Der er længe til men... Jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli

Anonym

Anonym skriver:

Ja, jeg ved der er længe til... Men for helveds også det med jul!

Jeg får allerede ondt i maven over at skulle vælge hvem vi vil holde jul med i år.. Vi er mig, min kæreste og vores søn på 2,5 år.

Mine forældre er lykkelig gift, min kærestes er skilt og begge har nye partnere. De kan ikke være i stue sammen, ikke engang til jul. Allerhøjest til bryllupper og barnedåb, der går det lige. 

Vores søns første jul blev holdt i vores nyindkøbte hus. Sammen med mine forældre og min søster + hendes kæreste.

Nummer 2 blev holdt i Sverige med min kærestes bror og hans kæreste + børn. Svigerfar + kone var inviteret med men kunne ikke pga hun arbejdede i helligdagene. Svigermor og partner fik ikke buddet da kærestens bror ikke ønskede at holde jul med dem for 4. År i træk.

Vi er nu allerede blevet inviteret hjem til min søster og hendes kæreste til jul, hvor mine forældre også vil være. Og jeg vil så gerne være kold og sige til begge svigerfamilier at dem der invitere først, ser os! Sådan har jeg altid haft det, også med andre invitationer til fester/fødselsdage. Men forhelved hvor er det svært, jeg ved at alle bedsteforældrene ville være lykkelige over at tilbringe julen med os og vores søn, og det gør allerede ret ondt at vi må skuffe nogen :-( 

Hvordan vælger man? Hvad har I gjort jer der måske har stået i sutiationen før? 

Jeg overvejer meget at blive hjemme og sige folk må komme til os men så vil der også være brok over det for så er der jo nogen der ikke kan komme men som stadig gerne vil være sammen med os, eller vi risikere og sidde alene, hvilket kæresten ikke vil..

Har I nogle gode råd eller erfaringer at dele ud af? Så kom endelig med dem. 

I vores familie gør vi det at hvert andet år med min familie og hvert andet med min mands, det samme gør min bror og svigerinde også selvom hendes forældre er skildt... Det var sådan at at hvert andet år holdte vi og de med vores forældre og så tog de hvert fjerde hos hendes mor og hvert fjerde hos hendes far... Indtil de fik børn for der kom hendes forældre på bedre tanker og kunne være i stue sammen igen  

Jeg havde gjort det samme... For det skal ikke gå ud over den ene side af familien at den anden side ikke kan enes

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. juli

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Her skiftes vi Mellem min mands familie og min familie. I min familie skiftes vi så om hvem der holder. 

I år har vi sagt, vi holder hjemme, da vi har behov for en stille og rolig jul. Dem der vil komme, må gerne komme. Det har skabt lidt røre ved svigerforældrene, men det ee nu sådan det er. Det er det VI har brug for. 

Tænk på, hvad I har lyst til! 

Det jul kan desværre nogle gange give gråhår..

Anmeld Citér

15. juli

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe
Anonym skriver:

Han siger han ikke gider tænke på det nu, og stod det til ham blev det først besluttet den 23. December. Men det fylder bare en del for mig, jeg har aldrig skulle afvise at holde jul med nogen før 

Så ville jeg, i dit sted, bare vælge ud fra min mavefornemmelse. 

Tænker du tænker alt for meget over hvad andre gerne vil. Gør det du har lyst til i stedet. 

Anmeld Citér

15. juli

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis din kæreste er ligeglad, ska du da bare sige ja tak til din familie.

Hvis der så sener kommer en invitation til hans side af familien, må han pænt forklare at i allerede har planer, men at i self gerne fremover vil inviteres i "god tid" 

Også lige for at understrege, så syntes jeg self begge sider af familien er lige vigtig!

Her holder vi ca hver andet år med hans mor og stedfar, eller sammen med min mor, søster og svoger og andre år, invitere vi min familie, hans far og stedmor og hvem vi ellers lige har haft lyst til at invitere.

