Første graviditet, så mange bekymringer!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
8 svar
2 synes godt om
8. juli 2018

Babyyyyy93

Hej alle, 

jeg er så heldig at jeg lige har fundet ud af jeg er gravid. Er i dag 5+3 og alt er meget nyt men jeg synes godt nok mine bekymringer fylder meget i stedet for at nyde jeg er gravid! 

Jeg er 25 år og er sund og rask.  

Men jeg er simpelthen så bange for der går noget galt, både spontant abort eller en MA. Da jeg virkelig synes jeg har læst mange skrækhistorier eller hørt forfærdelige historier fra min omgangskreds. 

synes ugerne er frygtelig lange til nakkefold, hvor jeg også frygter der er noget galt.. 

Jeg har virkelig brug for noget råd, statestik på at jeg kan slappe mere af. Ved udemærket godt at der altid er en chance.. men der fylder irriterende meget hos mig desværre. Og tror det fordi jeg er så glad for det lykkes at man selvfølgelig er bange for at ens drøm går i stykker.

Mvh. 

Den meget bekymret gravide 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Chancen for at du bærer og føder et rask barn er betragtelig højere end risikoen for at du taber barnet/det går til. 

Mister du via SA eller MA har der formentlig været noget galt med barnet og det havde ikke overlevet til termin alligevel. 

De fleste fostre der går til går til meget tidligt, dvs. 2+0-3+0. Det at du har testet positiv, ikke bløder voldsomt og ikke har voldsomme smerter er MEGET gode tegn. 

Hvis du er meget nervøs så betal dig til en tryghedsscanning. Hjertet burde slå fra uge 6, og omkring uge 8+9 stykker begynder fosteret at ligne en rigtig baby... Har man set hjerteblink og et alderssvarende foster er sandsynligheden for at alt pludselig går i stå meget lille. 

En tryghedsscanning koster cirka 300kr. 

Så ro på, træk vejret - det er okay at være bekymret, det betyder bare at du allerede har en enorm kærlighed for den lille spire og det er fantastisk!.. At få børn er en stor bekymring og starter allerede i graviditeten og varer ... ja, min er der stadig og er kun blevet større siden fødsel (min søn er 2,5 år).. 

Held og lykke med graviditeten, selvom det er svært så prøv også og nyd tiden

Anmeld Citér

8. juli 2018

Rockertand

Babyyyyy93 skriver:

Hej alle, 

jeg er så heldig at jeg lige har fundet ud af jeg er gravid. Er i dag 5+3 og alt er meget nyt men jeg synes godt nok mine bekymringer fylder meget i stedet for at nyde jeg er gravid! 

Men jeg er simpelthen så bange for der går noget galt, både spontant abort eller en MA. Da jeg virkelig synes jeg har læst mange skrækhistorier eller hørt forfærdelige historier fra min omgangskreds. 

synes ugerne er frygtelig lange til nakkefold, hvor jeg også frygter der er noget galt.. 

Jeg har virkelig brug for noget råd, statestik på at jeg kan slappe mere af. Ved udemærket godt at der altid er en chance.. men der fylder irriterende meget hos mig desværre. Og tror det fordi jeg er så glad for det lykkes at man selvfølgelig er bange for at ens drøm går i stykker.

Mvh. 

Køb en scanning.

Anmeld Citér

8. juli 2018

Rida

Køb en tidlig scanning så du kan se hjerte blink. Der går procent chancen for at barnet er okay fra 75% til 95%.

Men husk på der er altså 75% chance for at alt er godt.. 

Men kender godt til nervøsiteten. Jeg har stadig 2,5 uge til NF. Og har set hjerteblink og fint foster 6+5. Jeg har ikke blødt. Har ingen voldsomme smerter. Har en masse symptomer. Men er stadig voldsomt nervøs.

Og tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

8. juli 2018

BabyMama2016

Babyyyyy93 skriver:

Hej alle, 

Mvh. 

Du er mig min første graviditet - Fik så mange gange elektroder på maven så man kunne høre baby hjertelyd og høre hvordan baby havde det.

jeg var så nervøse jeg ødelagte lidt lykken med det - Min kæreste nød ikke graviditeten men var kronisk bange da jeg ringede til ham.

