Vivo fit jr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
6 svar
7 synes godt om
6. juli 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP

Overvejer at købe et vivofit jr. til min datter på 7 -dels for at motivere hende til mere bevægelse, men også for at kunne se hvor meget hun egentlig bevæger sig nu. 

Nogen der vil dele erfaringer ? 

//Mette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
MKBP skriver:

Overvejer at købe et vivofit jr. til min datter på 7 -dels for at motivere hende til mere bevægelse, men også for at kunne se hvor meget hun egentlig bevæger sig nu. 

Nogen der vil dele erfaringer ? 

//Mette

Slet ingen ? -  det er vel også en slags anbefaling 

Anmeld Citér

7. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ingen erfaringer med produktet her - men personligt har jeg det meget stramt med at introducere den slags elektronik til børn. Men det er var ikke det du spurgte om

Anmeld Citér

7. juli 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vores den ældste ønskede sig det brændende i julegave, så han fik et af mine forældre. 

Jeg har også haft min bekymring om det, fordi det både har fået gode og dårlige anmeldelser og fordi jeg synes børnene bliver rigeligt introduceret i elektronikkens verden. 

Men, vores søn er virkelig glad for det og jeg synes ikke han virker plaget af det. Vores søn er mega aktiv og har altid været det, så hans skridtantal i løbet af en dag, ligger oftest på omkring 16-18000. 

Man kan give opgaver og belønninger på uret - dette bruger vi ikke, få gange har vi brugt det, fordi han har spurgt. Men jeg synes ikke det skal være en sur pligt til bevægelse. Men selvfølgelig er det måske motiverende hvis man har et mindre aktivt barn, der har brug for noget mere motionering. 

Vores datter ønskede det også efterfølgende og har også fået et og de er virkelig vilde med det begge to og laver selv aftaler om fx at den der har gået færrest skridt, rydder af bordet om aftenen. Det er lidt sjovt at følge med i på sidelinjen - og de motiverer hinanden til bevægelse. Men som sagt, jeg er ikke bekymret for deres aktivitetsniveau og ingen af dem har tendens til overvægt. 

Hvis det er overvægt der spiller ind, er jeg ikke sikker på at jeg ville anvende disse ure fordi det er vigtigere at vi som forældre motiverer vores børn til motion og sund kost og ikke et ur/skridttæller, som i min optik kan give negative vibrationer. 

Anmeld Citér

7. juli 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
IenFart skriver:

Ingen erfaringer med produktet her - men personligt har jeg det meget stramt med at introducere den slags elektronik til børn. Men det er var ikke det du spurgte om

Lad mig endelig høre hvilke tanker du har  

Anmeld Citér

7. juli 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Babyklar87 skriver:

Vores den ældste ønskede sig det brændende i julegave, så han fik et af mine forældre. 

Jeg har også haft min bekymring om det, fordi det både har fået gode og dårlige anmeldelser og fordi jeg synes børnene bliver rigeligt introduceret i elektronikkens verden. 

Men, vores søn er virkelig glad for det og jeg synes ikke han virker plaget af det. Vores søn er mega aktiv og har altid været det, så hans skridtantal i løbet af en dag, ligger oftest på omkring 16-18000. 

Man kan give opgaver og belønninger på uret - dette bruger vi ikke, få gange har vi brugt det, fordi han har spurgt. Men jeg synes ikke det skal være en sur pligt til bevægelse. Men selvfølgelig er det måske motiverende hvis man har et mindre aktivt barn, der har brug for noget mere motionering. 

Vores datter ønskede det også efterfølgende og har også fået et og de er virkelig vilde med det begge to og laver selv aftaler om fx at den der har gået færrest skridt, rydder af bordet om aftenen. Det er lidt sjovt at følge med i på sidelinjen - og de motiverer hinanden til bevægelse. Men som sagt, jeg er ikke bekymret for deres aktivitetsniveau og ingen af dem har tendens til overvægt. 

Hvis det er overvægt der spiller ind, er jeg ikke sikker på at jeg ville anvende disse ure fordi det er vigtigere at vi som forældre motiverer vores børn til motion og sund kost og ikke et ur/skridttæller, som i min optik kan give negative vibrationer. 

Tak for dit uddybende svar  

Jeg vil fortsat overveje om det kunne være noget for min datter 

Anmeld Citér

7. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Lad mig endelig høre hvilke tanker du har  

Alt efter hvordan det bliver brugt ville jeg være nervøs for om det giver for meget fokus på at blive målt, præstation, vægt, spisning og hvad man ellers kan koble på af afledte effekter.

Som en anden skriver, hvis det bare er for at motivere til at røre sig mere og man formår at holde det på det, så kan det måske nok være OK. Men jeg ville holde meget øje med hvordan det påvirker barnet og hvordan sådan nogle fitness dimser bliver talt om børnene imellem. Om der går konkurrence i at leve mest "sundt". De har det jo desværre med at samle ting op fra os voksne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.