Pæd.udd. graviditet & økonomi råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver mig lige som anonym da vi ikke ønsker det her skal ud i verdenen endnu.. (vi kender nogle herinde også) 

Jeg valgte at skifte arbejdet som sosu. ud med pædagog bachelor uddannelsen. lige startet her i februar 18. 

Men vi sidder og prøver at regne ud hvordan og hvorledes vores familie liv skal hænge sammen. Vi har 2 børn i forvejen og er begge 30 år. og vi ved vi gerne vil have et sidste barn (en sidste graviditet i hvertfald!) Så vi sidder sådan og regner fremtiden ud for der er ingen af os der ønsker en for sen efternøler, så tænker vi det skal ved at være nu... den ældste er 9  og yngste er 5... 

Men så er der lige det med alt det økonomiske..... Råd tak ?  

Hvis vi gik igang NU og blev gravide med det samme eller inden for de næste par måneder. så ville der komme baby lige før min 2. praktik (altså den 1. lønnede praktik) 

og så  vidt jeg kan læse mig til ville det være noget med su klip osv. det er altsammen rimeligt til at finde ud af. 

Men hvad så hvis vi IKKE bliver gravide inden for de næste par måneder... så ender jeg jo med at få termin MIDT i min praktik... 

hvordan fungere det lige økonomisk ? Så får man dagpenge ? som hvis man ikke var på uddannelse ? eller barselsdagpenge ? hvor meget ligger det lige på ? 

undskyld for den lange roman hehe 

håber i har nogle gode råd (der ikke er vent til efter uddannelse) 

hilsen Jackie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

Rockertand

Kan desværre ikke svare - men spøjst at bruge anonymfunktionen og underskrive med navn.

Held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Kan desværre ikke svare - men spøjst at bruge anonymfunktionen og underskrive med navn.

Held og lykke med projektet.

Jackie er ikke mit rigtige navn. det var bare så man/jeg vidste hvilke anonyme indlæg var fra mig. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Jackie er ikke mit rigtige navn. det var bare så man/jeg vidste hvilke anonyme indlæg var fra mig. 

Ok, men der står trådstarter på dine indlæg

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ok, men der står trådstarter på dine indlæg

hehe ja det så jeg lige.. lagde jeg ikke mærke til før men tak  

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym

Jeg er også lige startet op i februar 18 på pæd. Vi fandt ligesom Jer ud af, at hvis vi skulle have nr 2 under uddannelse skulle det være i en skole-periode, netop fordi vi ikke helt vidste hvordan og hvorledes det fungerer i de lønnede praktikker. Vi havde dog heldet med os i første forsøg og jeg har termin i februar. 

Jeg nåede altså at læse lidt om det du efterspørger inden jeg blev gravid. Prøv at se om du kan finde noget på PLS' hjemmeside. jeg ville selv have kontaktet dem for at finde svar, du kunne prøve det samme. måske det er en god idé for dig at blive medlem af PLS (jeg er ikke selv medlem) - så burde de have din ryg  

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er også lige startet op i februar 18 på pæd. Vi fandt ligesom Jer ud af, at hvis vi skulle have nr 2 under uddannelse skulle det være i en skole-periode, netop fordi vi ikke helt vidste hvordan og hvorledes det fungerer i de lønnede praktikker. Vi havde dog heldet med os i første forsøg og jeg har termin i februar. 

Jeg nåede altså at læse lidt om det du efterspørger inden jeg blev gravid. Prøv at se om du kan finde noget på PLS' hjemmeside. jeg ville selv have kontaktet dem for at finde svar, du kunne prøve det samme. måske det er en god idé for dig at blive medlem af PLS (jeg er ikke selv medlem) - så burde de have din ryg  

Det var en god idé tak  

Jeg har lige sendt en ansøgning om indmeldelse til pls. Men det er nok en god idé at kontakte dem alligevel. Da jeg ikke ved helt hvordan det fungere med at være medlem.. og så når man går på barsel.. skal man have været medlem et bestemt antal måneder inden man er berettiget barselsdagpenge.. eller er det mon noget helt andet  

mvh Jackie

Anmeld Citér

7. juli 2018

NosaNosa

Anonym skriver:

Det var en god idé tak  

Jeg har lige sendt en ansøgning om indmeldelse til pls. Men det er nok en god idé at kontakte dem alligevel. Da jeg ikke ved helt hvordan det fungere med at være medlem.. og så når man går på barsel.. skal man have været medlem et bestemt antal måneder inden man er berettiget barselsdagpenge.. eller er det mon noget helt andet  

mvh Jackie

Når det handler om dagpenge når man er færdiguddannet er det noget med at man skal være mellem i 12 måneder inden man bliver færdig for at kunne få udbetalt dagpenge.

Men det lyder næsten mærkeligt hvis det samme gælder ved barsel. For man kan jo aldrig vide hvornår man år hen og bliver gravid.

Jeg håber du finder ud af noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.