Arbejde 32timer dvs mindre barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg arbejder på deltid 32 timer på et plejehjem. 

Jeg har derfor mindre barsel end en på 37 timer. 

er virkelig  virkelig blank på alle de regler

er sat til at føde i november, kan jeg så holde min ferie mens jeg er på barsel næste år??? 

er virkelig virkalig blank på dette område - hvor kan jeg henvende mig så jeg kan snakke med en ansigt til ansigt, så jeg kan finde hovedet og hale i alle disse papire? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

300515

Du har de samme antal uger, som en på 37 timer.  Hvorfor tænker du, at du har færre uger?

Anmeld Citér

27. juni 2018

300515

Hvis du er offentligt ansat, så må du gå fra 8 uger før. Du kan pålægges at afholde 3 ugers ferie inden D. 1/10. Hvis du kan lave aftale med din arbejdsgiver ang din restferie, så kan det sagtens flyttes til næste ferieår, så du afholder din ferie i forlængelse af din barsel. Men det skal godkendes af din arbejdsplads. Ellers kan du få ferien udbetalt. Jeg mener også, at du kan afbryde din barsel, holde din ferie (i dette ferieår) og så genoptage din barsel igen efterfølgende, men er ikke helt sikker.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Du har de samme antal uger, som en på 37 timer.  Hvorfor tænker du, at du har færre uger?

STod jeg havde 32 uger på mine barsel papire derfor tænker jeg jeg har mindre end en på 37 timer 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Hvis du er offentligt ansat, så må du gå fra 8 uger før. Du kan pålægges at afholde 3 ugers ferie inden D. 1/10. Hvis du kan lave aftale med din arbejdsgiver ang din restferie, så kan det sagtens flyttes til næste ferieår, så du afholder din ferie i forlængelse af din barsel. Men det skal godkendes af din arbejdsplads. Ellers kan du få ferien udbetalt. Jeg mener også, at du kan afbryde din barsel, holde din ferie (i dette ferieår) og så genoptage din barsel igen efterfølgende, men er ikke helt sikker.

Puha alle de regler jeg skal finde ud af

kan næsten ikke overskue det :/ 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Soonmom

Anonym skriver:

STod jeg havde 32 uger på mine barsel papire derfor tænker jeg jeg har mindre end en på 37 timer 

Om ikke det kun er forældreorlov der står det så?

GRAVIDITETSORLOV
Er du gravid, har du ifølge barselsloven ret til at gå på orlov 4 uger før forventet fødsel. Det er din læge, som fastsætter terminsdagen, der skrives ned i din vandrejournal. Føder du før denne dato, bliver din graviditetsorlov kortere end forventet. Modsat bliver din graviditetsorlov forlænget, hvis du går over tid. Det kan være, at du har mulighed for at gå på graviditetsbarsel endnu tidligere, hvis der er en overenskomst på din arbejdsplads.
BARSELSORLOV
Efter fødselen har du som mor ret til orlov i 14 uger, hvor du er forpligtet til at holde fri i de første 2 uger efter fødslen. De 14 uger kan som udgangspunkt ikke deles med faren/medmoren – medmindre du rammes af sygdom og ikke er i stand til at passe barnet i denne periode.
FÆDREORLOV
Den såkaldte fædreorlov giver fædre og medmødre ret til orlov i to sammenhængende uger. Fædreorloven skal afholdes, inden barnet bliver 14 uger gammelt. Moren kan ikke overtage disse to ugers orlov.
FORÆLDREORLOV
Når du som mor er færdig med at holde barselsorlov, og som far/medmor afslutter fædreorloven, har begge forældre ret til orlov i 32 uger hver- dvs. 64 uger tilsammen. Det er dog vigtigt at huske på, at I kun har ret til barselspenge i de 32 af ugerne. I kan vælge at afholde forældreorloven sammen, på skift eller i forlængelse af hinanden. Er du far/medmor kan du sagtens starte din forældreorlov, mens barnets mor stadig er på de 14 ugers barselsorlov. Retten til dagpenge bliver så bare reduceret med de uger, I afholder sammen.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Om ikke det kun er forældreorlov der står det så?

GRAVIDITETSORLOV
Er du gravid, har du ifølge barselsloven ret til at gå på orlov 4 uger før forventet fødsel. Det er din læge, som fastsætter terminsdagen, der skrives ned i din vandrejournal. Føder du før denne dato, bliver din graviditetsorlov kortere end forventet. Modsat bliver din graviditetsorlov forlænget, hvis du går over tid. Det kan være, at du har mulighed for at gå på graviditetsbarsel endnu tidligere, hvis der er en overenskomst på din arbejdsplads.
BARSELSORLOV
Efter fødselen har du som mor ret til orlov i 14 uger, hvor du er forpligtet til at holde fri i de første 2 uger efter fødslen. De 14 uger kan som udgangspunkt ikke deles med faren/medmoren – medmindre du rammes af sygdom og ikke er i stand til at passe barnet i denne periode.
FÆDREORLOV
Den såkaldte fædreorlov giver fædre og medmødre ret til orlov i to sammenhængende uger. Fædreorloven skal afholdes, inden barnet bliver 14 uger gammelt. Moren kan ikke overtage disse to ugers orlov.
FORÆLDREORLOV
Når du som mor er færdig med at holde barselsorlov, og som far/medmor afslutter fædreorloven, har begge forældre ret til orlov i 32 uger hver- dvs. 64 uger tilsammen. Det er dog vigtigt at huske på, at I kun har ret til barselspenge i de 32 af ugerne. I kan vælge at afholde forældreorloven sammen, på skift eller i forlængelse af hinanden. Er du far/medmor kan du sagtens starte din forældreorlov, mens barnets mor stadig er på de 14 ugers barselsorlov. Retten til dagpenge bliver så bare reduceret med de uger, I afholder sammen.

Tak! 

Må sætte mig ind ind i det hele nu her

Anmeld Citér

27. juni 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Du har samme antal uger som alle andre, men du får mindre i barselsdagpenge i de uger, du ikke får løn. Jeg var ansat på 30 timer sidst jeg var på barsel og fik derfor 30/37 af den normale dagpengesats, og du vil få 32/37, når du er ansat på 32 timer.

Anmeld Citér

28. juni 2018

Anonym

Hej. Jeg er selv ansat som ssa på et plejehjem og er på barsel nu. 

Du må gå på barsel 8 uger før din termin. Efter den dag du føder, har du 26 ugers barsel med løn. Herefter er der 20 uger tilbage på barselsdagpenge. Det er dem du kan dele med far. 

Hvis I vælger at du holder hele barslen har du så 20 uger på barselsdagpenge. Her vil du kun få udbetalt dagpenge svarende til at du er ansat på 32 timer. 

Du kan inden du starter på dagpenge holde noget af din ferie, du kan også lægge den efter din dagpenge periode. Det har jeg gjort, jeg holder lige knap to måneders ferie inden jeg starter igen, fordi jeg også havde en masse ferie sidste år, som jeg jo har måtte overføre til i år. 

Jeg vil råde dig til at kontakte Foa, de kan hjælpe dig med at forklare dig alle reglerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.