Når biomor flytter til den anden ende af landet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

Biomor har valgt at flytte fra den ene ende af landet til den anden med min mands og hendes søn på 10. Drengen skal enten flyve eller tage toget fremover.

Men hvem betaler udgifterne for transporten, når den ene vælger at flytte så langt væk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

Anonym

Jeg vil sige at det må blive 50/50 - at mor og far betaler halvdelen hver. Så far betaler for transporten hen til mor og omvendt.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym

Det er regler hvis du kigger på statsforvaltningens hjemmeside (tror jeg det hedder). Tror dog også det er 50/50 men jeg er lidt i tvivl jeres situation taget i betragtning. Her skulle jeg den ene vej, selvom det var faderen der valgte at flytte (og jeg har den fulde forældremyndighed). 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Rosa-Sophia

Her er det mig der betaler, min eksmand er enlig far og selv om han får diverse tilskud, er han som studerende langt fra rig. Jeg betaler fordi det netop var mit valg at flytte og fordi jeg har en kæreste, så vores økonomi er bedre end min eks. 

Men rent teoretisk tror jeg nok, at statsforvaltningen pålægger forældre at dele udgiften 50/50 hvis man ikke kan blive enige  

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym

Man skal enes om transporten uagtet hvem der flytter væk.

Hvordan man så vælger at dele den,må man som forældre,selv blive enig om.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hej alle

Biomor har valgt at flytte fra den ene ende af landet til den anden med min mands og hendes søn på 10. Drengen skal enten flyve eller tage toget fremover.

Men hvem betaler udgifterne for transporten, når den ene vælger at flytte så langt væk?

at biomor flytter langt væk har ingen betydning, i skal stadig deles 50/50 om transporten.

undersøg evt. muligheden for dsb's børneguide, den bruger vi og er sindsygt glade for det.

vi sender afsted herfra og far henter på den anden side, og datteren har selskab fra andre børn undervejs og voksne der holder øje med dem

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym

50/50. Min vens søn flyver frem og tilbage, det er billigt, hurtigt og der er ledsageordning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.