Baby og autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
12 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2018

Anonym trådstarter

Okay skal på ferie med min veninde som har en søn på 2 1/2. Problemet er at hun tager ham ud af autostolen hvis han begynder at græde eller bare vil ud af stolen. Jeg har kørt med hende før da han var lille hvor han begyndte at græde og hun tog ham så ud for at amme ham mens jeg kørte bilen. Sagde til hende at hun ikke måtte tage ham ud af stolen før jeg kunne køre ind et sikkert sted. Hun sagde så at jeg så måtte sætte dem af på siden af vejen for hun satte ham ikke tilbage da han var sulten .. nå   jeg sagde så at det var mit kørekort og hun svare så. Jeg skal nok betale bøden ....suk.  Desværre har hun ikke blivet bedre.  Jeg ved hendes mor altid køre så hvis han begynder at græde tager hun ham id med det samme.   Nå hun ringer så og spørg om jeg vil med til Jylland da hun ikke magter at køre alene med ham til Jylland.  Tænker ikke rigtig over det og sir ja det vil da være hyggeligt at tage på ferie sammen..... så sir hun.... Han sover nok hjemme fra til færgen også fra færgen sidder han med mig på bagsædet og leger og ammer hvis han bliver ked af det ...øhh for pokker.  Jeg tænker nu at jeg bare er hendes chauffør og at hun ikke respektere mig og mine regler når jeg køre bil. Min datter har altid været spændt fast også hvis hun har været ked af det og turen har været kort.   Jeg er nu i tvivl om jeg bare skal aflyse turen for jeg ved hun vil tage ham ud så snart han bliver bare lidt ked af det..... nogen gode råd for at sige tingene på en måde hvor hun kan forstå at det ikke er okay når jeg køre bilen. Jeg ville aldrig tilgive mig selv skulle der ske nået.   Tak på forhånd. En meget fortvivlet veninde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

300515

Jeg ville helt klart nægte at tage dem med i bilen. Jeg har slet ikke ord for, hvor uansvarligt det er, at hun tager ham ud af autostolen under kørslen! Er hun da fuldstændig ligeglad med hans sikkerhed????

Anmeld Citér

9. juli 2018

Abracadabra

Hendes eller din bil?

Anmeld Citér

9. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da bare at du ringer tilbage til hende, og forklare hende reglerne.

Vil du køre med mig, i min bil, så følger vi self de regler som gælder for billister i dk. 

Det betyder self at barnet er spændt forsvarlig fast i en godkendt autostol, under kørsel. At hun self er velkommen til at sidde bagi og holde ham i hånden, snakke med ham osv, men at han self ska være fastspændt.

Og at i self ka holde korte spise, pudsle og strække ben pauser undervejs.

Ka hun ik gå med til det, ka du desværre ik køre hende. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tine B

Jeg havde nægtet at være chauffør for hende. Aldrig i livet om jeg skulle have et barns liv på samvittigheden, uanset om hans mor havde sagt god for det eller ej.. Det er simpelthen noget af det mest uansvarlige jeg længe har hørt.. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Åh hvor hun dog gambler med hans liv. 

Helt ærligt, jeg havde taget snakken og sagt at du virkelig gerne ville med osv, men når du kører (og konstant hvis det er din bil) så sidder alle fastspændt. 

Du får et KLIP i dit kørekort hvis børn under 18 ikke er spændt forsvareligt fast. Så kan hun stå og sige det var hendes ide nok så meget - det er dig der får klippet. Tro mig, har lige spurgt manden der er betjent. Så allerede af den grund ville jeg kræve at alle sad fastspændt. 

Det er da så fint at hun gerne vil sidde deromme og hygge, lege, spise osv og bliver han ked må hun jo prøve at fixe det men han er spændt fast - ligesom alle andre forældre gør når vores børn bliver sure/kede af det deromme, hvilket jo sker. 

Og alle andre forældre har også haft en sulten baby bagi der ville ammes - vi er alle kørt ind til siden og har ammet og kørt videre når alle er fastspændt igen. Det er altså normalen. 

Så nej, under ingen omstændigheder havde jeg kørt med hende medmindre alle var klar over at man sidder fastspændt når motoren kører. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Okay skal på ferie med min veninde som har en søn på 2 1/2. Problemet er at hun tager ham ud af autostolen hvis han begynder at græde eller bare vil ud af stolen. Jeg har kørt med hende før da han var lille hvor han begyndte at græde og hun tog ham så ud for at amme ham mens jeg kørte bilen. Sagde til hende at hun ikke måtte tage ham ud af stolen før jeg kunne køre ind et sikkert sted. Hun sagde så at jeg så måtte sætte dem af på siden af vejen for hun satte ham ikke tilbage da han var sulten .. nå   jeg sagde så at det var mit kørekort og hun svare så. Jeg skal nok betale bøden ....suk.  Desværre har hun ikke blivet bedre.  Jeg ved hendes mor altid køre så hvis han begynder at græde tager hun ham id med det samme.   Nå hun ringer så og spørg om jeg vil med til Jylland da hun ikke magter at køre alene med ham til Jylland.  Tænker ikke rigtig over det og sir ja det vil da være hyggeligt at tage på ferie sammen..... så sir hun.... Han sover nok hjemme fra til færgen også fra færgen sidder han med mig på bagsædet og leger og ammer hvis han bliver ked af det ...øhh for pokker.  Jeg tænker nu at jeg bare er hendes chauffør og at hun ikke respektere mig og mine regler når jeg køre bil. Min datter har altid været spændt fast også hvis hun har været ked af det og turen har været kort.   Jeg er nu i tvivl om jeg bare skal aflyse turen for jeg ved hun vil tage ham ud så snart han bliver bare lidt ked af det..... nogen gode råd for at sige tingene på en måde hvor hun kan forstå at det ikke er okay når jeg køre bilen. Jeg ville aldrig tilgive mig selv skulle der ske nået.   Tak på forhånd. En meget fortvivlet veninde 

Som fører, har du ansvaret for at børn under 15 år er spændt forsvarligt fast, ellers koster det er klip i kørekortet. Gad vide hvordan din veninde vil kompensere for det? 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Jeg ville helt klart nægte at tage dem med i bilen. Jeg har slet ikke ord for, hvor uansvarligt det er, at hun tager ham ud af autostolen under kørslen! Er hun da fuldstændig ligeglad med hans sikkerhed????

Ja I har alle ret og tak for jeres svar. Det er min bil vi skal køre i så når jeg kommer hjem vil jeg ringe til hende og snakke med hende om hvad reglerne er i min bil hvis jeg skal køre. Ellers må jeg aflyse.  Tak igen 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Miti's mama

Meget enkelt. Hvis han ikke kan sidde fastspændt, så må de tage toget.

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym

Simpelt. Kan hun ikk lide lugten i bageriet så må hun finde et andet - ergo spænder hun ikk ungen fast så kører vi ingen steder. Spændet hun ham op mens vi kører. Så stopper jeg bilen og kører ikk videre før barnet er fastspændt igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.