Mit råd SLAP af nyd det  

- vedrørende SA så sker det fordi der er noget galt med barn - og “hellere” nu end senere - en bekndute gik helt til 36 uger da de fik at vide baby havde en alvorlig hjertefejl og overlevede ikke fødselen! Det er utroligt sjældent! Og siger det ikke for at skræmme dig men bare at sige - SA sker for meste for en “grund” 

held og lykke og tillykke med baby du kommer en fantastsik tid i møde

Anmeld Citér

8. juli 2018

Babilooo

Og prøv at slappe af...

sker det så sker det... du kan intet gøre fra eller til

Anmeld Citér

8. juli 2018

Babyyyyy93

Oddi skriver:

Chancen for at du bærer og føder et rask barn er betragtelig højere end risikoen for at du taber barnet/det går til. 

Mister du via SA eller MA har der formentlig været noget galt med barnet og det havde ikke overlevet til termin alligevel. 

De fleste fostre der går til går til meget tidligt, dvs. 2+0-3+0. Det at du har testet positiv, ikke bløder voldsomt og ikke har voldsomme smerter er MEGET gode tegn. 

Hvis du er meget nervøs så betal dig til en tryghedsscanning. Hjertet burde slå fra uge 6, og omkring uge 8+9 stykker begynder fosteret at ligne en rigtig baby... Har man set hjerteblink og et alderssvarende foster er sandsynligheden for at alt pludselig går i stå meget lille. 

En tryghedsscanning koster cirka 300kr. 

Så ro på, træk vejret - det er okay at være bekymret, det betyder bare at du allerede har en enorm kærlighed for den lille spire og det er fantastisk!.. At få børn er en stor bekymring og starter allerede i graviditeten og varer ... ja, min er der stadig og er kun blevet større siden fødsel (min søn er 2,5 år).. 

Held og lykke med graviditeten, selvom det er svært så prøv også og nyd tiden

Jeg ved godt at der tit er noget galt med barnet, ville bare være en forfærdelig oplevelse til NF. 

Jeg har slet ikke blødt, har kun lette smerter som er der konstant og store/lidt ømme bryster. 

Jeg tror også jeg skal ha mig sådan en og 300 kroner er ingenting. Det bliver nok omkring i uge 8 jeg gør det. Så vi også lidt tættere på NF som ligger i uge 13 for mig. 

Jeg vil prøve at tage den med ro og nyde det, for det har jeg slet ikke givet mig selv lov til endnu..

Jeg havde slet ikke tænkt det sådan men hvor har du bare evig ret! Tusind tak fir din besked 

Anmeld Citér

8. juli 2018

Babyyyyy93

BabyMama2016 skriver:

Du er mig min første graviditet - Fik så mange gange elektroder på maven så man kunne høre baby hjertelyd og høre hvordan baby havde det.

jeg var så nervøse jeg ødelagte lidt lykken med det - Min kæreste nød ikke graviditeten men var kronisk bange da jeg ringede til ham.

Mit råd SLAP af nyd det  

- vedrørende SA så sker det fordi der er noget galt med barn - og “hellere” nu end senere - en bekndute gik helt til 36 uger da de fik at vide baby havde en alvorlig hjertefejl og overlevede ikke fødselen! Det er utroligt sjældent! Og siger det ikke for at skræmme dig men bare at sige - SA sker for meste for en “grund” 

held og lykke og tillykke med baby du kommer en fantastsik tid i møde

Præcis, det gør jeg nemlig også. Bekymringerne fylder mere en glæden og min kæreste synes det er lidt hårdt som er forståeligt. 

Og du har så ret, må bare lade tingene gå sin gang. 
Tusind tak 

Anmeld Citér

8. juli 2018

Babyyyyy93

Rida skriver:

Køb en tidlig scanning så du kan se hjerte blink. Der går procent chancen for at barnet er okay fra 75% til 95%.

Men husk på der er altså 75% chance for at alt er godt.. 

Men kender godt til nervøsiteten. Jeg har stadig 2,5 uge til NF. Og har set hjerteblink og fint foster 6+5. Jeg har ikke blødt. Har ingen voldsomme smerter. Har en masse symptomer. Men er stadig voldsomt nervøs.

Og tillykke med graviditeten 

Jeg køber en til uge 8, så jeg lidt tættere på NF som er i uge 13. 

Og ja chancerne er med os. Dejligt med hjerteblink og et fint foster og spændende med NF! 
kunne forstille mig tiden går langsomt 

Tak og selv tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.