...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg er mor til en på 3 år, har haft en kæreste siden den 1/1, og er gravid med vores fælles barn.

Jeg har ikke oplyst til samfundet at jeg har en kæreste, så får ekstra SU, flere børnepenge, boligstøtte osv..

Alt det fordi min kæreste ikke vil skifte adresse fra hans ven så hans x kone har den, fordi de har problemer med bodeling og statforvaltningen omkring deres barn osv..

Hvad kommer der til at ske når jeg ikke oplyser det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

Anonym

Hvis han bor hos dig uden at ha adresse hos dig.

Og du ikke oplyser noget så kan i bliver taget og anmeldt for socialt bedrageri. 

Der er som udgangspunkt en strafferamme på 1 år og 6 måneders fængsel. Hvis der er tale om grovere bedrageritilfælde er strafferammen imidlertid op til 8 års fængsel.

Anmeld Citér

6. juli 2018

Loa

Anonym skriver:

Jeg er mor til en på 3 år, har haft en kæreste siden den 1/1, og er gravid med vores fælles barn.

Jeg har ikke oplyst til samfundet at jeg har en kæreste, så får ekstra SU, flere børnepenge, boligstøtte osv..

Alt det fordi min kæreste ikke vil skifte adresse fra hans ven så hans x kone har den, fordi de har problemer med bodeling og statforvaltningen omkring deres barn osv..

Hvad kommer der til at ske når jeg ikke oplyser det?

Nu kender jeg iiiiintet til det, men hvordan påvirker det hvor han har adresse, at du oplyser til kommunen at du har en kæreste?

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Nu kender jeg iiiiintet til det, men hvordan påvirker det hvor han har adresse, at du oplyser til kommunen at du har en kæreste?

Fordi han bor jo hos mig, men har adresse hos en ven. Fordi han har adresse hos sin ven har han ikke pligt til at oplyse vores adresse overfor sin x kone. Men jeg går jo i virkeligheden og snyder kommunen fordi jeg ikke oplyser min kæreste er flyttet ind. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis han bor hos dig uden at ha adresse hos dig.

Og du ikke oplyser noget så kan i bliver taget og anmeldt for socialt bedrageri. 

Der er som udgangspunkt en strafferamme på 1 år og 6 måneders fængsel. Hvis der er tale om grovere bedrageritilfælde er strafferammen imidlertid op til 8 års fængsel.

tak for svaret

Ved du endelig hvor grænsen er for hvornår man skal oplyse man har kæreste?

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonymor

Anonym skriver:

tak for svaret

Ved du endelig hvor grænsen er for hvornår man skal oplyse man har kæreste?

Den er for længst overskredet når i bor sammen, som du skriver længere oppe. Se at få gjort noget ved det. Det er ikke i orden at begå socialt bedrageri på den måde. Hvis i bor sammen og venter barn sammen er det jo ikke en gang en gråzone. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.