ErDuHerIkkeSnart skriver:
Jeg ville være meget, meget varsom med at hjælpe en 14-årig med at gå på slankekur. Dels virker slankekure jo i det hele tage sjældent, dels skulle der være tale om decideret overvægt før jeg ville gå den vej med så ungt et menneske - og i så fald ville jeg tale med en læge/kostvejleder før jeg gjorde noget.
Det jeg i stedet ville gøre, var at sikre at vi som familie fik sund og varieret kost og at vi allesammen dagligt fik rørt os fornuftigt - meget gerne sammen og som en måde at nyde ferien. Spil i haven, gåture, cykelture, leg og løb på stranden, svøm osv. Og så ville jeg selvfølgelig tale med pigen om, hvorfor hun er ked af sin krop og hvad vi sammen kunne gøre for vedvarende at få nogle gode vaner...
Så enig!! 
Kig evt på Sense, som andre skriver. Det er helt almindelig mad - sikkert kan I spise nogenlunde det samme som nu, I skal blot være opmærksomme på, hvordan I anretter en portion i forhold til hvor meget der er hhv grønt, protein og kulhydrater. Og så er der måske snacks/mellemmåltider/sodavand mm som bør skæres væk.
jeh mener jo at der bør være plads til en is i ny og næ når man holder ferie. Det er der også, hvis man ellers spiser sundt og bevæger sig.
Og så ud at gå/cykle/svømme/spille bold osv. hver dag.
Endelig ikke hjælpe hende med at begynde på kalorietælling og slankekure!
Som de andre spørger: trænger hun virkelig til at tabe sig eller er det bare hendes egen ide?
Anmeld
Citér