P-pille start og kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.214 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej kvinder 

Jeg fødte for 5 måneder siden og er nu begyndt på p-piller (8 dage siden), hvor jeg indtil nu har fået mini piller siden 8 ugers tjek. Amningen er stoppet og det er derfor jeg er begyndt på p-piller i stedet. 

Jeg oplever rigtigt meget kvalme og flere gange om dagen har jeg ondt i maven også. Jeg er ekstra træt (mere end almindeligt med baby) og jeg mistænker lidt p-pillerne for at være skyld i det, fordi de her ting først er kommet efter p-pille starten.. 

Har nogen prøvet at få det dårligt af p-piller?? Kan læse mig frem til at kvalme er en normal bivirkning, har bare aldrig selv prøvet det før..? Vil lige se tiden an om det går væk men er bare rimelig meget ramt af den her konstante følelse af tømmermænd  (uden alkohol..) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

LSU

Anonym skriver:

Hej kvinder 

Jeg fødte for 5 måneder siden og er nu begyndt på p-piller (8 dage siden), hvor jeg indtil nu har fået mini piller siden 8 ugers tjek. Amningen er stoppet og det er derfor jeg er begyndt på p-piller i stedet. 

Jeg oplever rigtigt meget kvalme og flere gange om dagen har jeg ondt i maven også. Jeg er ekstra træt (mere end almindeligt med baby) og jeg mistænker lidt p-pillerne for at være skyld i det, fordi de her ting først er kommet efter p-pille starten.. 

Har nogen prøvet at få det dårligt af p-piller?? Kan læse mig frem til at kvalme er en normal bivirkning, har bare aldrig selv prøvet det før..? Vil lige se tiden an om det går væk men er bare rimelig meget ramt af den her konstante følelse af tømmermænd  (uden alkohol..) 

Jeg fik også pludselig voldsom kvalme af mine p-piller. Kvalmen forsvandt med det samme, da jeg skiftede mærke 

Anmeld Citér

7. juli 2018

Miss A

Anonym skriver:

Hej kvinder 

Hvordan har du skiftet fra minipillerne til P-pillerne? Har du været punktlig med at tage dine minipiller? Symptomerne du beskriver, er de kommet hurtigt efter start på P-pillerne?

Som jeg ser det, er der vel to sandsynlige årsager til dine symptomer, den ene er, at det er bivirkninger til P-pillerne, den anden er graviditet. Prøv at tage en g-test for at udelukke det sidste. Hvis den er negativ, kan du tage en snak med din læge om hvorvidt du skal prøve et andet mærke P-piller.

god bedring

Anmeld Citér

8. juli 2018

Anonym trådstarter

Miss A skriver:

Hvordan har du skiftet fra minipillerne til P-pillerne? Har du været punktlig med at tage dine minipiller? Symptomerne du beskriver, er de kommet hurtigt efter start på P-pillerne?

Som jeg ser det, er der vel to sandsynlige årsager til dine symptomer, den ene er, at det er bivirkninger til P-pillerne, den anden er graviditet. Prøv at tage en g-test for at udelukke det sidste. Hvis den er negativ, kan du tage en snak med din læge om hvorvidt du skal prøve et andet mærke P-piller.

god bedring

Har testet og den var negativ  så det er formentlig pillerne som er synderen.. skal have snakket med min læge når de er tilbage fra ferie. For tror jeg skal skifte mærke

Anmeld Citér

8. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej kvinder 

Ja jeg har også oplevet det. Jeg fik et mærke p-piller som jeg ikke kunne tåle. Fik kvalme og hovedpine hver gang jrg tog dem. Derfor stoppede jeg og gik til lægen. Fik der straks bedre efter jeg stoppede dem. Nu følges jeg hver 3. Mdr med blodtryk og undersøgelse fordi jeg netop har reagerer negativt på p-piller. 

Så jeg ville stoppe dem hvis jeg var dig og gå til lægen og få nogle andre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.