Efternavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.223 visninger
10 svar
4 synes godt om
19. juli 2018

Emma3101

Hjælp.

Kæresten og jeg er begge født udenfor ægteskab og derfor har vi begge navne fra hver vores forældre. Dvs. Når vi skal give vores datter efternavn så må vi sløjfe enten den ene side af familien eller den anden. 

Vi skal giftes samtidig med dåben, så derfor gælder det jo os alle 3. 

Han hedder Dyrnesli Ammekilde 

Jeg hedder Løvendahl Schack von Staffeldt 

Han vil helst ikke af med sine navne og håbede lidt at jeg bare sagde ja. 

Nu går jeg ikke op i mit navn, men føler lidt jeg smider min familie væk hvis jeg bare tager hans. 

Alternativet er at vi kan hedde Løvendahl Dyrnesli Ammekilde eller Dyrnesli Løvendahl Ammekilde. 

Det er meget langt da jeg hedder Camilla, og selvom man i daglig tale bare vil sige Ammekilde, så skal vi jo skrive det hele på et tidspunkt �� 

Hvad tænker i om vores navne og er der andre herinde som har lange efternavne ? Hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Loa

Det er ikke til meget hjælp - men dit navn lyder suverænt fedest - så jeg ville klart kæmpe til for ikke bare at opgive dit.

Og så passer jeres navne bare ikke super godt sammen

Anmeld Citér

19. juli 2018

Emma3101

Loa skriver:

Det er ikke til meget hjælp - men dit navn lyder suverænt fedest - så jeg ville klart kæmpe til for ikke bare at opgive dit.

Og så passer jeres navne bare ikke super godt sammen

Nej, vores navne er håbløse sammen. Så irriterende, men han har så svært ved at give afkald på sine. Kan bare næsten ikke se hvordan vi skal sætte noget sammen. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Jeg kan godt lide den sidste valgmulighed du giver hvor i smelter jeres navne sammen. Vi havde hhv. 2 og 3 efternavne. To af dem var -sen navne. Så dem droppede vi og satte de sidste 3navne sammen. Så vi har et fornavn og 3 specielle efternavne. Det har vores barn også. Jeg elsker mit nye navn. Det er særligt og helt specielt for mig og min familie. Jeg synes i skal forsøge at smelte jeres navne sammen. Jeg synes der er noget smukt i at hedde det samme alle sammen som familie :-) og i modsætning til svaret ovenfor, så synes jeg netop jeres navne kan komme til at passe mega fedt sammen!  

Anmeld Citér

19. juli 2018

Emma3101

koeapabshicar skriver:

Jeg kan godt lide den sidste valgmulighed du giver hvor i smelter jeres navne sammen. Vi havde hhv. 2 og 3 efternavne. To af dem var -sen navne. Så dem droppede vi og satte de sidste 3navne sammen. Så vi har et fornavn og 3 specielle efternavne. Det har vores barn også. Jeg elsker mit nye navn. Det er særligt og helt specielt for mig og min familie. Jeg synes i skal forsøge at smelte jeres navne sammen. Jeg synes der er noget smukt i at hedde det samme alle sammen som familie :-) og i modsætning til svaret ovenfor, så synes jeg netop jeres navne kan komme til at passe mega fedt sammen!  

Så du tænker Camilla Dyrnesli Løvendahl Ammekilde? Mit tyske navn Schack von Staffeldt er svært at få ind med noget andet og kæresten synes vi skulle bruges hans efternavn. Så det navn er næsten udelukket. Ellers så skal man bruge 

Dyrnesli Staffeldt Ammekilde 

Staffeldt Dyrnesli Ammekilde. Lyder ikke helt lige så godt. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

100%anonym

Hvorfor beholder i ikke bare jeres egne navne hver for sig? Det er jo ikke et krav at man skal hedde det samme  

også kan jeres barn få fars navn når det er det der betyder mest?

Anmeld Citér

19. juli 2018

Ciss

Jeg ville se på, hvilke navne, der betyder mest. Ikke så meget, hvordan det lyder.

Jeg aksepterede ikke min mands krav om, at jeg skulle smide mine navne ud. I hans hoved var det utænkeligt, at han skulle bytte navn, men han forventede, at vi skulle hedde det samme.  

Resultatet er, at vi begge beholdt vores navne, mens børnene har et af mine og et af hans. Dermed har vi begge et navn vi deler med børnene. Jeg har aldrig fået spørgsmål i forhold til, at jeg ikke deler sidste efternavn med mine børn. Hverken i børnehave, skole, på sygehus eller i andre sammenhænge. Vi er familie uanset.

Anmeld Citér

19. juli 2018

iMama

Jeg synes dit von efternavn er så fedt.

Hvad med at sammensætte jeres eget efernavn ud af dem i har?

Fx. Løvenkilde von Staffeldt? 

Anmeld Citér

19. juli 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Helt klart Camilla Schack von Staffeldt Ammekilde. 

Synes det klinger rigtig fint!

Anmeld Citér

19. juli 2018

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg kan best lide Løvendahl Schack von Staffeldt, det lyder bare rigtig fedt, så det navn ville jeg kæmpe for.

Alternativt ville jeg foreslå:

Camilla Ammekilde Løvendahl Schack von Staffeldt

Det gør ikke noget at navnet er lidt langt, det er der efterhånden mange der har.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.