Familieseng - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. juli 2018

TLO

Hej Allesammen,

Vores søn på 11 mdr har siden fødslen sovet sammen med mig og de første 5 mdr også med far. Far blev syg( lungebetændelse) i vinters og rykkede ud af soveværelset for ikke at smitte os og kom ikke tilbage, da vores søn i sagens natur fylder mere og mere.

Vi stortrives med samsovning. Vores lille fyr kan på de gode nætter tage 12 timer i træk, de fleste er på ca 9-10 timer liggende amning og så nupper vi lige en morfar. Han sov allerede 10 dage gammel 5 timer i sit lange nattestræk. En anden fordel for mig/os er færre løft - jeg har en diskusprolaps. Vi vil derfor rigtig gerne forsætte med at sove i samme seng.

Nu til problemet :-)

Min kæreste og jeg savner at sove i samme seng, og min kæreste savner den tætte kontakt til vores søn. Vi går derfor med tanker om at få en ekstra seng ind, så vi får 3*90cm at sove på. Pt ligger der en boksmadras med puder på gulvet for at vores søn ikke falder så langt, hvis uheldet er ude - det gør ham også i stand til at kravle/møffe sig ned og op af sengen=færre løft til mor.

Har I nogle erfaringer, I vil dele?

Vi er lidt nervøse for, at vores søns søvn vil blive forstyrret, når far skal op om morgenen, da mor og søn først skal ud af døren kl 8.40, når barslen slutter.

De bedste hilsener til alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
TLO skriver:

Hej Allesammen,

Vores søn på 11 mdr har siden fødslen sovet sammen med mig og de første 5 mdr også med far. Far blev syg( lungebetændelse) i vinters og rykkede ud af soveværelset for ikke at smitte os og kom ikke tilbage, da vores søn i sagens natur fylder mere og mere.

Vi stortrives med samsovning. Vores lille fyr kan på de gode nætter tage 12 timer i træk, de fleste er på ca 9-10 timer liggende amning og så nupper vi lige en morfar. Han sov allerede 10 dage gammel 5 timer i sit lange nattestræk. En anden fordel for mig/os er færre løft - jeg har en diskusprolaps. Vi vil derfor rigtig gerne forsætte med at sove i samme seng.

Nu til problemet :-)

Min kæreste og jeg savner at sove i samme seng, og min kæreste savner den tætte kontakt til vores søn. Vi går derfor med tanker om at få en ekstra seng ind, så vi får 3*90cm at sove på. Pt ligger der en boksmadras med puder på gulvet for at vores søn ikke falder så langt, hvis uheldet er ude - det gør ham også i stand til at kravle/møffe sig ned og op af sengen=færre løft til mor.

Har I nogle erfaringer, I vil dele?

Vi er lidt nervøse for, at vores søns søvn vil blive forstyrret, når far skal op om morgenen, da mor og søn først skal ud af døren kl 8.40, når barslen slutter.

De bedste hilsener til alle

Jeg ville da bestemt gøre det, når alle trives med det!

Herhjemme er vi kun mor og 1 barn, men jeg arbejder på at lave en mere. Og jeg vil have minimum 3*90 cm seng når der kommer en baby. - Og hvis vi var 2 voksne + barn ville jeg også have en større seng. Også selvom nogen skal op før andre.

Nu er min pige en early-riser, så hun vågner naturligt når jeg skal op (5-5:30), men de par gange hun har sovet længere har jeg fint kunnet stå op uden at vække hende. Jeg kan også fint forlade sengen om aftenen når hun er faldet i søvn, eller om natten hvis jeg vågner og skal på toilettet, uden at hun vågner af den grund. - HUn vågner heller ikke når jeg går i seng, selvom hun giver lidt lyde fra sig og rykker på sig.

Men atlså som konklusion så synes jeg da at det er noget I skal springe ud i.

Anmeld Citér

14. juli 2018

Kay

Min mand har bygget os en seng af IKEA Malm sengeborde og plader med huller i som "lamelbund"  og så en madras købt på mål... Så vores seng er 205 x 225 cm  

Da vi byggede den sov vores store datter på 2 år primært i vores seng, lillesøster på 6 md. Sov bedst i egen seng... Nu er de 3 og snart 6 og begge piger falder i søvn i egen seng men kom er ind i vores seng i løbet af natten næsten hver nat 

Vi valgte den store seng for at vi ikke skulle ligge i "lag" og alle kunne få en god nat søvn og vi har ikke fortrudt på noget tidspunkt

Anmeld Citér

14. juli 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Vi har en auping seng som er 200*220, og der ligger nemt to voksne og et barn. Når begge kommer ind bliver det lidt klemt, men så hjælper den ekstra længde. Største problem er at de er dynehuggere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.