Fejler han mon noget muskulært???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.531 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2018

Anonym trådstarter

Er der andre herinde hvis børn er hypermobil og hypoton på samme tid- men som ikke fejler andet der relaterer sig til muskler og led? Så vil jeg rigtig gerne stille jer et par spørgsmål ❤️��
Min søn er nemlig både ekstremt hypermobil og hypoton så han er nærmest "ledløs" som lægen kalder det. Jeg frygter stadig der ligger noget andet bag?��
Kan de to ting alene være skyld i at et barn på 2 1/2 meget sjældent løber- og når han gør falder sammen i benene efter 15-20 meter?
Kun kan gå ultra korte ture, går vanvittigt langsomt og når han har gået meget nærmest går udad med benene, samtidig med de nærmest "dingler" under ham?��‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2018

Abracadabra

Jeg vil nødigt være dr. Google, men det lyder bekymrende. Jeres læge bør tage blodprøve for muskelsygdomme og/eller henvise til jeres lokale børneafdeling.

Anmeld Citér

26. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg vil nødigt være dr. Google, men det lyder bekymrende. Jeres læge bør tage blodprøve for muskelsygdomme og/eller henvise til jeres lokale børneafdeling.

da han var helt lille- nok et halvt år fik han taget en masse blodprøver hvor de tjekkede for de mest normale muskelsygdomme- netop fordi han var ekstremt blød og sløv og brugte nærmest ikke sin krop. De fandt dog ikke noget.... 

lige nu kommer han på ouh hver 6. Måned hvor vi snakker om hvordan det går, men der bliver ikke lavet yderligere undersøgelser eller noget- de følger sådan lidt med på sidelinjen ��‍♀️

Jeg synes bare det virker mærkeligt hvis de to ting kan gøre ham så svag. Han har feks heller ikke kræfter i benene til at hoppe? 

Og hvis de blodprøver ikke viste noget- hvad skal de så gøre? ��‍♀️

Jeg frygter lidt for når han skal i børnehave for der går de mange lange ture, og det kan han slet slet ikke, og fysioterapeuten træner ikke med ham- hun kommer med øvelser hvis vi beder om det men ellers ikke ☺️

Anmeld Citér

26. juni 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

da han var helt lille- nok et halvt år fik han taget en masse blodprøver hvor de tjekkede for de mest normale muskelsygdomme- netop fordi han var ekstremt blød og sløv og brugte nærmest ikke sin krop. De fandt dog ikke noget.... 

lige nu kommer han på ouh hver 6. Måned hvor vi snakker om hvordan det går, men der bliver ikke lavet yderligere undersøgelser eller noget- de følger sådan lidt med på sidelinjen ��‍♀️

Jeg synes bare det virker mærkeligt hvis de to ting kan gøre ham så svag. Han har feks heller ikke kræfter i benene til at hoppe? 

Og hvis de blodprøver ikke viste noget- hvad skal de så gøre? ��‍♀️

Jeg frygter lidt for når han skal i børnehave for der går de mange lange ture, og det kan han slet slet ikke, og fysioterapeuten træner ikke med ham- hun kommer med øvelser hvis vi beder om det men ellers ikke ☺️

Så spørger du ved næste kontrol om nye blodprøver/undersøgelser. Eller hvorfor de ikke synes, at der er grund til revurdering.

Anmeld Citér

26. juni 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Er der andre herinde hvis børn er hypermobil og hypoton på samme tid- men som ikke fejler andet der relaterer sig til muskler og led? Så vil jeg rigtig gerne stille jer et par spørgsmål ❤️��
Min søn er nemlig både ekstremt hypermobil og hypoton så han er nærmest "ledløs" som lægen kalder det. Jeg frygter stadig der ligger noget andet bag?��
Kan de to ting alene være skyld i at et barn på 2 1/2 meget sjældent løber- og når han gør falder sammen i benene efter 15-20 meter?
Kun kan gå ultra korte ture, går vanvittigt langsomt og når han har gået meget nærmest går udad med benene, samtidig med de nærmest "dingler" under ham?��‍♀️

Min søn er hypermobil og han kan gøre de mest mærkelige ting og bevægelser med hans krop. Han er ikke særlig udholdende ved længere gå turer,  men han kan godt. 

Han har haft brækket flere knogler og har også haft flere led der er røget ud af pladsen pga alle yderstillingerne. Han er dog slet ikke så påvirket som det lyder til din dreng er.

Jeg tænker da også at han burde udredes meget bedre. Jeg er søster til en muskelsyg lillebror, og der passer din beskrivelse langt bedre, uden det behøves at være det der er efter din søn.

Jeg tænker også at du bør gøre opmærksom på dine observationer og ikke mindst bør du ytre din bekymring så der kan handles på det. Synes du det er blevet værrer med ham, er det jo klart noget der skal reageres på.

Anmeld Citér

26. juni 2018

Anonym

Børnehaven må tage hensyn til det din dreng nu kan. Han skal ikke begrænses, så må de tage en vogn/cykel eller noget med sim han kan holde pauser i/på.

min pige var også meget bagud motorisk. Og knækkede sammen i benene helt indtil hun blev 2. Hun ville ikke støtte på dem indtil hun blev 1.5 år og gik først som næsten 2 årig. 

Hyn blev fulgt hver 6 mdr og de var ikke bekymrede selvom hun føltes som en våd klud når man løftede på hende

Anmeld Citér

26. juni 2018

Rtjm05

Anonym skriver:

Min dreng er hypermobil, han er 2 år og kan ikke gå endnu, han kan holde til at stå op 5-10 sekunder før han må sætte sig igen, hans knæ og ankelled er hårdt ramt, og når han står op, står han på indersiden af foden....

Han har haft fys 2 × i ugen det sidste år og er blevet fulgt på børneafdelingen hver 6 mdr, nu er vi så også blevet henvist til ortopædkirurg, hvor de skal vurdere om han skal have nogen specielle sko eller skinner...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.