Av av aaaaavvvv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2018

Mussen1234

Hej alle. 

Jeg er gravid i uge 15+5 og jeg er idag begyndt at få så ufattelig ondt øverst i maven, lige ved suluplektus, har aldrig oplevet noget ligne...

Jeg kan kun ligge helt stille selvom det stadig gør ondt, blir endnu dårligere hvis jeg rejser mig!

jeg får mine jern piller, og vitaminer samt massere af væske..

jeg er mega svimmel og har kold sved og kvalme?

nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg selv kan gøre for at lindre det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mavesyre. 

Det ka i hvert fald gøre helt vildt ondt! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Mussen1234

StineW79 skriver:

Mavesyre. 

Det ka i hvert fald gøre helt vildt ondt! Vh Stine 

Måske, har bare haft problemer med det før og synes ikke det virker som det..

det skal også siges jeg har en Tarm sygdom som før graviliteten fik mig indlagt hele tiden... 

har colon irretabile (irretabel tyktarm) 

ved ikke om det kan være det der skaber sig, men gider heller ikke tage nogen steder hvis ikke det alvorligt 

Anmeld Citér

15. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mussen1234 skriver:

Måske, har bare haft problemer med det før og synes ikke det virker som det..

det skal også siges jeg har en Tarm sygdom som før graviliteten fik mig indlagt hele tiden... 

har colon irretabile (irretabel tyktarm) 

ved ikke om det kan være det der skaber sig, men gider heller ikke tage nogen steder hvis ikke det alvorligt 

Syntes klart du ska snakke med lægen om det. 

For er det feks din sygdom der blusser op, så er du nok ik den første gravide, med de symtomer. Og ellers er det jo altid rart at få det tjekket!! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Miti's mama

Galdesten?

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym

Jeg har selv iratabel tyktarm og haft de samme smærter somdig. Mine var pga at den øverste del af min tyktarm besluttede sig for at flytte sig (den har lavet et lille bug for oven) har fået af vide at det er uden betydning 

Anmeld Citér

17. juli 2018

frkchili

Har du døjet meget med kvalme/madlede? Jeg havde en periode i slutningen af 1. trimester/starten af 2. trimester, hvor jeg også havde ulideligt ondt i solar plexus, og tror det var en blanding af meget mavesyre og en enorm sult efter ikke at have spist ret meget i flere måneder pga kvalme og opkast. 

Da jeg kunne begynde at spise igen (og holde maden i mig), gik der lidt tid, så forsvandt smerten i solar plexus. 

Prøv at spise lidt men ofte, og tag evt noget mod mavesyre - fx Samarin, eller prøv at drikke mælk.

Håber du får det bedre snart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.