Jeg giver snart op!!! :’(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.390 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg er SÅ ked af det!!!!

vi bor i rækkehus og har rotter!! Jeg tror vitterligt vi er de eneste i rækken hvor de kommer ind, jeg gør rigtig meget ud af at have rent hjem, dvs ingen gammel mad og fyldte skraldespande osv. Jeg kan se naboerne ikke helt dyrker samme rengøringslyst som jeg. De siger at de ikke har bemærket noget hos dem.. 

Men der render nu også en/flere ude i haven.. kommunen er kontaktet for et par uger siden hvor vi fangede en kæmpe rotte der har gnavet vores køkkenskabet i stykker 2 gange, vi fangede den efter kun 1 dag og var lettede!!

sidste uge var der så desværre endnu en, en unge og nu opdagede hunden en i haven her til aften som har siddet og hygget sig oppe i vores ellers lukkede grill....

jeg har termin i næste uge og jeg er så ked af at vi har det her problem når vi skal have En lille baby!! Det føles som om vi aldrig kommer af med de skadedyr nu. Der kan jo være en million rotter her i kvarteret og synes bare at 3 på vores grund er rigtig mange!! Jeg ved ikke hvad vi skal gøre, der er sat fælder op både ude og inde men de kan jo bare blive VED med at komme. Jeg har grædt sådan over det til aften og har virkelig mest lyst til at flytte!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2018

Loa

Kan i ikke ringe efter en skadedyrsbekæmper. De må vide hvad der skal til at få bugt med dem der er hos jer og om i kan gøre noget fremadrettet.

Anmeld Citér

26. juni 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Kan i ikke ringe efter en skadedyrsbekæmper. De må vide hvad der skal til at få bugt med dem der er hos jer og om i kan gøre noget fremadrettet.

Jo altså det skal jo foregå gennem kommunen eller også gennem vores udlejer. Jeg har sagt til dem at jeg tror de også kommer fra kloaken af, for den er begyndt ag synke ude foran min nabo men det er dyrt at få fikset det så jeg tvivler stærkt på at udlejer gør noget ved det før lortet falder sammen.

så jeg har tænkt mig at ringe til kommunen imorgen og sige at der bliver ved med at dukke nye rotter op og så gøre dem opmærksom på at fliserne synker ude foran. For så kan min udlejer ikke slippe udenom hvis først kommunen beder dem få det ordnet. Det er jo deres grunde så går ud fra de står med regningen hvis kloaken skal rykkes op eller hvad de nu gør

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym

På landet skal de rykke ud på et døgn mener jeg.  Rotte bekæmpelsen. 

Vi skrev vist bare en mail også kom han ud og satte kasser op. 

Her fik vi også afvide at holde beplantning nede så der var mindst 60 cm op til tagrenden da de kan komme op den vej.  

Men også kloakken kan få sat noget i. Et net mener jeg.  

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

På landet skal de rykke ud på et døgn mener jeg.  Rotte bekæmpelsen. 

Vi skrev vist bare en mail også kom han ud og satte kasser op. 

Her fik vi også afvide at holde beplantning nede så der var mindst 60 cm op til tagrenden da de kan komme op den vej.  

Men også kloakken kan få sat noget i. Et net mener jeg.  

De har også været ude med kasser. Men synes det er ubehageligt at de bliver ved med at komme. Og nu også unger.. de yngler jo som bare pokker. Og at skulle døje med det her jeg ved ikke hvor længe, med en baby kan jeg bare slet ikke overskue lige nu. 

Vi har hegn på begge sider af vores have op til huset. Så kan ik rigtig stille noget op der, men vil lige måle.

og vi skal ud og have købt net vi kan proppe i tagrenderne osv. 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Wheelybug

Kan virkelig godt forstå din frustration Pyhh!!! Er par råd herfra. Sølvpapir er et gammelt råd, rotter mus mv får stød i tænder ved at gnave af det ligesomvi mennesker får. Derfor skal alle små huller og revner proppes med det, de kan komme igennem et hul på strl med en 1-krone. Lig evt mel ud på gulvet om aftenen, så kan i se fodspor om morgenen og finde nogle af vejene de kommer ind.

ift baby, så kan rotter putte sig i barnevogn osv så gennemtjek altid inden du ligger baby ned og hold øje mens baby sover at de ikk kravler op.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

Wheelybug skriver:

Kan virkelig godt forstå din frustration Pyhh!!! Er par råd herfra. Sølvpapir er et gammelt råd, rotter mus mv får stød i tænder ved at gnave af det ligesomvi mennesker får. Derfor skal alle små huller og revner proppes med det, de kan komme igennem et hul på strl med en 1-krone. Lig evt mel ud på gulvet om aftenen, så kan i se fodspor om morgenen og finde nogle af vejene de kommer ind.

ift baby, så kan rotter putte sig i barnevogn osv så gennemtjek altid inden du ligger baby ned og hold øje mens baby sover at de ikk kravler op.

Tak for tippet med sølvpapiret

jeg er næsten 100% sikker på at de ikke render i i selve huset. Altså der er kommet 2 op i køkkenskabet under håndvasken hvor de har gnavet i vandslangen. De er nu skiftet ud med stålrør og der er sat fælder op hvor vi så har fanget 2. Skabet er lukket så de ligesom ikke kommer videre derfra.

nu skal de bare udryddes udenfor også! Det er som om de bare elsker vores have åbenbart. Jeg forstår det ikke for vores have er virkelig begrænset sådan ift steder hvor de kan bo. Vi har hund og naboerne har katte også. 

Det er virkelig frustrerende netop det med barnevognen også. Jeg tør jo nærmest ikke stille hende ud

Anmeld Citér

27. juni 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Tak for tippet med sølvpapiret

jeg er næsten 100% sikker på at de ikke render i i selve huset. Altså der er kommet 2 op i køkkenskabet under håndvasken hvor de har gnavet i vandslangen. De er nu skiftet ud med stålrør og der er sat fælder op hvor vi så har fanget 2. Skabet er lukket så de ligesom ikke kommer videre derfra.

nu skal de bare udryddes udenfor også! Det er som om de bare elsker vores have åbenbart. Jeg forstår det ikke for vores have er virkelig begrænset sådan ift steder hvor de kan bo. Vi har hund og naboerne har katte også. 

Det er virkelig frustrerende netop det med barnevognen også. Jeg tør jo nærmest ikke stille hende ud

Kaster i mad ud i haven til hunden??

- det holdt jeg nemlig hurtigt op med da jeg begyndte at få rotter

Anmeld Citér

27. juni 2018

B&J

Anonym skriver:

Jo altså det skal jo foregå gennem kommunen eller også gennem vores udlejer. Jeg har sagt til dem at jeg tror de også kommer fra kloaken af, for den er begyndt ag synke ude foran min nabo men det er dyrt at få fikset det så jeg tvivler stærkt på at udlejer gør noget ved det før lortet falder sammen.

så jeg har tænkt mig at ringe til kommunen imorgen og sige at der bliver ved med at dukke nye rotter op og så gøre dem opmærksom på at fliserne synker ude foran. For så kan min udlejer ikke slippe udenom hvis først kommunen beder dem få det ordnet. Det er jo deres grunde så går ud fra de står med regningen hvis kloaken skal rykkes op eller hvad de nu gør

Ring og hvis der ikke sker noget så må du sige så ringer jeg til en skadedyrs bekæmper også må de betale regningen 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Kaster i mad ud i haven til hunden??

- det holdt jeg nemlig hurtigt op med da jeg begyndte at få rotter

Nej han får kun tørfoder inde i sin skål i køkkenet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.