Vække sovende baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. juli 2018

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

jeg har en dreng på 2½.. han sover til middag 11.30-14 ca.. både hjemme og i institution..

Lige nu holder vi ferie.. Jeg lagde ham op 11.30 hvor han brokkede sig i 2 min og så var der stille... Nu er kl 15.28 og han sover stadig.. 

Jeg har læst en masse  nogle siger man ALDRIG må vække et sovende barn
nogle siger Bare væk det
andre siger hvis du skramler og barnet vågner er det ok hvis ikke skal de sove videre...

Jeg har lige været oppe og lægge tøj på plads .. og han rørte sig ikke ud af flækken..

Lade ham sove eller vække ham "aktivt"???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har også et barn på 2,5 år. Og jeg vækker altså kl. 15:30 hvis ikke han er vågnet af sig selv. 

Ellers får vi ham ALDRIG til at sove om aften, og jeg vil hellere vække en halv time før han måske selv ville vågne end at han først sover kl. 21-22-23 om aften. 

Jeg synes det er noget andet når det er store børn på 2,5 år end en lille baby. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Luk bøgerne - hvad siger mavefornemmelsen? Kan han sove senere - gør det nødvendigvis noget hvis sengetiden skubbes lidt?

Jeg vækker ikke - og har aldrig søvnproblemer, men som med alt andet der har med børn at gøre, så giver det jo bedst mening blot at gøre dét, som virker bedst i ens eget tilfælde 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Soonmom

Jeg synes det kommer an på om han er helt kvæstet når du tager ham op, i sådanne tilfælde synes jeg det er synd 

Vi vækker kl 14 (vores er knap 2,5 år)  - jeg gør det fordi jeg synes at en god lang sammenhængende nattesøvn vægter højere

Han er ikke sværer at putte, men kan ligge og snakke i flere timer hvorefter han til sidst blive frustreret hvis han sover længere

Anmeld Citér

9. juli 2018

Lje

Problembarnet skriver:

jeg har en dreng på 2½.. han sover til middag 11.30-14 ca.. både hjemme og i institution..

Lige nu holder vi ferie.. Jeg lagde ham op 11.30 hvor han brokkede sig i 2 min og så var der stille... Nu er kl 15.28 og han sover stadig.. 

Jeg har læst en masse  nogle siger man ALDRIG må vække et sovende barn
nogle siger Bare væk det
andre siger hvis du skramler og barnet vågner er det ok hvis ikke skal de sove videre...

Jeg har lige været oppe og lægge tøj på plads .. og han rørte sig ikke ud af flækken..

Lade ham sove eller vække ham "aktivt"???? 

Vi vækkede vores, da han var den alder. Alt lur til senere end kl. 14 gjorde putningen hjernedød med skrig, skrål og alle var ulykkelige. Og eftersom han sov 12 timer om natten, så valgte vi, at 2-3 timers lur "var nok" samt vi vægtede en god putning og lang nats søvn. 

Så med den alder på barnet ville jeg gå efter min egen mavefølelse og kendskab til mit eget barn. Og ikke efter "hvad man siger".

Vh. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nogle gange har vi også været nødt til at vække vores datter. Fx. Hvis hun sov længere end til kl 16, så var hele aftenen smadret, og hun ville være svær at putte. For ikke at snakke om hun lige ogsp lige rykkede rytmen.

men vil sige det kommer an på barnet. For nogle børn er det ingen problem at de sover de længere. Så følg din mavefornemmelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.