Hjælp hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2018

Anonym trådstarter

Ja vi står i en virkelig svær situation. 

Vores to hunde har altid været sammen og der har aldrig været problemer. Desværre måtte den ene aflives i sidste måned efter flere års sygdom som kun blev værre. (Hun kunne ikke spise til sidst). 

Nu er situationen sådan at vores vuf der er alene nu hyler og græder når vi forlader hende. Hun har aldrig været alene og derfor tænkte vi at dette var årsagen. 

Men men... vi valgte at skrive os op til en hvalp så bl.a. Hyleriet kunne stoppe og hun ikke skal være alene. (Vi skal hente hende den 4/7 hvilket passer med vi har 4 ugers ferie).

I sidste uge forslog vores nabo et stykke nede af vejen at vi kunne låne hendes hund når vi er afsted indtil hvalpen kommer. Her kommer problemet så... hun hyler alligevel! På trods af naboens hund er her.

Vi har prøvet ALT føler vi. Men det er som om at hun bare er blevet så bange for vi går efter den anden hund blev lagt til at sove. Jeg er løbet tør for ideer. Vi har prøvet vibrator halsbånd (hun er ligeglad), at gå i få sek og komme tilbage gå igen osv... (hele weekenden). Men hun hyler ca 2 min after døren er lukket. Sætte hende i begrænset areal = hun blev urenlig. Tv er altid tændt med lyd. 

Jeg har idag ringet til dyrlæge for at få råd men de havde ikke tid. Det nytter jo ikke noget hvis vi nu ender ud i at hvalpen også kommer til at lærer at hyle når vi forlader dem. 

Hjælp OS vi vil helst undgå at skulle finde hende et andet hjem, men snakken om at finde en pansioneret familie til hende har været oppe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

Camillos

Anonym skriver:

Vores to hunde har altid været sammen og der har aldrig været problemer. Desværre måtte den ene aflives i sidste måned efter flere års sygdom som kun blev værre. (Hun kunne ikke spise til sidst). 

Nu er situationen sådan at vores vuf der er alene nu hyler og græder når vi forlader hende. Hun har aldrig været alene og derfor tænkte vi at dette var årsagen. 

Men men... vi valgte at skrive os op til en hvalp så bl.a. Hyleriet kunne stoppe og hun ikke skal være alene. (Vi skal hente hende den 4/7 hvilket passer med vi har 4 ugers ferie).

I sidste uge forslog vores nabo et stykke nede af vejen at vi kunne låne hendes hund når vi er afsted indtil hvalpen kommer. Her kommer problemet så... hun hyler alligevel! På trods af naboens hund er her.

Vi har prøvet ALT føler vi. Men det er som om at hun bare er blevet så bange for vi går efter den anden hund blev lagt til at sove. Jeg er løbet tør for ideer. Vi har prøvet vibrator halsbånd (hun er ligeglad), at gå i få sek og komme tilbage gå igen osv... (hele weekenden). Men hun hyler ca 2 min after døren er lukket. Sætte hende i begrænset areal = hun blev urenlig. Tv er altid tændt med lyd. 

Jeg har idag ringet til dyrlæge for at få råd men de havde ikke tid. Det nytter jo ikke noget hvis vi nu ender ud i at hvalpen også kommer til at lærer at hyle når vi forlader dem. 

Hjælp OS vi vil helst undgå at skulle finde hende et andet hjem, men snakken om at finde en pansioneret familie til hende har været oppe. 

Det lyder som om at jeres hund savner den anden .. Jeg ved ikke hvad man skal gøre. Er ked af det på jeres vegne .. Virkelig.. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Det lyder som om at jeres hund savner den anden .. Jeg ved ikke hvad man skal gøre. Er ked af det på jeres vegne .. Virkelig.. 

Det simpelthen så hårdt det her. Hun lider når vi går hvilket jo i sig selv er slemt, men vores naboer er også begyndt at klage hvilket er forståeligt, hun er ikke til at holde ud at hører på en hel dag. 

Vil bare så gerne at der er flere ting vi kan prøve, vil helst ikke at.vi må af med hende pga den ene ting. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Newsence

Desværre er der ikke andet at gøre end at forsøge at opdrage forfra. Lad hunden vide at opførselen med at hyle er uacceptabelt. Nogen gange lykkes det ( gjorde det for min veninde) andre gange ikke. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

måske det hjælper når i er sammen med den i 4 uger og en nye kommer. måske kan du given den en T-shirt du fx har sovet i, så hun kan putte med den og måske ikke føler sig så alene.

jeg er sikker på det nok skal blive bedre 

hilsen en fra har haft hun i mere en 30 år

Anmeld Citér

2. juli 2018

*Toffee*

Newsence skriver:

Desværre er der ikke andet at gøre end at forsøge at opdrage forfra. Lad hunden vide at opførselen med at hyle er uacceptabelt. Nogen gange lykkes det ( gjorde det for min veninde) andre gange ikke. 

Lad hunden vide at opførelsen er uacceptabel? Hvordan ville du helt præcist gøre det?

Vi taler om en hund der har mistet sin makker og aldrig, som i aldrig, har været alene. Den gør det ikke for at være fræk, men fordi den er ulykkelig og "forladt".

Anmeld Citér

2. juli 2018

*Toffee*

Anonym skriver:

Det er en benhård situation i er kommet i og der er desværre ingen nemme løsninger. Jeg synes det er al for tidligt at tale om omplacering,  det er jo meget nyligt. Ikke desto mindre er det jo desværre sådan at det både er synd for hunden og det er selvfølgelig heller ikke holdbart i forhold til naboerne. 

Den har aldrig lært at være alene, eller prøvet at være alene, derfor kan det selvfølgelig heller ikke forventes at den kan der nu. 

Det lader til at i har prøvet flere ting. Har i prøvet at tale med naboerne, om der er en af dem der har mulighed for at have jeres hund imens i er på arbejde? 

Prøv dyrlægen igen eller en anden.  Alle muligheder må undersøges, som det virker til i gør. 

Søg evt efter en hundesitter. Enten en der kan passe hos jer eller i kan bringe hunden til. 

Jeg føler med jer.  Det er bare en møg svær situation og jeg har selv stået i den. Vi har heldige med at det virkede med en ny hund, men du skal være klar over at I nemt kan risikere at stå med to hunde der ikke kan være alene hjemme.

Jeg håber det lykkes for jer og at I kommer godt igennem den næste måned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.