Ordet svækling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Det er altså meget sjældent et ord der bruges i ramme alvor. 

Det lyder mere som dril

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. juli

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søster kalder min 7 årige for svækling. 

Jeg indrømmer at jeg også har sagt; hva så svækling?mer du en svækling? 

Overhovedet ikke ondt, det er dril og har ikke set ordet som ondt.

men det kommer an på hvordan det er blevet sagt.

Anmeld Citér

15. juli

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var da noget mærkelig noget at gøre. 

Hvad var sammenhængen? 

Hun synes at han er for svag til at klare sig selv. Det vil sige forsvare sig selv. 

Idag var vi ude sammen med min søster og deres børn. Hendes søn på 11 jagter min søn på 7 og gør ham våd med en vandpistol hvor min søn flere gange siger stop. Men han stopper ikke. Min søn bliver helt våd helt indtil underbukserne. Han begynder så og græde da han har nogle ting han ikke bryder sig om som vådt tøj stærk lyd og lys. Jeg bliver sur og siger til hans fætter at han ved at han ikke må gøre de ting når han ved at han ikke vil have det. Mens min søn græder og sidder hos mig siger min søster flere gange at han er en svækling. Det har hun så sagt rigtig mange gange før. Vi vælger og køre hjem hvor min søn bryder sammen og siger jeg er altså ikke nogen svækling. 

Jeg trøster ham men da min søn er som han er glemmer han aldrig de ting der bliver sagt og gjort... 

Anmeld Citér

15. juli

Mortilah

Profilbillede for Mortilah
Anonym skriver:

Hun synes at han er for svag til at klare sig selv. Det vil sige forsvare sig selv. 

Idag var vi ude sammen med min søster og deres børn. Hendes søn på 11 jagter min søn på 7 og gør ham våd med en vandpistol hvor min søn flere gange siger stop. Men han stopper ikke. Min søn bliver helt våd helt indtil underbukserne. Han begynder så og græde da han har nogle ting han ikke bryder sig om som vådt tøj stærk lyd og lys. Jeg bliver sur og siger til hans fætter at han ved at han ikke må gøre de ting når han ved at han ikke vil have det. Mens min søn græder og sidder hos mig siger min søster flere gange at han er en svækling. Det har hun så sagt rigtig mange gange før. Vi vælger og køre hjem hvor min søn bryder sammen og siger jeg er altså ikke nogen svækling. 

Jeg trøster ham men da min søn er som han er glemmer han aldrig de ting der bliver sagt og gjort... 

Av, det var da virkelig ubetænksomt af din søster. Og at din søn reagerer med gråd i den situation er da også helt normalt.. han er 7 og grænserne blev overtrådt kram til dig herfra! 

Anmeld Citér

15. juli

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Det lyder til din søster er van til en vildbasse som ikke rigtig lader sig stoppe og ikke lader sig mærke med oplevelser. 

Din søn lyder til at være en følsom person som tænker meget og husker. 

De 2 fætre tænker jeg ligger i hvert sit ende af spectre for måder at reagere på. Og en følsom dreng som din har brug for den støtte du giver. Din søster har ikke forstået at de 2 væremåder kræver forskellige tilgang for at trives. 

Du kan prøve at forklare hende at din søns behov er anderledes fordi han er anderledes som person. Måske forstår hun det. 

Min moster forstod heller ikke at min mor ikke kunne opdrage mig til at pille i stort set alt for det var jo bare at sige et par gange. Jeg er 3 måneder ældre end min kusine. Hun måtte undskylde da hun fik nummer 2 som pillede lige som jeg gjore. Nogen person skal bare erfare ting personligt 

Anmeld Citér

15. juli

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej
Anonym skriver:

1. Det lyder til st din søger er ved at opdrage en mobber og har det fint med det...??

2. Hvorfor har du aldrig sagt noget til hende..? Er det fordi du ikke kendte ordet - du siger hun har kaldt ham det mange gange..?

3) Du siger han ikke kan lide høje lyde og lys og vådt tøj... er han typisk en der “overreagerer på sanseindtryk” ? Måske kan han have er udfordret sanseintegration der gør ham mere følsom overordnet indtryk. Det betyder at nervesystemet måske ikke fungerer normalt for forstørre lyde osv man oplever i ens hovede.

4) du skal på ingen måde acceptere at din søster kalder ham svækling. Selvfølgelig er en på 7 en “svækling” / den svage sammenlignet med en på 11. Hvis han så også er følsom....  du skal sige til din søster at han brød sammen og var rigtig ked af det. Og at I ikke kommer på besøg hvis hun nogensiden bruger det ord igen eller et tilsvarende. Og hun skal træde ind når fætteren ikke forstår grænser. Hun skal forstå alvoren af hva hun har gang i... det er mobning fra en voksen og hendes søn. Pyha jeg ville sætte foden hårdt ned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.