2 årig siger det gør ondt når vi rør hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej

Det er et lidt mærkeligt spørgsmål, og jeg vil gerne sige, at det er ikke fordi jeg er bekymret eller lignende - jeg vil bare gerne høre om andre har oplevet lignende 

Vores søn på 2 år har lange perioder, hvor han siger "av", bliver ked af det og vil have vi skal puste steder, hvor vi aer, nusser eller bare lige rører ham. Det kan være et enkelt nus på armen som prompte udløser et højt "av" og han kan tale længe om det gør ondt. Er der andre hvis børn, der gør det? Og er der nogen, der ved hvorfor? 

Er egentlig mest bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

hmm. har han hård mave? 

eller haft hård mave ? der kan jo være noget tilbage der mega hård? 

har han måske en hæmoride? 

får han nok at drikke ? 

børneorm ? 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

hmm. har han hård mave? 

får han nok at drikke ? 

børneorm ? 

Er det havnet forkert?

Anmeld Citér

9. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
libramarie12 skriver:

hmm. har han hård mave? 

får han nok at drikke ? 

børneorm ? 

Tror at dit svar er havnet i den forkerte tråd 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej

Det er et lidt mærkeligt spørgsmål, og jeg vil gerne sige, at det er ikke fordi jeg er bekymret eller lignende - jeg vil bare gerne høre om andre har oplevet lignende 

Vores søn på 2 år har lange perioder, hvor han siger "av", bliver ked af det og vil have vi skal puste steder, hvor vi aer, nusser eller bare lige rører ham. Det kan være et enkelt nus på armen som prompte udløser et højt "av" og han kan tale længe om det gør ondt. Er der andre hvis børn, der gør det? Og er der nogen, der ved hvorfor? 

Er egentlig mest bare nysgerrig. 

Jeg har en søn med flere diagnoser og han er på den baggrund MEGET sensitiv .

Han kan slet ikke holde berøring ud og adspurgt siger han at det gør ondt. Han har aldrig gået med strømper, da han siger at syningerne gør ondt på neglene og han hader frisøren fordi det gør ondt at blive klippet. Han går i sko der er flere nummer for store fordi det gør ondt hvis skoen sidder tæt.

Rokketænder bliver fjernet ved tandlægen under bedøvelse, fordi han slet ikke kan være i sig selv af smerte.

Mærker i tøj bliver selvsagt klippet ud,fordi de føles som kaktus nåle på hans hud.

Jeg kan blive ved,men ved ikke om du kan bruge det til noget, da der jo kan være et utal af årsager.

Er det noget der lige er startet?Eller har det altid været sådan. Hvis det lige er startet,så tænker jeg da at I skal til lægen- som sagt kan det jo virkelig have mange grunde.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Jeg har en søn med flere diagnoser og han er på den baggrund MEGET sensitiv .

Han kan slet ikke holde berøring ud og adspurgt siger han at det gør ondt. Han har aldrig gået med strømper, da han siger at syningerne gør ondt på neglene og han hader frisøren fordi det gør ondt at blive klippet. Han går i sko der er flere nummer for store fordi det gør ondt hvis skoen sidder tæt.

Rokketænder bliver fjernet ved tandlægen under bedøvelse, fordi han slet ikke kan være i sig selv af smerte.

Mærker i tøj bliver selvsagt klippet ud,fordi de føles som kaktus nåle på hans hud.

Jeg kan blive ved,men ved ikke om du kan bruge det til noget, da der jo kan være et utal af årsager.

Er det noget der lige er startet?Eller har det altid været sådan. Hvis det lige er startet,så tænker jeg da at I skal til lægen- som sagt kan det jo virkelig have mange grunde.

Vi har altid haft en mistanke om, at han er sensitiv i en eller anden form. Det kommer mest til udtryk herhjemme, men når han er i dagplejen eller uden os, så er det som om han kæmper igennem og ligger låg på sig selv og reagerer hjemme. Den dreng vi har herhjemme er ikke den som dagplejen kender. Det er dog blevet bedre i løbet af de sidste par måneder. 

Vores har stort set aldrig strømper på - herhjemme - eller tøj for den sags skyld. Han opfatter ALT. Piller tit i sine negle, hvis der er et eller andet, vil ikke være beskidt, spiser ikke særlig varieret (dette er dog blevet bedre end engang han levede af havregrød og rugbrød). Kan det være derfor?

Ærlig talt så kunne jeg godt nok nogle gange have brug for at der var noget galt med ham. Det lyder mega ondt at sige, men jeg tænker så tit, at hans opførsel ikke kan være normal. Eller sagt på en anden måde, så tænker jeg tit, at det kan simpelthen ikke være normalt, at det skal være SÅ hårdt og udfordrende at være forælder uden at føle man gør noget rigtigt. 

