Smadrer jeg hendes udvikling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.615 visninger
3 svar
5 synes godt om
29. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på knap 5 måneder som er super glad og godt med motorisk, MEN.... på det sidste har jeg desværre fået afbrudt hendes søvn en del gange

Vores lejlighed har været til salg, hvorfor der har været en del fremvisninger - og her må vi jo ikke være hjemme. Selvom jeg har lagt hende 2,5-3 timer før så sover hun stadig når vi skal ud af døren og jeg får simpelthen vækket hende uanset hvor forsigtig jeg har været.

Vi har haft mange møder med banken på det sidste pga. lån osv og her er hun gerne faldet i søvn i mine arme - og er vågnet en smule når hun er sat i autostolen.

Hvis jeg går tur med hende sover hun altid når vi kommer hjem og eftersom vi bor på 1. sal, så kan jeg ikke så godt slæbe barnevognen med op - og jeg har prøvet at blive siddende nede i kælderen i et par timer, men det kan jeg ikke blive ved med

SÅ.... smadrer jeg hendes udvikling fuldstændig? Jeg forsøger jo så vidt det er muligt at putte hende med det samme vi kommer hjem/frem hvor end vi skal hen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Nej da! ��

sådan lever fx nummer to og tre søskende hele deres Babyliv. Der kan man ikke hele tiden ‘tage hensyn’. Vores nummer 3 er syv måneder - han har aldrig haft en reel rytme - for så skal vi enten aflevere de store eller hente se store eller nå, at handle osv osv. Han EF fint med i sin udvikling. Og glad og tilpas! Selvfølgelig skal man bestræbe sig på, t de får deres søvn - særligt respektere aften rytmen synes jeg 

bare rolig - hun skal nok klare sig  

riggig god sommer  - og flytning! 

Anmeld Citér

29. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Du gør jo det bedste du kan under omstændighederne og barnet skal nok sove og falde i søvn, næsten uanset hvorhenne, hvis behovet bliver stort nok . Det er min erfaring at det virkelig godt kan betale sig at prioritere søvnen og at søvn avler mere søvn... men jeres bolig skal jo sælges, og så går det jo nok! Havde du tre børn, kunne du jo ikke tage så meget hensyn...

Kunne du i øvrigt ikke bare lade hende stå nede i gården og sove færdig, og så også putte hende dernede de dage, hvor der er fremvisning - så ville du slippe for det bøvl med at hive hende ind og ud og vække hende?

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym trådstarter

Både/og. Vi har en meget irriterende nabo som er yderst højtråbende og ville måske få vækket hende. Derudover har der været (jeg ved ikke om der stadig er) rotter i gården så jeg tør heller ikke lade hende stå.

Gudskelov ser vi snart en ende på det, da lejligheden er solgt nu og vi snart skal flytte ud... hun plejer bare aldrig at sove så længe ad gangen medmindre vi går :-)

Men tak for jeres svar, fra nu af må jeg udsætte aftaler og tage det hensyn til hendes søvn som der kræves

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.