Sparring om pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
11 svar
21 synes godt om
12. juli 2018

Natte31

Hej alle. 

Jeg har virkelig brug for noget sparring. 

For 4 dage siden mistede jeg min mor, som var bosat på Sjælland. Planen er at mig og mine søskende køre fra Nordjylland til Sjælland tirsdag aften. Min lille dreng på 2 mdr og 3 uger, skal derfor være alene med far. Min mor skal begraves onsdag formiddag, og vi kommer hjem igen torsdsg morgen. Grundet oprydning hendes bolig osv, køre vi tidligt torsdag. Min lille dreng sover når vi køre, så det er "kun" hele onsdag hvor far skal passe. Han har været flaskebarn fra 2 ugers alderen, så far har været meget på banen. Han er god til at finde ro oppe ved far, samt at falde i søvn. Min bekymring går ud på om jeg reelt er for længe væk, i forhold til om min lille dreng kan tage skade? Frygter at han vil have brug for mig og savne mig. Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2018

Loa

Sådan noget sker én gang i livet...

Han er flaskebarn og tryg og glad for sin far, og sover formodentlig stadig en del af dagen.

Jeg havde ikke været bekymret.

Anmeld Citér

12. juli 2018

Babilooo

Hvis han er flaskebarn og har været meget på banen .. så er der da ingen problemer i at lade far holde skansen... og man “passer” ikke sit barn

Min søn overnattede hos mine forældre da han var 3 måneder en nat. Det gik fint.

Men i denne ulykkelige situation har du så ikke brug for sin mand ved din side..? Det ville jeg have. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Natte31

Jo jeg har brug for ham. Men vil ikke lade andre passe Noah, så han kunne tage med. Heldigvis har vi søskende hinanden, så man ikke står alene. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej, dit barn tager ikke skade af det, når far har været meget på banen  

det gør mig ondt med din mor. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Babilooo

Natte31 skriver:

Jo jeg har brug for ham. Men vil ikke lade andre passe Noah, så han kunne tage med. Heldigvis har vi søskende hinanden, så man ikke står alene. 

kender du nogen på Sjælland der kunne tage sig af Noah under begravelsen. Så kunne du måske have din mand med og så se Noah bagefter. 

Det gjorde min veninde. 

Gør mig ondt 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Babilooo

Smølfine123 skriver:

kender du nogen på Sjælland der kunne tage sig af Noah under begravelsen. Så kunne du måske have din mand med og så se Noah bagefter. 

Det gjorde min veninde. 

Gør mig ondt 

Selve begravelsen tager jo ikke så lang tid

Anmeld Citér

12. juli 2018

Natte31

Nej vi kender ikke rigtig nogen. Vi bor alle sammen i Nordjylland. Men tænker\håber heller ikke at det bliver et problem. Det var min mands forslag, at jeg selv skulle tage derover med mine søskende. For ikke at skulle bekymre mig om noget som helst, eller blive distraheret af bette manden. Så mente han at jeg havde ro til at få ordnet tingene. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Babilooo

Natte31 skriver:

Nej vi kender ikke rigtig nogen. Vi bor alle sammen i Nordjylland. Men tænker\håber heller ikke at det bliver et problem. Det var min mands forslag, at jeg selv skulle tage derover med mine søskende. For ikke at skulle bekymre mig om noget som helst, eller blive distraheret af bette manden. Så mente han at jeg havde ro til at få ordnet tingene. 

Ja.. det kan også være en god løsning. 

For andre er det faktisk en god ide at blive distraheret af noget mere livsbekræftende som et lille dejligt barn. 

Føl selv efter ... måske passer det med middagsluren ..?

Anmeld Citér

12. juli 2018

Mortilah

Jeg synes helt klart du skal tage afsted. Alene. I dit tilfælde lyder det somom far fint kan klare det selv. 

Jeg kunne ikke selv pga jeg ammede og far stort set ikke aktiv dengang, så havde ingen der kunne tage over.

Men i dit tilfælde ville jeg gøre det. Jeg ville også gøre det for at kunne “græde ud” jeg ved godt det ikke er overstået bagefter. Men jeg tror det er sundt at få plads til virkelig at være ked af det og at den lille ikke mærker det de 1-2 dage. Du har dine søskende og i er fælles om det her. Jeg ville spare den lille for den oplevelse, hvis jeg kunne. Det er så meget et særtilfælde det her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.