Kan snart ikke være i det her ADHD længere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.781 visninger
17 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2018

Anonym trådstarter

Ja jeg vidste ikke hvad jeg skulle kalde overskriften. Men det er sådan jeg har det. Bonus med ADHD . Jeg elsker faren men kan snart ikke være i det her ADHD helvede længere og en biomor der konstant modarbejder os. Hvad fanden gør man? Giver op? Splitter familien op? (Vi har fælles børn også). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja jeg vidste ikke hvad jeg skulle kalde overskriften. Men det er sådan jeg har det. Bonus med ADHD . Jeg elsker faren men kan snart ikke være i det her ADHD helvede længere og en biomor der konstant modarbejder os. Hvad fanden gør man? Giver op? Splitter familien op? (Vi har fælles børn også). 

Hvad præcis er dine muligheder? 

• Forlade manden og få delebørn
  • Forlade manden og gøre alt for at undgå dele børnene 
  • Flytte men fortsat være kærester
  • Blive og gøre alt for at undgå samvær med bonusbarnet (chikanere bonusmor og være ubehagelig overfor barnet)
  • Blive og få hjælp til ADHD'en, evt. tale med nogen fra ADHD-foreningen.

Hvad er det mest, der driller? Hyperaktivitetet? Eller de mange skøre idéer? Hvad med medicin?

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hvis det er fordi I ønsker hjælp til barnet og bio mor ikke gør....så kan far lave en fyldestgørende underretning til kommunen ,der beskriver den (dårlige) trivsel hos barnet, hvordan I ønsker det ændret med hvilke hjælpe instanser og at mor modarbejder dette- hvilke i sidste ende, bringer barnet i dårlig trivsel. 

Det er svært at svare ud fra så lidt oplysninger, men hvis barnet fylder SÅ meget,  så tænker jeg at I (far) bør ændre på det og søge hjælp/vejledning.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvad præcis er dine muligheder? 

• Forlade manden og få delebørn
  • Forlade manden og gøre alt for at undgå dele børnene 
  • Flytte men fortsat være kærester
  • Blive og gøre alt for at undgå samvær med bonusbarnet (chikanere bonusmor og være ubehagelig overfor barnet)
  • Blive og få hjælp til ADHD'en, evt. tale med nogen fra ADHD-foreningen.

Hvad er det mest, der driller? Hyperaktivitetet? Eller de mange skøre idéer? Hvad med medicin?

Ja det ville helt klart være den sidste jeg ville foretrække. Men mor modarbejder for at vi ka få barnet til at trives i det store hele. Medicin er indenover også børnepsyk. Det værste er aggessionerne og vreden der kommer kraftigt  til udtryk fra barnet når vi sætter grænser. Værelset bliver smadret, døren bliver smækket , voksne og børn bliver kaldt grimme ting og bliver råbt ind i hovedet. Barnet vil bestemme over de voksne og de beslutninger vi tager. Skal hele tiden diskutere vores beslutninger. Åh jeg synes det er tungt. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

L-mor

Jeg kender et par med to fælles børn, hvor far har et barn fra tidligere ægteskab. Bonus er handicappet. De har købt et lillebitte sommerhus tæt på deres helårshus, hvor far og bonus er dele af tiden, når der er samvær. Det er en fælles beslutning, som alle er glade for. Det giver bonus og far tid sammen med fuld fokus på bonus. Det giver bonusmor en pause. Det giver de yngre fælles børn mulighed for aktiviteter (fx vennebesøg) og stille aktiviteter med mor i ro og fred.

Det er ikke alles kop the og mange ville sikkert sige, at de ikke har råd til et sommerhus, kolonihave, whatever, men det er nok til dels fordi man ikke forholder sig til omkostningerne, herunder de økonomiske, ved en skilsmisse. Ved skilsmisse ville alle tre børn også skulle undvære deres forældre langt mere. 

Jeg siger ikke, at det er løsningen for jer, men måske kan det give nogle nye overvejelser om, hvordan I kan få skruet en hverdag sammen, der fungerer bedre.

Anmeld Citér

27. marts 2024

ISK

Profilbillede for ISK
Anonym skriver:

Hej, jeg ved godt dit opslag er gammelt, men jeg står lidt i samme situation, som du gjorde i 2018. Jeg vil derfor høre, hvad du ende med at gøre, og om du har nogle gode råd? Jeg har i hvertfald meget svært ved at se nogle gangbare løsninger pt. Går jeg, så skal fælles være sammen med ekstrabarnet, når fælles er hos far, og den tanke kan jeg slet ikke holde ud. Håber du vil svare mig :-) På forhånd tak. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

ISK skriver:

Hej, jeg ved godt dit opslag er gammelt, men jeg står lidt i samme situation, som du gjorde i 2018. Jeg vil derfor høre, hvad du ende med at gøre, og om du har nogle gode råd? Jeg har i hvertfald meget svært ved at se nogle gangbare løsninger pt. Går jeg, så skal fælles være sammen med ekstrabarnet, når fælles er hos far, og den tanke kan jeg slet ikke holde ud. Håber du vil svare mig :-) På forhånd tak. 

Meld dig ind i en ADHD q Facebook gruppe. Jeg er medlem af den der er for forældre til børn med asperger. Det kan give løsninger til at håndtere forskellige udfordringer og kan give en rummelighed/forståelse mannikle lige har fra start. Det er bestemt ikke nemt altid og særligt ikke, når det ikke er ens eget barn. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja det ville helt klart være den sidste jeg ville foretrække. Men mor modarbejder for at vi ka få barnet til at trives i det store hele. Medicin er indenover også børnepsyk. Det værste er aggessionerne og vreden der kommer kraftigt  til udtryk fra barnet når vi sætter grænser. Værelset bliver smadret, døren bliver smækket , voksne og børn bliver kaldt grimme ting og bliver råbt ind i hovedet. Barnet vil bestemme over de voksne og de beslutninger vi tager. Skal hele tiden diskutere vores beslutninger. Åh jeg synes det er tungt. 

Hvis han har adhd handler det nok ikke om at bestemme. Han reagerer, måske på nogle krav, han ikke kan overskue. 
Har I kigget på Jer selv i det her? Hvad er det for nogle krav i sætter til ham? Er de for store, er der for mange? 
Er der for mange stimuli når han er hos Jer? 
Selvom I tænker det er rimelige krav til et barn på hans alder, kan det være det skal sænkes alligevel. 

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Kan du beskrive problemstillingerne? Har selv et barn med adhd og vi lever fuldstændig som alle andre og kan det samme som alle andre. Hvis alt ikke er prøvet, så der lys forude

Anmeld Citér

28. marts 2024

Hanspige

Anonym skriver:

Kan du beskrive problemstillingerne? Har selv et barn med adhd og vi lever fuldstændig som alle andre og kan det samme som alle andre. Hvis alt ikke er prøvet, så der lys forude

Tråden er fra 2018 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.