Skiftende arbejdstider - sig det er fedt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli

migxher

Profilbillede for migxher

Min kæreste har skiftende arbejdstider og han er glad for det han synes ikke det er svært at skifte, omstille sig osv. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. juli

Anonym trådstarter

Min mand arbejder skiftende arbejdstider, dag, aften, nat. 

Jeg vil sige, det er ikke altid sjovt for ham at tage på arbejde hver anden weekend når resten af familien så holder fri. 

Men det giver en enorm frihed i hverdagen at hsn har skiftende vagter. Det betyder at vores søn ofte har hverdage hvor han så har en far-søn dag og de to bare hygger og holder fri. Derudover giver min mands arbejdstider os det frirum at vores søn sjældent hentes sent. Er måske 1-2 dage om ugen, hvor jeg henter at ham hentes sent efter 16.

til tider kan det være lidt svært for parforholdet, da jeg arbejder 8-16 og har min mand mange aften vagter i en periode ser vi så nærmest ikke hinanden, men altså så gør vi mere ud af det når vi så har en aften sammen så det går nok.

Alt i alt vil jeg sige at det er fedt for småbørns familien at en forældre har skiftende arbejdstider og gør man en indsats for at pleje forholdet og holde fri med sine børn på fridage jamen så er det super

Svarede dig lige dobbelt

Anmeld Citér

16. juli

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Min kæreste har skiftende arbejdstider og han er glad for det han synes ikke det er svært at skifte, omstille sig osv. 

Dejligt at læse

Anmeld Citér

16. juli

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Jeg arbejder også skiftende og er glad for det. Hvis jeg kunne, så ville det være fedt kun at arbejde hver 3. weekend i stedet for hver 2.. Men til gengæld har jeg mere fri i hverdage og kan have mange fridage i streg. Jeg er heller ikke låst af lukkeuger på mit arbejde og kan på den måde planlægge min ferie som jeg ønsker(så længe det selvfølgelig også passer ind på mit arbejde) og bruge få fridage til at få rigtig mange fridage i streg. Dermed kan mine 6 ferieuger strækkes rigtig langt. Samtidig er det lettere at få det til at passe med barnet syg eller fridage i hverdagene generelt. 

Super dejligt at læse
Giver lidt færre sommerfugle i maven.

Anmeld Citér

16. juli

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg har de sidste 15 år arbejdet med skiftende arbejdstider i bofællesskab for voksne udviklingshæmmede. Jeg har elsket mine arbejdstider. Det har givet mig masser af personlig fritid, hvilket jeg elsker. Derudover så har det passet så godt også da vi fik vores søn. Har har haft masser af fridage og ved sygdom har det ofte ramt så jeg havde aftenvagt og kunne være derhjemme og så kom min mand tidligere hjem og overtog. Jeg har nærmest ikke haft barnets 1. sygedag. 

Jeg er i en situation at jeg skal sadle om rent arbejdsmæssigt og det der bliver hårdest er helt klart de almindelige arbejdstider. Jeg kommer sådan til at mangle mine fridage på hverdage. 

Jeg har arbejdet hver 3. og hver 4. weekend i mine jobs. 

Kh. Malene 

Tak for svar. Er sjovt at læse om folk der nærmest ikke kan undvære de skiftende arbejdstider. Det er virkelig svært at forestille sig.

Men jeg håber da jeg bliver "en af jer"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.