Kalk til 7årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2018

FruStolpe

Min datter får tæt på ingen kalk i sin almindelige kost. Derfor skal hun selvfølgelig tage kalk hver dag. Men det er en kamp for hun kan ikke li smagen på Børne tabletterne. Nu har jeg fundet disse, men må hun overhoved få dem? De er fra 11 år og op... 

Håbede lidt at nogen sad med faglig viden så jeg slipper for at hænge i kø til lægen i morgen.. 

Kram 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2018

Babilooo

Hej..

jeg ville ringe til lægen. 

Se ellers følgende link hvor du kan se hvor meget der anbefales.

http://altomkost.dk/fakta/mad-og-drikke/foedevarer/maelk-og-ost/kilder-til-calcium-i-kosten/

Spiser hun eller drikker hun ingen mælkeprodukter..? Måske er det lettere at lave om på dette

Anmeld Citér

17. juli 2018

FruStolpe

Smølfine123 skriver:

Hej..

jeg ville ringe til lægen. 

Se ellers følgende link hvor du kan se hvor meget der anbefales.

http://altomkost.dk/fakta/mad-og-drikke/foedevarer/maelk-og-ost/kilder-til-calcium-i-kosten/

Spiser hun eller drikker hun ingen mælkeprodukter..? Måske er det lettere at lave om på dette

Nej desværre. Hun har ingen mælkeprodukter spist eller drukket siden hun var 2-3 år. Hun kan ganske enkelt ikke li det.. 

Jeg tænker også at jeg må ringe til lægen. Det er ofte bare svært at komme igennem 

Anmeld Citér

17. juli 2018

L-mor

FruStolpe skriver:

Nej desværre. Hun har ingen mælkeprodukter spist eller drukket siden hun var 2-3 år. Hun kan ganske enkelt ikke li det.. 

Jeg tænker også at jeg må ringe til lægen. Det er ofte bare svært at komme igennem 

Der er meget kalk i den danske jord, så fuldkornsbrød og andre kornprodukter + grøntsager af dansk oprindelse er en rimelig god kilde til kalk. Hvis hun spiser ost og godt med dansk fuldkornsbrød, klarer hun sig nok.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Anbefalingerne af d vitamin fra 2-10 år er 5 mikg. Så ved at tage sådan en tyggetablet får hun for meget. Især hvis hun får en multivitamin samtidig??

men selve kalk indholdet er fint. 1 tablet indeholder den kalk du ca får fra 0,4 liter mælk. Også med korn og grøntsager ved siden af, så får hun i hvertfald rigeligt 

Apovit laver en tyggetablet med 5 mikg kalk og med appelsinsmag, den plejer ar  være et hit 

Anmeld Citér

17. juli 2018

FruStolpe

L-mor skriver:

Der er meget kalk i den danske jord, så fuldkornsbrød og andre kornprodukter + grøntsager af dansk oprindelse er en rimelig god kilde til kalk. Hvis hun spiser ost og godt med dansk fuldkornsbrød, klarer hun sig nok.

Som sagt så spiser og drikker hun ikke mælkeprodukter.  Heller ikke ost...

Anmeld Citér

17. juli 2018

1518

Unikalk basic (den grønne) er uden d-vitamin og kan bruges i alle aldre. Det er dog ikke tyggetabletter.

Ellers har de også en børneudgave med jordbær/hindbærsmag, men ved ikke om det er den, I kender?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.