Samvær med baby på 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2018

Anonym trådstarter

Hvor meget samvær er normalt at have for samværs forældren i den alder? 

Mit barns far har højest haft h*n alene i 4 timer ad gangen, imens vi har været sammen. Han har aldrig puttet til nat og baby ammer stadig en del nogle nætter. Men de skal selvfølgelig have Samvær, for baby elsker jo at bruge tid med sin far.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget samvær er normalt at have for samværs forældren i den alder? 

Mit barns far har højest haft h*n alene i 4 timer ad gangen, imens vi har været sammen. Han har aldrig puttet til nat og baby ammer stadig en del nogle nætter. Men de skal selvfølgelig have Samvær, for baby elsker jo at bruge tid med sin far.

Da min søm var i den alder var hans far og jeg også fra hinanden. Far kom hjem til os hver mandag og onsdag også havde han ham alene hver anden søndag. Da han blev et år begyndte vi på overnatninger i weekender. 

Idag er han 3 og vi har 7/7 og har haft der siden sidste sommer. 

Skal lige siges jeg ikke ammede efter 6 mdr der stoppede jeg frivilligt. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville gøre som den ovenstående skriver have nogen hverdags eftermiddage/aftener hvor far kan putte til nat så han og baby bliver dus med den del også  

jeg ville selv holde mig totalt i baggrunden eller gå en tur imens de er sammen, far kan altid skrive hvis der opstår noget hvor han har brug for dig (fx hvis baby viser tegn på at ville amme).

og så nogen flere dagstimer hveranden weekend  

ved et års tid ville jeg også påbegynde overnatning, men det er en udfordring når du stadig ammer.. personligt ville jeg nok forsøge at vænne amningen fra for fars og babys forhold skyld.. jeg ved godt at amning over et år er godt og dejligt osv osv, men i min verden skal det kun være hvis det fungerer for alle. Og det ville jeg ikke synes det gjorde med en skilt familie. Et års amning er SÅ flot, men jeg ville cutte der, for deres forholds skyld.

hvis det blev en kamp, så måtte man selvfølgelig accepterer at baby ikke er klar til at undvære! Men JEG ville helt klart prøve i det mindste.

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Jeg ville gøre som den ovenstående skriver have nogen hverdags eftermiddage/aftener hvor far kan putte til nat så han og baby bliver dus med den del også  

jeg ville selv holde mig totalt i baggrunden eller gå en tur imens de er sammen, far kan altid skrive hvis der opstår noget hvor han har brug for dig (fx hvis baby viser tegn på at ville amme).

og så nogen flere dagstimer hveranden weekend  

ved et års tid ville jeg også påbegynde overnatning, men det er en udfordring når du stadig ammer.. personligt ville jeg nok forsøge at vænne amningen fra for fars og babys forhold skyld.. jeg ved godt at amning over et år er godt og dejligt osv osv, men i min verden skal det kun være hvis det fungerer for alle. Og det ville jeg ikke synes det gjorde med en skilt familie. Et års amning er SÅ flot, men jeg ville cutte der, for deres forholds skyld.

hvis det blev en kamp, så måtte man selvfølgelig accepterer at baby ikke er klar til at undvære! Men JEG ville helt klart prøve i det mindste.

Det er også mig der har kommenterer ovenfor. 

Jeg holdte mig også altid i baggrunden. Det var kun hvis han spurgte om noget at jeg “blandede” mig. Men han havde helt styr på det. Så det var sjældent at der kom spørgsmål  boede hos min mir dengang. Så han var der ikke om aftenen men kun i dagstimerne mens min mor var på arbejde og gik så når hun kom hjem. (Han var meget flov omkring hende efter han havde været mig utro - så han troede hun hadede ham hvilket hun slet kkke gjorde) 

stoppede selv amning efter 6 mdr, men mest fordi jeg ikke kunne lide at amme. Men da han kom på flaske fik far og søn også hurtigt et meget tættere forhold da han pludselig kunne mere alene med ham  

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Vi bor stadig sammen, og har et hus og en masse praktisk l... der skal styr på .

Jeg tænker mht. Amning at det må være min datters behov over vores lidt endnu  Jeg har ikke lyst til at amme hende til hun er 2 år, men tænker heller ikke hun er klar til at undvære brystet om aftenen/natten endnu.

Men i 1-2 års alderen, har det så været 1 eller 2 weekend overnatninger?

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. 

Vi bor stadig sammen, og har et hus og en masse praktisk l... der skal styr på .

Jeg tænker mht. Amning at det må være min datters behov over vores lidt endnu  Jeg har ikke lyst til at amme hende til hun er 2 år, men tænker heller ikke hun er klar til at undvære brystet om aftenen/natten endnu.

Men i 1-2 års alderen, har det så været 1 eller 2 weekend overnatninger?

Som 1 årig startede vi med 1 overnatning hvad anden weekend også satte vi det gradvist op i hverdagene også. Vi havde som tidligere nævnt en skæv ordning. Så den er lidt svær at forklare for husker den heller ikke aå præcist.  

Anmeld Citér

16. juli 2018

sandramor

Jeg var alene med min den mindste fra første dag. Jeg har altid vægtet at far og datter skulle have et tæt bånd. Han så hende lige fra starten af 2 gange om ugen af en times tid eller to. Da hun var 10 mdr havde han hende fra lørdag formiddag til lørdag efter aftensmaden, hvor han også puttede hende til middag og nogen gange til nat herhjemme.

Da hun var 14 mdr begyndte vi med en enkelt overnatning og det gik bare så fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.