Kan slet ikke styre det med skærmtiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
7 svar
2 synes godt om
27. juni 2018

SK85

Vil bare lige høre om dette er normalt eller om det er mit barn der er specielt her:

Min søn på 2 år og 4 måneder får i perioder lov til at se youtube-videoer på min bærbare. Men når han gør, så går der ikke lang tid og så snakker han om det HELE tiden, og kan slet ikke fokusere på andet end hvornår han får lov til at se videoer igen. Ved ikke om det er fordi vi så lader ham se det for meget...??

Kan jeres børn godt håndtere det, eller er I nødt til at være strikse omkring forbruget, for at det ikke tager overhånd og barnet ikke vil lave andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Min datter er nogenlunde samme alder - hun får lov at se lidt fjernsyn sammen med os nu og da, men nærmest aldrig alene. Hun ser et par af de tegnefilm, vi har præsenteret hende for (Gurli Gris, Anton Åberg, Rasmus Klump, osv.), men ikke andet. Hun kan godt finde på at efterspørge det en aften, hvis hun fx er træt - men hvis ikke hun skal se det, siger vi nej og holder fast i det, hvilket hun accepterer...

Anmeld Citér

29. juni 2018

SK85

Det kan da godt være at det så er fordi han har set alt for meget. Han har nogle gange fået lov til at se en time af gange flere gange om ugen.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vores er 2,5 og er ligesom du beskriver. Det er pænt irriterende, når han igen og igen spørger efter iPad, men når der er sagt nej, så er det sådan.. så nej, han kan absolut heller ikke selv styre det. Kan nogen børn det?

Anmeld Citér

29. juni 2018

Soonmom

Min dreng på samme alder, ser kun fjernsyn om morgenen når han skal vågne, forskelligt hvor længe gennemsnitlig nok 30 min og ellers ser han ikke

Det er helt ekstraordinært vi pt faktisk sidder og ser tv nu, og han spiller heller aldrig ipad, ikke fordi det ikke fanger, men fordi vi "glemmer" at tænde for det og glemmer at give ham ipaden 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Vaya

Vi har “løst” problemet ved at have et bestemt tidspunkt, hvor hun må se det. Hun ved hun må, når vi laver aftensmad. Så spørger hun ikke på andre tidspunkter. Men det betyder jo så, at hun har skærmtid hver dag. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Må indrømme, at jeg synes det er meget at forlange at en på 2,5år selv kan styrer skræmtid. Jeg har selv en på 2,5 år og ja han får lov at se ramasjang, men det er altså mig (os voksne) der bestemmer hvornår det er nok. 1-2 afsnit gurli gris er fint nok - men ikke meget mere end 30 min af gangen vil jeg sige. Ikke at vi sætter stopur eller noget - men på et tidspunkt er det lidt for meget. Dage hvor han er træt og jeg måske er alene om aften (min mand arbejder skiftende arbejdstider) og maden skal på bordet lidt hurtigt - jamen så er det måske der der bliver set mere end andre dage. I weekenderne tilgengæld ser han stortset ikke noget. Det er os voksne der styrer det - ikke ham. 

Og har han set lidt meget og der bliver slukket - så ja han brokker sig, men sætter man så en leg i gang " kan du bygge tårne af de her klodser?" så fordyber han sig så i det i stedet. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Bombo

Synes generelt det er en tidlig alder med 'skærmtid',siger ikke det er forkert,men min holdning. Her har de set TV ca. en halv time ad gangen engang imellem, ikke hver dag,og får lov at se en hel film i weekenderne hvis de har lyst.. de er i skolealderen.  men nej.. han kan ikke selv styre det. Der skal tider på. 

De får heller ikke lov ril at se Youtube før de er gammel nok i forhold til deres regler, ligesom de ikke må få facebook,snapchat osv af de populære medier før de er over 13.. synes det er så unødvendigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.