Hej Allesammen,
Vores søn på 11 mdr har siden fødslen sovet sammen med mig og de første 5 mdr også med far. Far blev syg( lungebetændelse) i vinters og rykkede ud af soveværelset for ikke at smitte os og kom ikke tilbage, da vores søn i sagens natur fylder mere og mere.
Vi stortrives med samsovning. Vores lille fyr kan på de gode nætter tage 12 timer i træk, de fleste er på ca 9-10 timer liggende amning og så nupper vi lige en morfar. Han sov allerede 10 dage gammel 5 timer i sit lange nattestræk. En anden fordel for mig/os er færre løft - jeg har en diskusprolaps. Vi vil derfor rigtig gerne forsætte med at sove i samme seng.
Nu til problemet :-)
Min kæreste og jeg savner at sove i samme seng, og min kæreste savner den tætte kontakt til vores søn. Vi går derfor med tanker om at få en ekstra seng ind, så vi får 3*90cm at sove på. Pt ligger der en boksmadras med puder på gulvet for at vores søn ikke falder så langt, hvis uheldet er ude - det gør ham også i stand til at kravle/møffe sig ned og op af sengen=færre løft til mor.
Har I nogle erfaringer, I vil dele?
Vi er lidt nervøse for, at vores søns søvn vil blive forstyrret, når far skal op om morgenen, da mor og søn først skal ud af døren kl 8.40, når barslen slutter.
De bedste hilsener til alle
Anmeld
Citér