Ej undskyld, nu fik du lige det hele. Jeg føler mig bare så alene med det.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Ano18

Min er også sensitiv, men ikke noget jeg er bekymret for. Hun opfanger alt og bliver derfor hurtigt overstimuleret og pjevset. Når hun er træt, og vi fx er ude at købe ind, siger hun av når jeg holder hende i hånden på vej til bilen, eller bare på alle mulige tidspunkter. At hun råber av er hendes måde at vise på, at nu orker hun ikke mere.

hun er meget fremmelig, og kvik og har fra helt lille slet ikke kunne klare at være meget ude eller være for længe blandt mange mennesker / børn. Det bliver dog bedre og bedre. Hun er samtidig rigtig dårlig til at lukke af og var kolikbarn til hun blev et år. Hun er meget følsom i maven og har temperament, så samtidig hvis hun får tænder eller har ondt, bliver hun irritabel. Hun har så meget personlig, er så fantastisk en lille pige og er en helt anden type end hendes søskende. I hvert fald de to. Den ældste som er 17 nu var egentlig også sådan, og han er “præcis som andre” nu

Selvfølgelig skal man være opmærksom, men min siger altså også av, trods hun er rigtig god til at formulere sig og fortælle hendes behov, men når hun er træt eller utilpas og ikke selv ved hvorfor eller orker mere, så er det hendes “tegn”.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Ano18

Ps min er også meget selektiv i sin kost, som storebror var og han spiser alt nu. Håber også at min datter ender der, men hun bliver tilbudt og ikke presset og spiser sig mæt

(hun er 2 år og 3 mdr)

Anmeld Citér

9. juli 2018

Bentemor

http://sansemotorik.dk/det-sarte-taktile-sansesystem 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Vi har altid haft en mistanke om, at han er sensitiv i en eller anden form. Det kommer mest til udtryk herhjemme, men når han er i dagplejen eller uden os, så er det som om han kæmper igennem og ligger låg på sig selv og reagerer hjemme. Den dreng vi har herhjemme er ikke den som dagplejen kender. Det er dog blevet bedre i løbet af de sidste par måneder. 

Vores har stort set aldrig strømper på - herhjemme - eller tøj for den sags skyld. Han opfatter ALT. Piller tit i sine negle, hvis der er et eller andet, vil ikke være beskidt, spiser ikke særlig varieret (dette er dog blevet bedre end engang han levede af havregrød og rugbrød). Kan det være derfor?

Ærlig talt så kunne jeg godt nok nogle gange have brug for at der var noget galt med ham. Det lyder mega ondt at sige, men jeg tænker så tit, at hans opførsel ikke kan være normal. Eller sagt på en anden måde, så tænker jeg tit, at det kan simpelthen ikke være normalt, at det skal være SÅ hårdt og udfordrende at være forælder uden at føle man gør noget rigtigt. 

Ej undskyld, nu fik du lige det hele. Jeg føler mig bare så alene med det.

Det er helt okay - og jeg føler virkelig med dig. Det er en hård kamp og man kan meget hurtigt føle sig alene.

Selvom det ikke er den samme reaktion hos andre, så betyder det på ingen måde, at det er "normalt ". 

Nogle børn har bare sanserne udenpå tøjet.  Måske du skulle prøve at kontakte PPR - de har ofte en fys tilknyttet. Der findes en del måder at øve med sanserne. Bla blid stimuli af huden, ved FEKS bøstning- du kan søge om det på nettet.  Du kan også nusse ham med FEKS massage bolde i forskellige størrelser, bløde,hårde osv - ganske forsigtigt og måske udenpå tøj til at starte med. Gør det til en leg, og rul forsigtig med boldene. Det skal gøres mange gange,helst flere gange dagligt og over længere tid.

Ved nogle hjælper det,ved andre ikke. 

Til at starte med havde vi svært ved at affinde os med alle de særheder vores dreng havde - men nu anerkender vi at det er sådan det er. Han har det også svært med farver. Og går udelukkende i det samme sæt tøj,samme farve osv året rundt!! Vi har 10 helt ens sæt tøj til ham! I starten synes jeg simpelthen det var så pinligt!! Altså ingen kan jo se at han skifter tøj! Men nu har vi bare accepteret det. 

Han har det også svært ved skarp lys. Sover ikke med dyne,fordi den er ubehagelig for ham og har aldrig brugt hovedpude fordi alle de små folder i stoffet er irreterende.

Jeg håber du kan bruge det til lidt .Prøv evt at tage en snak med dagplejen. De kan også være behjælpelig med PPR (som hvis faktisk hedder PPL nu).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.