Overstimulering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg fik taget 19 æg ud i går. Det var en mega smertefuld omgang, men smerterne er meget mildere i dag - jeg er tilgengæld godt oppustet  Hvor hurtigt kan en overstimulering “eskalere”? Jeg fik af vide, at jeg er i farezonen, og især fordi jeg havde SÅ ondt i går og fordi jeg fik dobbelt Ovitrelle injektion i lørdags. 

Er der nogen, som har prøvet det og som fik det meget dårligt i løbet af en dag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har haft to overstimuleringen - faktisk begge på 19 æg. Begge gang kom det ca. en uge efter ÆO, fordi jeg blev gravid og kroppen går lidt i selvsving over kombinationen af kunstige hormoner og HCG.

Første gang måtte jeg dagligt rundt om klinikken til væskedrop, anden gang fik jeg forebygget det værste ved at indtage absurd store mængder væske og protein efter ÆU.

Jeg tog flere kilo på i væske og var ekstremt oppustet. Symptomerne er ikke rare og kan desværre vare nogle uger. 

Du behøver ikke blive overstimuleret pga. 19 æg, men forebyg endelig alt hvad du overhovedet kan

Anmeld Citér

26. juni 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg har haft to overstimuleringen - faktisk begge på 19 æg. Begge gang kom det ca. en uge efter ÆO, fordi jeg blev gravid og kroppen går lidt i selvsving over kombinationen af kunstige hormoner og HCG.

Første gang måtte jeg dagligt rundt om klinikken til væskedrop, anden gang fik jeg forebygget det værste ved at indtage absurd store mængder væske og protein efter ÆU.

Jeg tog flere kilo på i væske og var ekstremt oppustet. Symptomerne er ikke rare og kan desværre vare nogle uger. 

Du behøver ikke blive overstimuleret pga. 19 æg, men forebyg endelig alt hvad du overhovedet kan

Jeg er ret oppustet, og drikker alt det jeg kan (æblejuice, kakao og vand). Men jeg føler ikke jeg kan drikke nok, har drukket lige omkring 1,5-2 liter i dag, og kan pt slet ikke have mere i maven  Jeg er også stadig meget øm, så jeg tager et par sygedage mere. 

Anmeld Citér

26. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg er ret oppustet, og drikker alt det jeg kan (æblejuice, kakao og vand). Men jeg føler ikke jeg kan drikke nok, har drukket lige omkring 1,5-2 liter i dag, og kan pt slet ikke have mere i maven  Jeg er også stadig meget øm, så jeg tager et par sygedage mere. 

Ro og hvile er også vigtigt 

Det kan være rigtig svært at føle at man kan få drukket (og spist) tilstrækkeligt, når man er mega oppustet  Det hjalp mig hele tiden at have noget stående at nippe til, altid vand i tasken osv. Hver gang jeg havde været på toilettet tog jeg er stort glad vand, for at huske det, osv.

Og mht. protein - jeg havde næsten ingen appetit, men tvang et par æg på groft brød ned hver morgen og gik så og snackede på fx en proteinbar i løbet af dagen, spiste bønner, små snack-pølser osv. Bryder mig virkelig ikke lige godt om det hele, men det gik 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.