Henvist til børnepsyk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.291 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har tidligere haft skrevet et pr tråde omkring en bekymring jeg har haft for min 2 årige dreng. 

I dag henviste lægen ham til børnepsykitrisk efter at dagplejens supervisor havde set ham i dagplejen og syntes at hans rækker og systemer var lige i overkanten. 

Det er jo selvfølgelig ikke alene af den grund de henviser ham- der har været forskellige ting hele hans opvækst- dette er måske bare dråben. 

Men... på den ene side er jeg lettet- lettet iver endelig at kunne få en afklaring på om der er noget galt eller ej- og hvis der er, at kunne få noget hjælp til ham. 

Samtidig er jeg hundeangst for at blive stemplet som en dårlig mor. Tænk hvis de siger det er min skyld? At jeg har gjort noget forkert.. dagplejemor siger at det skal jeg slet ikke tænke på, at vi er de bedste forældre, men jeg kan ikke få den bekymring ud af hovedet. Tænk hvis de tager min lille dreng? Måske er jeg paranoid, jeg bekymrer mig nok for meget om hvad andre tænker men det er stadig drøn ubehageligt. 

Er der andre der har haft deres børn henvist til psykiatrisk? Ouh måske? Og var der lang ventetid? Hvordan foregår udredningen? På forhånd tak ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2018

Loa

Nu kender jeg (heldigvis) slet ikke noget til den verden personligt - men kunne ikke i mit vildeste mareridt forestille mig at du/i ville blive stemplet som dårlige forældre. 

Tværdimod, i tager jo hånd om tingene og undersøger om der kan/skal gøres noget. 

Tror på INGEN måde du skal være bekymret!

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym

Glem alt om din bekymring for at de taget ham. 

Det sker aldrig

vi har fået vores søn vurderes og han har aspergers  har også skrevet på nogle af dine tråde.

under udredningen laver de en Ados (test af hvordan han håndteret mødet med en han ikke kender). De laver kognitive test for at vurderes hans kognitive niveau og IQ. 

Det er meget stor hjælp i forhold til støtte

vi mødte kun søde mennesker

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym

Og du er ikke skyld i din søns udfordringer. 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym

Jeg skriver lige som ano ,da det ikke skal kunne googles. 

Men jeg har et netværksplejebarn som lige nu er igang på børne psyk 

Han har været til flere undersøgelser ,og mangler stadig en del legeterapi hvor han observeres. 

Indtil videreså mener de han har ADHD og er mentalt retarderet pga tidl omsorgssvigt. 

Du skal ikke være bange - de vil kun din dreng og jer forældre det bedste. 

Du skal se det som at hvis din dreng var syg fysisk ville du tage imod alt slags hjælp fra læge/sygehus osv 

Her er det en anden slags hjælp ,men stadig utrolig vigtig for din drengs trivsel 

Der er ingen der er ude på at stemple jer - de vil bare hjælpe  jer. 

Hvis du har lyst til at jeg uddyber undersøgelserne og legeterapi så sig til - så kan vi tage det over pb.

Anmeld Citér

12. juli 2018

Meandu

Ingen tager dit barn fra dig fordi han skal udredes. Eller fordi han fejler noget. Så væk med den bekymring. 

Min søn har været i “systemet” siden han var baby. Han har også været i børne psyk. Ingen har nogen sinde tvivlet på os som forældre

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har tidligere haft skrevet et pr tråde omkring en bekymring jeg har haft for min 2 årige dreng. 

I dag henviste lægen ham til børnepsykitrisk efter at dagplejens supervisor havde set ham i dagplejen og syntes at hans rækker og systemer var lige i overkanten. 

Det er jo selvfølgelig ikke alene af den grund de henviser ham- der har været forskellige ting hele hans opvækst- dette er måske bare dråben. 

Men... på den ene side er jeg lettet- lettet iver endelig at kunne få en afklaring på om der er noget galt eller ej- og hvis der er, at kunne få noget hjælp til ham. 

Samtidig er jeg hundeangst for at blive stemplet som en dårlig mor. Tænk hvis de siger det er min skyld? At jeg har gjort noget forkert.. dagplejemor siger at det skal jeg slet ikke tænke på, at vi er de bedste forældre, men jeg kan ikke få den bekymring ud af hovedet. Tænk hvis de tager min lille dreng? Måske er jeg paranoid, jeg bekymrer mig nok for meget om hvad andre tænker men det er stadig drøn ubehageligt. 

Er der andre der har haft deres børn henvist til psykiatrisk? Ouh måske? Og var der lang ventetid? Hvordan foregår udredningen? På forhånd tak ��

Må man høre hvordan det gik og går?��

Anmeld Citér

9. november 2021

Missyou

Anonym skriver:

Må man høre hvordan det gik og går?��

Ja- han fik et par skraldespandsdiagnoser.

nu er han 5 år og lige startet i skole. Det går så godt.. men både vi og børnelægen er ret sikre på han har asperger, men vi har valgt ikke at søge udredning igen, fordi han trives så godt.. han er bare særlig

Anmeld Citér

10. november 2021

Anonym

Min søn blev første gang henvist med mistanke om autisme til BUA i Skejby (først Risskov) da han var 2,5 år. 

Han blev henvist af fysioterapeut og ergoterapeut fra sygehuset, hvor vi var sendt til af børnelægen, da havde udelukket noget somatisk. 

Der kom vi ud med en beskrivelse af tiltag, og ar han havde kernesymptomerne på ADHD, der kunne de ikke se autismen. 

Efter knap 1 år lavede egen læge en henvisning til BUA, hvor han da han var 3,8 år fik diagnoserne ADHD, inferioritas intellektualis og ekspressiv dysfasi.

Han gik i specialbørnehave.

Da han var 5 henviste egen læge os til BUA til vurdering af behovet for medicin, da det pædagogiske ikke var tilstrækkeligt.

Han startede på medicin for ADHD da han var 5.

Knap 2 år efter startede lægen der kontrollerer medicin en udredning for autisme. 

Han blev testet med ados på BUC og kognitivt af ppr, med der almindelige test.

Men vi som forældre kunne ikke genkende den iq de påstod, så de prøvede test uden sprog på BUC, og der scorede han normalt eller næsten normalt, på nær med sproget.

Der er aldrig blevet set på os som dårlige forældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.