Hvornår kan man få tidlig scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der sker ik noget, når du ik er længer hennen.

Som en anden så fint beskriver det med ærten, i en pose vand, så ligger fosteret så godt beskyttet, at der ik sker noget.

Min veninde, som nu er i uge 33, faldt lige ned på maven, den anden dag, hun var til tjek, fordi der er en risiko for at moderkagen ka løsrive sig, når man er højgravid. Men der var heldigvis ik sket noget!.

Kroppen er heldigvis dessinget til at passe på fosteret/baby. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2018

Anonym

Slag i maven har INGEN betydning, når du ikke er længere henne. For det første ligger embryonet godt beskyttet af væske. For det andet ligger livmoderen altså ikke i maven, men nede i bækkenet - bag ved skambenet. Der går flere uger endnu, før kanten kommer op over skambenet.

Slag i maven er først farlige langt senere i graviditeten - og som en anden skriver, er det typisk mere fordi, man er bange for, at moderkagen løsner sig, end fordi fosteret kan blive ramt.

Når det så er sagt, skal du ikke som gravid arbejde i situationer, hvor du udsættes for slag eller spark i maven. Nu ved jeg ikke, hvad du laver, men i rigtig mange jobs kan det være en fordel at fortælle om graviditeten tidligere end de der 12 uger, så arbejdsgiveren har mulighed for at tage hensyn. Det ville jeg fokusere på at overveje frem for at bruge penge og energi på skanninger, som alligevel ikke gør hverken fra eller til.

Anmeld Citér

4. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Slag i maven har INGEN betydning, når du ikke er længere henne. For det første ligger embryonet godt beskyttet af væske. For det andet ligger livmoderen altså ikke i maven, men nede i bækkenet - bag ved skambenet. Der går flere uger endnu, før kanten kommer op over skambenet.

Slag i maven er først farlige langt senere i graviditeten - og som en anden skriver, er det typisk mere fordi, man er bange for, at moderkagen løsner sig, end fordi fosteret kan blive ramt.

Når det så er sagt, skal du ikke som gravid arbejde i situationer, hvor du udsættes for slag eller spark i maven. Nu ved jeg ikke, hvad du laver, men i rigtig mange jobs kan det være en fordel at fortælle om graviditeten tidligere end de der 12 uger, så arbejdsgiveren har mulighed for at tage hensyn. Det ville jeg fokusere på at overveje frem for at bruge penge og energi på skanninger, som alligevel ikke gør hverken fra eller til.

Min chef er blevet gjort opmærksom på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.