Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:
Hej
Jeg har desværre haft en spontan abort den 18/06 (6+4). 
Jeg begyndte at bløde og tog så til selvbetalt scanning. Den viste kun en Tom blommesæk, men hun mente at jeg muligvis bare ikke var så langt henne som regnet med.
jeg fik så taget blodprøve ved lægen og mit tal var den 19/06 på 2800 og 21/06 1500.
Var så på ferie og fik taget ny blodprøve igår næsten 2 uger efter sidste blodprøve . Den ligger på 1300.
nogle der ved hvor lang tid der går før hcg er ude af kroppen ? Jeg havde regnet med at den var i 0 da blødningen og symptomerne stoppede 1 uge efter blødningen. For 2 dage siden startede symptomerne igen så og nu tænker jeg også lidt måske jeg er gravid igen. Men så skulle jeg have haft æl 1 uge efter aborten og det lyder alligevel voldsomt, nogle som har oplevet det? Og kan tallet være så højt så?
Nu er jeg bare utrolig forvirret. Nogle der har nogle erfaringer og kan hjælpe mig. 
Jeg havde en SA for nogle år siden i samme uge som dig. Jeg blødte i en uges tid, og tænkte at det så var overstået, men et par dage efter blødningen stoppede fik jeg pludselig voldsomme smerter i den ene side. Jeg kom via lægevagten til scanning som viste en tom livmoder og tomme æggeledere heldigvis. Men fik for en sikkerheds skyld også taget BP. Den viste et hcg på 170, så det var lavt og der var helt sikkert ikke en levedygtig graviditet. Et par dage efter var den faldet til 140, efter 10 dage var den på 138, og efter tre uger var den på 126. Det faldt ekstremt langsomt, men så længe det faldt og jeg ikke havde smerter igen, var alt ok. Efter en måned fik jeg en voldsom blødning, og samme dag målte de hcg til >5. To dage efter havde jeg ÆL, og blev gravid med min søn med det samme.
Jeg tror ikke du er gravid igen, men at det stadig er hcg fra din SA. Det kan bare godt tage sin tid. Så længe hcg falder burde det være ok. Ellers snak med lægen, det kan være de kan gøre noget for at hjælpe det på vej. Det fik jeg ikke, men mit hcg var også noget lavere...
Anmeld
Citér