Hej jeg skriver mig lige som anonym da vi ikke ønsker det her skal ud i verdenen endnu.. (vi kender nogle herinde også)
Jeg valgte at skifte arbejdet som sosu. ud med pædagog bachelor uddannelsen. lige startet her i februar 18.
Men vi sidder og prøver at regne ud hvordan og hvorledes vores familie liv skal hænge sammen. Vi har 2 børn i forvejen og er begge 30 år. og vi ved vi gerne vil have et sidste barn (en sidste graviditet i hvertfald!) Så vi sidder sådan og regner fremtiden ud for der er ingen af os der ønsker en for sen efternøler, så tænker vi det skal ved at være nu... den ældste er 9 og yngste er 5...
Men så er der lige det med alt det økonomiske..... Råd tak ?
Hvis vi gik igang NU og blev gravide med det samme eller inden for de næste par måneder. så ville der komme baby lige før min 2. praktik (altså den 1. lønnede praktik)
og så vidt jeg kan læse mig til ville det være noget med su klip osv. det er altsammen rimeligt til at finde ud af.
Men hvad så hvis vi IKKE bliver gravide inden for de næste par måneder... så ender jeg jo med at få termin MIDT i min praktik...
hvordan fungere det lige økonomisk ? Så får man dagpenge ? som hvis man ikke var på uddannelse ? eller barselsdagpenge ? hvor meget ligger det lige på ?
undskyld for den lange roman
hehe
håber i har nogle gode råd (der ikke er vent til efter uddannelse)
hilsen Jackie
Anmeld
Citér