN fødsel. Du kan bede sygehuset om ikke at oplyse, at du er der. 

Han får automatisk forældremyndighed (delt med dig) hvis i har boet sammen 10 måneder før fødslen. Dog hænger dette ikke sammen med samvær. 

Samvær med et spædbarn - nyfødt - er kun en enkelt time ca 2 gange om ugen. 

Men ring til mødrehjælpen - de kan hjælpe dig med alle spørgsmålene. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Hverken han eller hans mor har noget at skulle have sagt eller oplyst i forbindelse med din fødsel, eller efterfølgende ophold - og jeg synes i den givne situation, at I skal holde jer langt fra hinanden indtil amning og rytme er veletableret, og du har været hjemme fra hospitalet i nogen tid.

Det er hamrende ulykkeligt, at far misser fødslen af sit barn, men det er jo sådan det er når I ikke kan enes. 

Når I har valgt at få et barn sammen har I begge en livslang forpligtelse til at få et tåleligt forhold, og det skal I så i gang med at oparbejde i tiden efter fødsel. Her må du/I kontakte nogle der kender området og få vejledning og støtte til et ordentligt forløb i de første leveår, så baby ikke skal være kastebold i krig og kaos.

God fødsel!

Anmeld Citér

20. juli 2018

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Anonym skriver:

Jeg ville gøre klart for ham at du ikke ønsker ham med til fødselen. Det er vigtigst at du kan slappe af i mens og på mig lyder det ikke som noget du vil kunne gøre, som jeres situation. 

Din ex har ikke krav på at være på på stuen imens og han har ingen ret til at været med indlagt med dig efterfølgende. Du skal bede fg om at lave diskretion i din journal, det vil sige at de ikke må oplyse om du er på sygehuset og derfor kan din ex og hans mor ikke få at vide du er der. Så vælger du hvornår du syntes de skal vide du har født. 

Håber du for en god fødsel trods det hele  

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ro på  

Han har IkKE krav på at vide noget! Ingenting! 

Det er DIN fødsel. Du kan bede sygehuset om ikke at oplyse, at du er der. 

Han får automatisk forældremyndighed (delt med dig) hvis i har boet sammen 10 måneder før fødslen. Dog hænger dette ikke sammen med samvær. 

Samvær med et spædbarn - nyfødt - er kun en enkelt time ca 2 gange om ugen. 

Men ring til mødrehjælpen - de kan hjælpe dig med alle spørgsmålene. 

Tak for svar, vil prøve at ringe til Mødrehjælpen på mandag 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hverken han eller hans mor har noget at skulle have sagt eller oplyst i forbindelse med din fødsel, eller efterfølgende ophold - og jeg synes i den givne situation, at I skal holde jer langt fra hinanden indtil amning og rytme er veletableret, og du har været hjemme fra hospitalet i nogen tid.

Det er hamrende ulykkeligt, at far misser fødslen af sit barn, men det er jo sådan det er når I ikke kan enes. 

Når I har valgt at få et barn sammen har I begge en livslang forpligtelse til at få et tåleligt forhold, og det skal I så i gang med at oparbejde i tiden efter fødsel. Her må du/I kontakte nogle der kender området og få vejledning og støtte til et ordentligt forløb i de første leveår, så baby ikke skal være kastebold i krig og kaos.

God fødsel!

Tak for dit svar. Jeg er bare bange for at han vil bruge det imod mig resten af vores liv at JEG holdt mig væk fra fødslen af hans barn. Vil gerne gøre det rigtige ved at tage ham med, men er i tvivl om det vil skade vores barn at han er der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.