Dårlig tidlig scanning - er der mon stadig håb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg var til tidlig scanning i dag. Er 6+4 efter egen beregning med første dag i sidste mens 14/5. Jeg tog en ÆL test, som jeg vurderede til at være positiv den 28/5, altså 2+0.

Jeg testede negativt 3+5, svagt positivt 4+0 og bragende positivt fra 5+0 frem.

Jeg var så til tidlig scanning i dag. Jordemoderen, som scannede mig indvendigt, var grundig og erfaren, og kunne sagtens se begyndelsen af en graviditet, men slet ikke noget, hun ville sætte til 6+4, ikke engang 6+. Hun skønnede mig til at være 5+.

Det kan jeg slet ikke få til at gå op. Hun gav mig en tid til ny scanning om 9 dage, men anbefalede også, at jeg får målt HCG hos lægen. 

Jeg har lidt opgivet. Jeg syntes også, mine symptomer er aftaget. 

Hvad tænker I? Jeg ved godt, jeg skal vente på HCG svar og scanning, men det er svært ikke spekulere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes da ikke du skal give op endnu. Prøv lige og hør hvad hun sagde: 

- Hun kunne se en begyndende graviditet - måske blot en uge mindre end egen beregning... Er sku da godt - DU ER GRAVID!

Om du er en eller to uger længere fremme eller tilbage er jo ligegyldigt. Du tester positivt, hun så begyndelse på graviditet - YES. 

Få da målt dit HCG - men nogle danner det altså langsommere, nogle fosterer udvikler sig langsommere osv.. Jeg ville 100 % stadig bevare håbet. 

Da jeg kom til tidlig scanning - var efter egen beregning 8+2, svarede fosteret slet ikke til det. Der var hjerteblink men størrelsen var ikke som det - hun beregnede at jeg var 7+0. 

Da jeg så kom til nakkefold da jeg var 12+0 (ifølge hendes beregning) viste det sig at fosteret egentlig svarede til 13+0 - altså havde det indhentet det forsømte siden scanningen. Jeg har altså en sund og rask dreng idag.. Så ro på - der er formentlig intet at bekymre sig om

Anmeld Citér

30. juni 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Synes da ikke du skal give op endnu. Prøv lige og hør hvad hun sagde: 

- Hun kunne se en begyndende graviditet - måske blot en uge mindre end egen beregning... Er sku da godt - DU ER GRAVID!

Om du er en eller to uger længere fremme eller tilbage er jo ligegyldigt. Du tester positivt, hun så begyndelse på graviditet - YES. 

Få da målt dit HCG - men nogle danner det altså langsommere, nogle fosterer udvikler sig langsommere osv.. Jeg ville 100 % stadig bevare håbet. 

Da jeg kom til tidlig scanning - var efter egen beregning 8+2, svarede fosteret slet ikke til det. Der var hjerteblink men størrelsen var ikke som det - hun beregnede at jeg var 7+0. 

Da jeg så kom til nakkefold da jeg var 12+0 (ifølge hendes beregning) viste det sig at fosteret egentlig svarede til 13+0 - altså havde det indhentet det forsømte siden scanningen. Jeg har altså en sund og rask dreng idag.. Så ro på - der er formentlig intet at bekymre sig om

Tak for svar. Jeg føler mig bare så opgivende, fordi målingen slet ikke passede med positiv ÆL test og hvornår jeg testede positiv. Jeg kan ikke rigtigt være to uger kortere tid henne, desværre. Jeg kan maks være måske 4 dage kortere henne, men så mente jordemoderen også, at man burde have kunne se mere 

Anmeld Citér

30. juni 2018

Ea1

Er ked af du havde en dårlig scanning!! Stakkels dig, jeg ved præcis hvordan du hsr det med ventilen osv.

Har selv næsten lige været igennem det. Fostersækken voksede fint derudaf, og mine hcg tal steg. Desværre var der bare Inter foster derinde, så jeg måtte få en abort.

Men, da jeg var i den venteperiode, læste jeg ALLE indlæg og svar osv ang tidlig scanning, og stort set alle endte ud med at se hjerteblink. Selvom du havde æl den dag, kan det sagtens være ægget først har sat sig fast 5-6 dage efter. 

Anmeld Citér

30. juni 2018

Anonym

Jeg blev scannet 6+5  ( ivf barn så vidste 100 % hvor lang jeg var) der var en fostersæk og en blommesæk, intet foster eller hjerteblink....men det kom og nu er jeg 24+2 med en lille pige ��

Der kan være mange grunde til du ikke er så langt som du har regnet med, ægget har brugt længere tid på at komme ned og sætte sig fast, det er en langsom starter, din æl har måske alligevel ligget lidt senere på trods af positiv test, måske dit foster er svært at scanne.....Jeg synes du skal bevare håbet selvom det er svært,jeg  mistede også håbet dengang  

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Min læge videresendte mig til gynækolog, som fandt et lille foster med hjerteblink i dag. Hun målte mig til 6+3 eller 6+4, så fire-fem dage bagud, hvilket ikke er umuligt.

Nu må vi bare håbe, den vokser sig stor og stærk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.