3 årig skal være storebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2018

Anonym trådstarter

Vi skal ha nr 2 snart og vores 3 årig skal være storebror

han er meget bevidst om dette og har hele tiden en bamse i maven som han så skal føde

Hvad er det bedste råd i har fået jordemor eller sundhedsplejekske eller pårørende om at indrage børn mest muligt når de bliver store søskende?

Jeg ved nogle giver gaver fra lille søskende - men hvad andet?

vil gerne ha han føler sig indraget og at han har en vigtigt rolle som store bror ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2018

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Vi skal ha nr 2 snart og vores 3 årig skal være storebror

han er meget bevidst om dette og har hele tiden en bamse i maven som han så skal føde

Hvad er det bedste råd i har fået jordemor eller sundhedsplejekske eller pårørende om at indrage børn mest muligt når de bliver store søskende?

Jeg ved nogle giver gaver fra lille søskende - men hvad andet?

vil gerne ha han føler sig indraget og at han har en vigtigt rolle som store bror ?

Tillykke med familie forøgelsen. 

Vores datter var også 3, da hun blev storesøster.

Vi har gjort meget ud af, at hun har været en del af det helt fra starten. Hun har måtte kigge med, når jeg ammede, skiftede ble, legede på gulvet. Ja generelt over alt. Og har på ingen måde holdt hende væk.

Derudover har mine to døtre og jeg været været meget selv, og de to har virkelig et tæt bånd til hinanden allerede. Jeg er så lykkelig over hun nåede at blive tre i den den næste kom. Hun forstår så meget, og vil rigtig gerne hjælpe til.

Held og lykke med det hele. Det skal nok gå  

Anmeld Citér

4. juli 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Noget der helt klart knyttede mig til min lillebror var at få lov at give ham flaske :) det at sidde og være med til at hjælpe med det mest overskyggende behov en baby har...

jeg var 4 da han kom...

og ellers så ja som skrevet så bare lad barnet deltage på barnets niveau :)

vores søn på 6 er meget nysgerrig og elsker at ligge og lytte til maven og høre lillebror skvulpe rundt derinde :)

vi læser bøger om det at blive storebror og at mor har en baby i maven..

der er noget der hedder babyinstituttet, der har lavet videoer af hvordan babyen udvikler sig inde i maven opdelt i antal uger.. de er meget rolige og så kan man sidde og snakke om det.. at nu kan baby sådan og sådan inde i maven...

hjalp også vores søn at han var med da vi blev scannet tror jeg.. vi fik en scanning hos gyn da vi ikke vidste hvor langt jeg var henne.. det at han så det på en skærm som var koblet til min mave tror jeg gjorde meget for forståelsen for hvad der foregik derinde... desværre må man ikke have børn med til scanning på hospitalet længere så der kunne han ikke være med...

Anmeld Citér

4. juli 2018

Stivdie

Efter nr 2 var født har vi gjort meget ud af, at nummer 1 skulle have alenetid en gang imellem med både mor og far. Desuden har vi fremhævet meget de ting, hvor hun var den store og lillesøster bare var en baby (fx Disney Sjov og fredagsguf er kun for store piger, det er lillesøster aaalt for lille til endnu!)

Og så har vi ladet hende vide, at det var okay at sige til, hvis hun fik "ondt i maven", når mor havde kigget rigtig meget på lillesøster (fx ved amning og bleskift). Det har hun benyttet sig af et par gange, hvor hun har sagt "så mor! Nu skal du give lillesøster til far og kigge på mig!" 

Hun var lige blevet 4 år, og hun har været med til at bade, har siddet i arm under amninger, har valgt tøj til lillesøster, har studeret små tæer og fingre. Lillesøster er nu hendes puttemus, og hun knuselsker hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.