Teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej min datter på 12 vil også tabe sig, hun er så godt nok en smule overvægtig, samt en for høj bmi. Det med at tælle kalorier kan være et problem i forhold til træning. Min ældste datter på snart 20 får ca 3000-3500 kalorier om dagen, men hun er så også meget aktiv, hun træner min 1 gang om dagen, med vægte. Så det er et godt spørgsmål om hvad din datter skal have af kalorier om dagen. Det jeg gør for min yngste på 12 er at jeg sørge for at hun får 3 sunde hovedmåltider om dagen, der består af ylette, med hjemmelavet mysli, til middag får hun nogle gange pasta salat med kylling, æg, tun eller andet protein. Til aftensmad får hun grønt i form af salat eller grøntsager og pasta, ris eller kartofler. Så der er nok ikke andet for end at du må prøve dig fram. 

Der er faktisk nogle glimrende programmer på DR.dk, der hedder Generation XL. Måske kunne du få inspiration.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Der er faktisk nogle glimrende programmer på DR.dk, der hedder Generation XL. Måske kunne du få inspiration.

Tak, men synet nu at det går meget fint, min datter har tabt sig 5 kg og kan passe tøj hun ikke har kunnet passe i lang tid, så det går fram af

Anmeld Citér

17. juli 2018

FruK

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg ville være meget, meget varsom med at hjælpe en 14-årig med at gå på slankekur. Dels virker slankekure jo i det hele tage sjældent, dels skulle der være tale om decideret overvægt før jeg ville gå den vej med så ungt et menneske - og i så fald ville jeg tale med en læge/kostvejleder før jeg gjorde noget.

Det jeg i stedet ville gøre, var at sikre at vi som familie fik sund og varieret kost og at vi allesammen dagligt fik rørt os fornuftigt - meget gerne sammen og som en måde at nyde ferien. Spil i haven, gåture, cykelture, leg og løb på stranden, svøm osv. Og så ville jeg selvfølgelig tale med pigen om, hvorfor hun er ked af sin krop og hvad vi sammen kunne gøre for vedvarende at få nogle gode vaner...

Så enig!! 

Kig evt på Sense, som andre skriver. Det er helt almindelig mad - sikkert kan I spise nogenlunde det samme som nu, I skal blot være opmærksomme på, hvordan I anretter en portion i forhold til hvor meget der er hhv grønt, protein og kulhydrater. Og så er der måske snacks/mellemmåltider/sodavand mm som bør skæres væk.

jeh mener jo at der bør være plads til en is i ny og næ når man holder ferie. Det er der også, hvis man ellers spiser sundt og bevæger sig.

Og så ud at gå/cykle/svømme/spille bold osv. hver dag.

Endelig ikke hjælpe hende med at begynde på kalorietælling og slankekure!

Som de andre spørger: trænger hun virkelig til at tabe sig eller er det bare hendes egen ide?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.