Hvor lang tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2018

Anonym trådstarter

Gik der fra jeres børn kunne gå med en hånd til de gik helt selv, eller ihvertfald tog de første skridt?

Min pige på 16 måneder er meget forsigtig og har gået med gåvogn i 4 mdr. Nu. Hun har været panisk angst for at slippe med den ene hånd når man går med hende men nu kan hun lokkes til kun at gå med en hånd og bare på få dage er hun blevet mere sikker og tør mere. Alle der ser hende gå med hjælp siger hun ikke reelt har brug for det. Tror det er mere sikkerhed end hjælp for hende. Vi glæder os sådan til de første skridt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

AlwaysAno

Min ældste gik med gåvogn fra han var 7 mdr og gik selv som 12 mdr. 

Den yngste gik med noget at holde ved som 9 mdr og gik selv da han var knap 14 mdr. 

Så ja der gik 5 mdr hos dem begge ☺️

Anmeld Citér

27. juni 2018

HvidSne

Min datter gik aldrig rigtigt med gåvogn eller ved at holde i hænder, men hun gik en del langs møbler og vægge, inden hun tog sine første skridt. Det gjorde hun nok en måneds tid, så tog hun første skridt (10 måneder). Men hun er også overmodig, og det har været stressende i sig selv. Nu skal man holde fast i hendes hånd, for at hun ikke løber afsted væk fra en (knap 12 måneder).

Hvis din pige kan rent motorisk (og det lyder det til), så kommer det nok når som helst. En fra min mødregruppe fortalte, at hendes datter var en evighed om at lære at gå, indtil de en dag var i Bilka, hvor hun blev så spændt over et stykke legetøj, at hun pludselig gav slip for at gå hen til det  Så motivationen skal nok bare lige være der.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Min ældste gik med gåvogn fra han var 7 mdr og gik selv som 12 mdr. 

Den yngste gik med noget at holde ved som 9 mdr og gik selv da han var knap 14 mdr. 

Så ja der gik 5 mdr hos dem begge ☺️

Så håber vi hun går om en månede

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Min datter gik aldrig rigtigt med gåvogn eller ved at holde i hænder, men hun gik en del langs møbler og vægge, inden hun tog sine første skridt. Det gjorde hun nok en måneds tid, så tog hun første skridt (10 måneder). Men hun er også overmodig, og det har været stressende i sig selv. Nu skal man holde fast i hendes hånd, for at hun ikke løber afsted væk fra en (knap 12 måneder).

Hvis din pige kan rent motorisk (og det lyder det til), så kommer det nok når som helst. En fra min mødregruppe fortalte, at hendes datter var en evighed om at lære at gå, indtil de en dag var i Bilka, hvor hun blev så spændt over et stykke legetøj, at hun pludselig gav slip for at gå hen til det  Så motivationen skal nok bare lige være der.

Tænker det er sådan cirka på den måde hun tager sine første skridt. 

Hun har her til aften synes det var hyleskægt at gå fra mor over til far og omvendt oppe i sofaen. Hun har altid følt sig tryg i sofaen og det er her hun har lært mest motorisk da hun tør slippe sin frygt. Hun har regnet ud for længst at falder man på gulvet gør det ondt men i sofaen sker der intet. Hun tager lige ind imellem 1 eller 2 skridt før hun falder forover i vores arme, men det er god træning da det er svært at gå og balancere i sofaen. 

Vi har også en tynd madras og det må være næste step

Anmeld Citér

27. juni 2018

HvidSne

Anonym skriver:

Tænker det er sådan cirka på den måde hun tager sine første skridt. 

Hun har her til aften synes det var hyleskægt at gå fra mor over til far og omvendt oppe i sofaen. Hun har altid følt sig tryg i sofaen og det er her hun har lært mest motorisk da hun tør slippe sin frygt. Hun har regnet ud for længst at falder man på gulvet gør det ondt men i sofaen sker der intet. Hun tager lige ind imellem 1 eller 2 skridt før hun falder forover i vores arme, men det er god træning da det er svært at gå og balancere i sofaen. 

Vi har også en tynd madras og det må være næste step

Sådan som du beskriver din pige, så vil jeg tro, det er lige rundt om hjørnet, før hun stille og roligt tager sine første skridt - og når hun har så meget øvelse i at gå og holde i hånd, kommer hun nok ret hurtigt til at gå super flot. 

Min datter elsker at lege med fjernbetjeningen, så hun tog de fem første skridt, da jeg sad og viftede med den foran hende 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

En ting er jo fysisk at lære at gå - at musklerne skal være klar til det og forstå koordinationen. En anden ting er mentalt. Alting går meget hurtigere når man selv kan, og det skal børnene være klar til. Nogle er mere forsigtige end andre - hvilket din pige lyder som. Det er der intet galt i. I skal give hende den tryghed hun har brug for og så kommer det lige pludselig. Om hun er 16 - 17 - 18 måneder når hun går er ligemeget, bare hun lærer det

Anmeld Citér

27. juni 2018

Birthdaybaby

Min datter gik med gåvogn - os i hånden - rundt langs møbler osv, i 4-5 mdr. Hun gik selv med gåvognen fra start januar, og med os i hånden et par mdr senere, og derfra gik der halvanden måned før hun slap. Hun begyndte først at gå knap 17 mdr gammel. Til gengæld gik der ikke mere end 1-2 uger, fra hun kunne gå få skridt uden støtte, til hun kunne gå en tur. 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Mortilah

2 børn..

Gåvogn 7 mdr (altså de der man skubber foran sig hvor der er en lille kasse man kan lægge nogle bøger i) og gik selv ved 11 mdr. Den anden var samme mønster. Gik selv med 10,5 mdr.  Det kommer sikkert lige om et øjeblik. Det er så lækkert når de kan gå selv

Anmeld Citér

28. juni 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Sådan som du beskriver din pige, så vil jeg tro, det er lige rundt om hjørnet, før hun stille og roligt tager sine første skridt - og når hun har så meget øvelse i at gå og holde i hånd, kommer hun nok ret hurtigt til at gå super flot. 

Min datter elsker at lege med fjernbetjeningen, så hun tog de fem første skridt, da jeg sad og viftede med den foran hende 

Det håber jeg

Vi lokker gerne med mad hvis hun gerne vil gå begge hænder og så skal hun jo slippe for at tage maden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.