1 års undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2018

HvidSne

Jeg var til 1 års undersøgelse med min datter i dag, og jeg syntes, det var en underlig oplevelse. Lægen havde meget travlt, og min datter var ked af det, så det gik meget hurtigt. Hun blev målt stående, vejet helt forkert (1,5 kg for meget, han ville ikke veje igen, da hun græd), fik lyttet til lunger og hjerte og så vaccination. Det var det.

Er det standard? Vi har skiftet læge i forbindelse med flytning, men hos den gamle læge var det spørgsmål om motorik og trivsel, undersøgelse af øjne, osv. 

Undrer mig bare lidt, men måske er det helt normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2018

Baby#two

Her var der vejning, måling og hvordan det går derhjemme, og så selvføæhelig stikket ��

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym

Måle, veje, og så blev vi lige spurgt ind til trivsel. Det tror jeg er meget normalt. - min læge vejer i øvrigt også altid forkert ;-) 

Anmeld Citér

18. juli 2018

AlwaysAno

Sådan er det også her..

Anmeld Citér

18. juli 2018

LHS

Sådan syntes jeg ikke det er hos min læge. De giver sig altid god tid til at Børnene føler sig trygge og går glade derfra der bliver altid spurgt ind til trivsel, motorik, spisning osv. 

Jeg syntes det lyder meget forhastet og stresset det i har oplevet. 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym

synes det lyder til at det gik stærk. 

men når de har travlt her i ferie periode er jo ikle så meget man kan gør ved desværre. kan jo også være han/hun ikke har nå det at spise eller været på wc. indtil i kom. 

men selvfølgelig træls at være jer. øv. jeg vil skrive det ned også give det til dem. sådan de ved det. anonymt 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Lje

Anonym skriver:

men når de har travlt her i ferie periode er jo ikle så meget man kan gør ved desværre. kan jo også være han/hun ikke har nå det at spise eller været på wc. indtil i kom. 

men selvfølgelig træls at være jer. øv. jeg vil skrive det ned også give det til dem. sådan de ved det. anonymt 

Hvorfor dog skrive det anonymt? Så har lægen da ingen mulighed for at rette op på det/gå i dialog? 

TS: det lyder også forhastet ifht. rammerne for besøget - I nåede jo det, man 'skal' - ifht. vores oplevelser med diverse årstjek. Hvis ikke du havde nogle konkrete spørgsmål, så ville jeg nok spørge min SP om en ekstra snak (hvis du har behov) omkring motorik mv. Alternativ så nævn næste gang, at vægten var hel skæv og den vil du gerne have rettet. 

Vh.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Mortilah

Anonym skriver:

Jeg synes det er så fejt at smide den slags kritik anonymt. Lad dem beholde muligheden for at forklare eller “forsvare” sig. Det der med anonym kritik er virkelig dårlig stil og det giver mistillid. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

HvidSne

Jeg tror, jeg vil nævne det med vægten igen næste gang. Lægen skrev 12,8, men hun vejer 11,3. 

Hvis der fortsat er så meget hastværk næste undersøgelse, så siger jeg noget. Men jeg vil lige lade tvivlen komme lægen til gode og håbe, det var en engangsting med den stressede undersøgelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.