Et enkelt år, var vi kun mig, kæresten, vores ældste på 2 1/2 år og vores gamle nabo juleaften. Det var også mega hyggeligt.

Det jeg vil frem til er, at i ska da bare til at lave jeres egen juletraditioner. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. juli

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby

Uhhh sikke en øv-situation!  

Ikke helt det samme her, men jul er lidt svært ikke. Min mand vil selvfølgelig gerne holde jul med sin familie, og jeg vil gerne holde med min ... De første par år vi var sammen, delte vi os bare, men efter vi har fået barn, har vi holdt jul med mine forældre. Det skyldes at min mands forældre ikke har traditioner. De ved aldrig rigtigt hvad de skal til jul, hvem de skal være sammen med eller hvor. For mig er julen KUN tradition. Vi er sammen med de samme mennesker, spiser den samme menu og laver de samme ting - hvert år. 

Kompromiset er indtil videre at hans forældre er inviteret med til vores ligeså traditionsrige julefrokost 1. juledag (hvilket de aldrig kan svare på om de kan; for de ved ikke endnu hvad de skal i julen .. De har været inviteret med i 4-5 år, og er ikke kommet endnu) 

- formentlig begynder vi snart selv at afholde juleaften, da vi venter endnu et barn til efteråret. Og så drømmer jeg da om at vores familier samles, men det stresser mig allerede at vi formentlig ikke ved hvem der kommer før december.

Anmeld Citér

16. juli

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Herhjemme skifter vi. 1 år hos mine og 1 år hos hans. Ved skilsmisse ved den ene part ville det samme glæde

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

16. juli

Anonym

Hvert andet år med mine forældre ( ikke skilt )

Hvert andet år med min kærestes familie ( de skilt så det er hvad han selv vælger)  

** jeg arbejder hver andet år juleaften,  derfor denne opdeling. Køre så hen hvor de nu er og hygger derefter . 

Jeg er lidt kold over sviger mekanikken jule aften.  Det jo ikke vores familiers skyld at de ikke kunne sammen. Der er mange dine mine vores pap m.v så der er rigeligt julehygge der kan tages til. Ingen sidder alene.  

Jeg går ikke frygteligt op i juleaften ud over at jeg syntes at hygge og afslapning går hånd i hånd :-) 

Anmeld Citér

16. juli

anjo01

Profilbillede for anjo01

Jeg kan allerede nu se de fremtidige reaktioner for mig, hvis du meddeler, at I holder bul med dem der inviterer først. Du ender med at stå og takke ja til juleplaner allerede i januar!  

Hvis det var mig, ville jeg sige, at vi skiftes gil at holde jul med din familie, og kærestens familie. Så i lige år holder I med din, og i ulige holder I med din kærestes. Hvis hans forældre ikke kan holde ud at være i samme stue den ene dag, så må se nøjes med at se jer hvert 4. År. Men måske de ombestemmer sig når det går op for dem, at de kommer til at gå flip af utrolig mange ting?

Anmeld Citér

16. juli

FrkGranger

Profilbillede for FrkGranger

Vi køre turnus .. 

Jeg har kun min mor, og min kærestes forældre er skilt, så det er hvert 3. år hvert sted... 

Anmeld Citér

16. juli

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lav en fast turnus. Så behøver du ikke bekymre dig 6mdr inden  

jeg ville enten sige skiftevis din og kærestens side og så er det så kun hver 4. År svigerforældrene ser jer juleaften, eller svigermor- mor/far - svigerfar - svigermor - mor/far - svigerfar. Så er det hvert 3. År i kommer hos alle. 

Og så ville jeg også lave en fast turnus om hvem i fx holdt julefrokost med i juledagene. Hos os har vi en aftale der hedder at når vi holder jul hos mine forældre, er vi til julefrokost hos kærestens en af juledagene, og omvendt. Det kunne også være lillejuleaften hygge.. jeg er selv skilt og vi har ungerne lillejuleaften hvis det ikke er vores jul. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.