Amme hjemme. Mme ude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. juli 2018

Anonym trådstarter

Er der nogen der har ammet hjemme og når I var uden for hjemmet brugt mme ? 

Hvis Ja hvorfor og hvad var jeres tanker bag dette ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2018

Babilooo

Ja!

fungerede fint. Hvis man forbereder sig er det meget nemt at give flaske on the road.

jeg har nu også ammet ude... men keg synes det er lidt mere besværligt

Anmeld Citér

15. juli 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Ja det har jeg. Jeg brød mig ikke om at amme offentligt. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Jeps - 4 børn, fungerede rigtigt godt, men du skal være "på" derhjemme, da produktionen godt kan falde lidt.

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Ja!

fungerede fint. Hvis man forbereder sig er det meget nemt at give flaske on the road.

jeg har nu også ammet ude... men keg synes det er lidt mere besværligt

Hvordan forberedte Du det ? Hvad gjorde du for at det var nemmest. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

100%anonym skriver:

Ja det har jeg. Jeg brød mig ikke om at amme offentligt. 

Hvad gjorde du så med forberedelse ? Hvad forberedte Du og hvordan gjorde du så det var nemmest. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeps - 4 børn, fungerede rigtigt godt, men du skal være "på" derhjemme, da produktionen godt kan falde lidt.

Det vil heller ikke være hver dag så tænker ikke produktionen vil gå så meget ned at det gør det store. 

Hvordan gjorde du det rent praktisk ?

Anmeld Citér

15. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Det vil heller ikke være hver dag så tænker ikke produktionen vil gå så meget ned at det gør det store. 

Hvordan gjorde du det rent praktisk ?

Afmålt MME (man kan få bøtter beregnet til det), hvis jeg ikke havde adgang til vand, så kogt vand i termokande, blandes med koldt eller tempereret vand, og så har du en flaske. Mine børn var på postevand fra 3 måneder uden problemer, så det var nemt.

Anmeld Citér

15. juli 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Hvad gjorde du så med forberedelse ? Hvad forberedte Du og hvordan gjorde du så det var nemmest. 

Jeg havde mme doserer op i doseringsbokse. Også havde jeg en termokande med kogende vand med og en flaske med afkølet kogt vand. Så blandede jeg det sammen i flaske. Gjorde det samme da jeg stoppede amning helt om natten også. Der havde jeg også termokande og flaske stående ved sengen også pulveret allerede i flasken så det bare skulle blandes. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Nu og da, ja! Jeg ammer gerne offentligt uden at tøve, men i nogle situationer er det nemmere lige at stikke en flaske - ligesom hvis far har været alene på tur, hvor det jo er en selvfølge. 

Ikke de store forberedelser herfra. I starten fik hun min udmalkede mælk. Og når jeg gav MME så tog jeg en brik, hældte direkte på flaske og serverede (altså droppede opvarmningen, hvilket er virkelig praktisk - og min datter var ligeglad). I koldt vejr røg brikken evt. under dynen til baby, så den ikke blev iskold. 

Ammende i øvrigt til en 9-måneders tid og det hele fungerede upåklageligt. Jeg er, som du måske kan høre, stor tilhænger af pragmatik når det kommer til småbørn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.