Gravid - tid hos egen læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid efter at have fået sat et guldæg op og er 5+0 nu. Klinikken holder lukket indtil uge32, hvor jeg skal til en tidlig scanning. 

Mit spørgsmål er, om jeg skal bestille en tid ved egen læge inden da? Tænker i forhold til daglig medicin, vitamin/kosttilskud og den slags, som egen læge “står for”, eller er det for tidligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg er gravid efter at have fået sat et guldæg op og er 5+0 nu. Klinikken holder lukket indtil uge32, hvor jeg skal til en tidlig scanning. 

Mit spørgsmål er, om jeg skal bestille en tid ved egen læge inden da? Tænker i forhold til daglig medicin, vitamin/kosttilskud og den slags, som egen læge “står for”, eller er det for tidligt? 

Du tager vel allerede folsyre nu

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Du tager vel allerede folsyre nu

Ja, det gør jeg  

Er der andet man skal/kan tage nu? 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg er ligeså langt som dig, testede positivt 4+0. Jeg ringer til min læge her i løbet af ugen og får bestilt tid til 1. lægesamtale. 

Mht. vitatminer, du skal tage folsyre -det er oftest i de der gravid vitaminpiller. 

Derudover drikke 1/2 mælkeprodukt om dagen ellers et kalktilskud. 

Og ligeså et tilskud af fiskeolie hvis du ikke spiser regelmæssig fisk. 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Jeg er ligeså langt som dig, testede positivt 4+0. Jeg ringer til min læge her i løbet af ugen og får bestilt tid til 1. lægesamtale. 

Mht. vitatminer, du skal tage folsyre -det er oftest i de der gravid vitaminpiller. 

Derudover drikke 1/2 mælkeprodukt om dagen ellers et kalktilskud. 

Og ligeså et tilskud af fiskeolie hvis du ikke spiser regelmæssig fisk. 

Mange tak for svaret  Tænker jeg kun mangler lidt fiskeolie  Og tillykke til dig! 

Anmeld Citér

17. juli 2018

frkchili

Jeg var først hos lægen, da jeg var i uge 9, hvor jeg fik lavet vandrejournal og alt det dér. Var dog dernede i uge 6, men det var mhp at blive sygemeldt, da jeg var hårdt ramt af kvalme.

Hjemmetests i dag er så sikre, at det ikke er nødvendigt at konsultere egen læge for at få graviditeten bekræftet, så hvis du skulle til lægen ville det vel mest være for at få noget info omkring kostvaner osv., og dem kan du sagtens researche dig til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.